TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

Eu next GenerationEUNaujos kartos LT

2. TŪM II FB paveikslėlisProjekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 2 450 950,09 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 2 499 969, 09 Eur.


Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Utenos Vyturių progimnazija yra projekto mokykla ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
Universalaus dizaino mokymuisi prieigos taikymo mokytojų ir vadovų gebėjimų stiprinimas, Aplinkos pritaikymas priemonės UDM prieigos diegimui (Sensorinio kambario įrangos įsigijimas, interaktyvios judėjimą skatinančios mokymo priemonės įsigijimas, vaikų ir mokinių poilsio erdvių pritaikymas UDM prieigos diegimui), kultūrinio ugdymo veiklų plėtojimas, garso įrašų studijos įrangos įsigijimas, STEAM priemonių įsigijimas ir kabinetų pritaikymas UDM prieigos diegimui, Skaitmeninių matematikos mokymosi priemonių įsigijimas ir pritaikymas matematikos pamokoms, gerosios patirties stažuotės ir sklaida, kultūrinio ugdymo programos „Skaitmeninės muzikos kūrimas“ vykdymas, tarpmokykliniai renginiai, mokyklų, taikančių UDM, gerosios patirties renginiai.

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

1) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
2) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
3) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
4) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
5) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
6) Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis.
7) Padidėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui.
8) Išaugusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.
9) Padidėjęs švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.
10) Išaugusi pilną švietimo pagalbą pagal Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas gaunančių mokinių dalis per mokslo metus
11) Didesnė mokytojų, kartą per mokslo metus dalyvaujančių praktinėse gerosios patirties sklaidos veiklose, dalis.
12) Išaugusi bendrojo ugdymo mokyklų mokinių kartą per metus dalyvavusių ilgalaikiuose tarpmokykliniuose kultūriniuose projektuose dalis.
13) Didesnė dalis 3-4, 7-8 ir I-II gimnazijų klasių mokinių, įvykdžiusių per mokslo metus bent vieną STEAM projektą.

-----

NAUJIENOS

2024.04.02 d. Kvalifikacijos tobulinimo programa „Vietos kultūros identiteto įtraukimas į mokyklos ugdymo turinio kūrimą“

2024.03.27 d. Kūrybinės dirbtuvės „Įkvėpti. Įgalinti. Pakylėti“

2023.11.17-18 d. Pasaulinė lyderystės konferencija

Projektai

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“


2. TŪM II FB paveikslėlisProjekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 2 450 950,09 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 2 499 969,09 Eur.

 

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Utenos Vyturių progimnazija yra projekto mokykla ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
Universalaus dizaino mokymuisi prieigos taikymo mokytojų ir vadovų gebėjimų stiprinimas, Aplinkos pritaikymas priemonės UDM prieigos diegimui (Sensorinio kambario įrangos įsigijimas, interaktyvios judėjimą skatinančios mokymo priemonės įsigijimas, vaikų ir mokinių poilsio erdvių pritaikymas UDM prieigos diegimui), kultūrinio ugdymo veiklų plėtojimas, garso įrašų studijos įrangos įsigijimas, STEAM priemonių įsigijimas ir kabinetų pritaikymas UDM prieigos diegimui, Skaitmeninių matematikos mokymosi priemonių įsigijimas ir pritaikymas matematikos pamokoms, gerosios patirties stažuotės ir sklaida, kultūrinio ugdymo programos „Skaitmeninės muzikos kūrimas“ vykdymas, tarpmokykliniai renginiai, mokyklų, taikančių UDM, gerosios patirties renginiai.

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

1) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
2) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
3) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
4) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
5) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
6) Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis.
7) Padidėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui.
8) Išaugusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.
9) Padidėjęs švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.
10) Išaugusi pilną švietimo pagalbą pagal Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas gaunančių mokinių dalis per mokslo metus
11) Didesnė mokytojų, kartą per mokslo metus dalyvaujančių praktinėse gerosios patirties sklaidos veiklose, dalis.
12) Išaugusi bendrojo ugdymo mokyklų mokinių kartą per metus dalyvavusių ilgalaikiuose tarpmokykliniuose kultūriniuose projektuose dalis.
13) Didesnė dalis 3-4, 7-8 ir I-II gimnazijų klasių mokinių, įvykdžiusių per mokslo metus bent vieną STEAM projektą.

 

„KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ – vaikų dienos stovykla

2021 metų birželio 28-30 dienomis Utenos Vyturių progimnazijos pradinių klasių mokinukai dalyvavo dienos stovyklėlėje. Visos trys dienos buvo kupinos įvairiausių veiklų ir gerų emocijų.
Birželio 28 d. stovyklautojai žaidė judriuosius žaidimus, darė savanorės Ingridos vedamus jogos pratimus, žaidė edukacinius žaidimus, darė kūrybinius darbelius ir maudėsi Dauniškio ežere. Projekto savanoris Tadas supažindino vaikus su keliautojo kasdienybe, mokė statyti palapinę, lauko sąlygomis išsivirti arbatą, kartu su vaikais kūrė istorijas.
Birželio 29 d. vaikai apsilankė atnaujintame Molėtų etnokosmologijos muziejuje, kur, lydimi projekto savanorio Mindaugo, susipažino su muziejaus ekspozicija bei muziejaus lauko aplinkoje esančiais objektais.
Birželio 30 d. savanorė Jovita Mačiulienė, pakvietė stovyklautojus apsilankyti Sirutėnų kaime. Čia dalyviai aplankė labai gražiai tvarkomoje Lino Mikalausko sodyboje esantį „Prieškarinio ūkininko muziejų“, svečiavosi tautodailininko Vytauto Šemelio sodyboje, kur matavosi menininko išdrožtas kaukes, žaidė mediniais žaislais, stebėjo kaip skaldomi akmenys, susipažino su spanguolių auginimo technologijomis. Išvykos pabaigoje apsilankė ir Jono Šimonėlio akmens skulptūrų parke.
Organizuoti ir vykdyti stovyklos veiklas padėjo projekte mokymus išklausę savanoriai Ingrida Kondrotienė, Tadas Baltakys, Jovita Mačiulienė, Mindaugas Beresnevičius.
Stovykla finansuota iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „Kūrybiškumo erdvė“. Projekto pareiškėjas – Utenos švietimo centras, partneriai – Utenos rajono savivaldybės administracija ir Neformalaus ugdymo centras.

Projekto koordinatorė Utenos švietimo centro metodininkė Ramunė Sabaliauskienė,
stovyklos vadovė Utenos Vyturių progimnazijos mokytoja Edita Ramelienė

 

Vaikų dienos stovykla „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“

2021 metų birželio 21-23 dienomis būrys pradinių klasių mokinių dalyvavo dienos stovyklėlėje. Visos trys dienos buvo kupinos įvairiausių edukacinių, sportinių, kūrybinių veiklų, kurias suplanavo stovyklos vadovė – Utenos Vyturių progimnazijos dailės mokytoja Edita Ramelienė ir projekto, finansavusio stovyklos veiklas, koordinatorė Utenos švietimo centro metodininkė/Utenos Vyturių progimnazijos anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė. Organizuoti stovyklos veiklas padėjo projekte mokymus išklausę savanoriai Šarūnas Kunickas, Justina Mandrijauskaitė ir Edita Narkutė-Leipuvienė bei Editos Ramelienės dukra, buvusi Utenos Vyturių mokyklos mokinė, Kristina Ramelytė.
Stovykla finansuota iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „Kūrybiškumo erdvė“. Projekto tikslas – mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas, ugdančias socialinę atskirtį patiriančių šeimų vaikų ir jaunimo kūrybiškumą. Projekto pareiškėjas – Utenos švietimo centras, partneriai – Utenos rajono savivaldybės administracija ir Neformalaus ugdymo centras.

Birželio 21 diena
Pirmąją stovyklėlės dieną mokiniai ieškojo lauko erdvėse paslėptų kortelių, pagal kurias buvo suskirstyti į 4 grupes. Vėliau grupės nariai galvojo komandinius prisistatymus, kuriuos lydėjo projekte įsigytų džembių ritmai, piešė ir dekoravo savo vardus, kuriuos eksponavo mokyklos erdvėse. Už šauniai atliktą kūrybinį darbą kiekvienas vaikas dovanų gavo po gertuvę. Susipažinę, susidraugavę stovyklautojai rinkosi prie pusryčių stalo. Vėliau stovyklautojai keliavo į Kamerinį teatrą, kur juos pasitiko stovyklos vadovas Šarūnas Kunickas ir aktorė Justė Mandrijauskaitė. Jie mokinukus supažindino su teatro erdvėmis, pasakojo apie aktoriaus profesiją, vaikai vaidino įvairius personažus. Neprailgo laikas ir Utenos apskrities redakcijoje, kur vaikai buvo supažindinti su laikraščio kūrimo procesu. Stovyklautojai apsilankė ir Utenos švietimo centre. Čia susipažino su origami technika ir, draugiškai sutūpę mokymų salėje, iš laikraščių išsilankstė kepures nuo saulės. Pasisotinę skaniais Uno pica picerijos patiekalais, vaikai smagiai laiką leido prie Dauniškio ežero esančiose vaikų žaidimo aikštelėse, kirto ledus, krykštavo bėgiodami Kultūros centre esančių fontanų erdvėse.

Birželio 22 diena
Antroji diena prasidėjo mankšta mokyklos vidiniame kiemelyje, linksmosiomis užduotimis, kurios skatino bendradarbiauti, suprasti vienas kitą be žodžių. Pasportavę, papusryčiavę, stovyklautojai IKT klasėje susipažino su Paint ir WordArt programomis ir labai noriai kompiuteriu atliko kūrybinius darbus. Vėliau, naudodamiesi projekte įgytomis priemonėmis, vaikai vitražo technika darė pakabukus, konstravo iš lego detalių, statė bokštus, kūrė mandalas. Papietavę Uno pica picerijoje, stovyklautojai apsilankė RealGym sporto klube, kur treneris Modestas Puišė vaikams papasakojo apie sveikos mitybos, sporto, taisyklingos laikysenos, darbo bei miego režimo svarbą, mokė taisyklingai daryti pritūpimus, atsispaudimus, taisyklingai sėdėti bei kaip teisingai žiūrėti į kompiuterio ar telefono ekraną, kad kaklui būtų kuo mažesnė apkrova. Antroji stovyklavimo diena baigėsi vėsinantis skaniais ledais, maudynėmis Dauniškio ežere ir linksmaisiais žaidimais.

Birželio 23 d.
Mankšta, badmintono žaidimas, smagiosios užduotys su didžiuliu parašiutu. O po rytinės mankštos – pusryčiai. Vėliau stovyklautojai ant 4 metrų tapeto piešė linksmąją vasarą. Komandinis darbas puikiai pavyko. Piešinys puošia stovyklos erdves. Baigę piešinį, sutvarkę darbo erdvę, vaikai išskubėjo prie ežero, maudėsi, žaidė, piešė ant šlapio smėlio. Antroje dienos pusėje stovyklos dalyviai apsilankė gyvūnų prieglaudoje, pietavo kavinėje Abuva, o papietavę smagiai leido laiką žaisdami boulingą.

Projekto koordinatorė Ramunė Sabaliauskienė, stovyklos vadovė Edita Ramelienė

  

Projektas „Skaitanti Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė“

PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO LAIKAS 2020-2021 mokslo metai.
PROJEKTO TIKSLAS
Įtraukti į skaitymo procesą neskaitančius, paskatinti skaityti dar labiau skaitančius mokinius.
PROJEKTO UŽDAVINIAI
1.Stiprinti mokinių skaitymo gebėjimus.
2.Įtraukti tėvus ir kitus šeimos narius į skaitymo skatinimo programą.
3.Skaitymą susieti su kūrybine veikla.
4.Formuoti teigiamą požiūrį į skaitymą.
5.Pasikviesti į mokyklą sėkmingus žmones, kurie paskatintų mokinius skaityti.
6.Sudaryti sąlygas, kad skaitantys vaikai nesijaustų vieniši.

Bibliotekininkė Danutė Slavinskienė

VEIKLOS

Atvirukas Mokytojui

Išvyka į A. ir M. Miškinių literatūrinę-etnografinę sodybą

Jidiš kultūros paveldo atspindžiai

Skaitome visur...

Tarptautinis mokyklų bibliotekų mėnuo

Kodėl reikia skaityti?

Kūrybinių darbų paroda „Spalvotos pieštukinės“

Tarptautinis knygų skirtukų mainų projektas

Šauniausių skaitytojų šventė 

J. K. Rowling knygos „Ikabogas“ iliustracijų konkursas

Respublikinis piešinių konkursas „INTERNETAS!“

Ten, kur apie Kalėdas prisimenama visus metus

Adventiniai susitikimai

Eilėraščių deklamavimo konkursas 

Virtuali pamoka prakartėlių muziejuje

Svetingai atvertos muziejaus durys

Mokiniai susipažino su vaikiškų knygų leidykla „Debesų ganyklos“

Laisvės gynėjų dienos paminėjimas

Susitikimas su knygų iliustruotoja

Virtuali 7a klasės ekskursija po A. Puškino dvarą

Saugaus interneto pamoka

Saugaus interneto viktorina 

Įsimintina pamoka su svečiais iš „Lututės“

Virtuali pamoka „Skaityk. Išgirsk. Susipažink“

 

„Kokybės krepšelis“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001
Projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.
Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.
Projekto veiklų aprašymas
Siekiant įdiegti duomenimis grįstą kokybės kultūrą (kokybės samprata – vertinimas – tobulinimas) planuojama kryptingai dirbti su mokyklų steigėjais – savivaldybėmis ir 180 bendrojo ugdymo mokyklų, atrinktų į dvi tikslines grupes pagal Geros mokyklos koncepcijos nuostatas.
Mokyklų veiklos tobulinimas bus vykdomas nuosekliai, t. y.:
• atliekamas visų mokyklų išorinis vertinimas;
• remiantis mokyklų ir savivaldybių turimais statistiniais, mokinių pasiekimų rezultatų, išorinio vertinimo ataskaitų ir kitais duomenimis rengiami mokyklų veiklos tobulinimo planai (toliau MVT planai), kurie derinami su steigėju ir Nacionaline švietimo agentūra bei tvirtinami mokyklų vadovų. Vadovaujantis projekto tvarkos aprašu, MOKYKLOMS skiriamos tikslinės projekto lėšos MVT planams įgyvendinti;
• skyrus lėšas, vykdoma suplanuotų veiklų įgyvendinimo stebėsena ir padarytos pažangos vertinimas kiekvienoje mokykloje. Pažangos vertinimas bus vykdomas po dvejų metų, pasibaigus MVT planų įgyvendinimui.
• Tikimasi, kad įgyvendintos projekto veiklos (išorinis vertinimas, pagalba mokyklų veiklos tobulinimui ir jų daromos pažangos vertinimas) taps pagrindu sisteminiam praktiniam kokybės kultūros įgyvendinimui visose šalies mokyklose.
Siektini rodikliai – 180 finansavimą ugdymo kokybei gerinti gavusių mokyklų; 70 proc. finansavimą ugdymo kokybei gerinti gavusių mokyklų, kurių mokinių ugdymo pasiekimai pagerėjo.
Projekto įgyvendinimo trukmė – 2019-2022 m.
Projektui skirtos lėšos – 18.531.137,64 Eur.

https://www.smm.lt/web/lt/naujienos/kokybes-krepselis

Utenos Vyturių progimnazijos veiklos tobulinimo planas

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Pasinaudojus galimybe iš projekto gauti modernias mokymo(si) priemones, Utenos Vyturių progimnazijoje įrengta moderni pradinių klasių gamtos mokslų laboratorija, 1- 4 klasių pasaulio pažinimo ir 5-8 klasių biologijos, fizikos, chemijos pamokos organizuojamos naudojantis iš projekto gautomis šiuolaikiškomis mokymosi priemonėmis. Gamtos mokslų pamokose mokiniai praktiškai pritaiko žinias, atlieka bandymus, tyrimus, eksperimentuoja.

 

Apie projektą:
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.

Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
• Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas. Perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
• Gamtos ir technologiniams mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.
Parengta metodinė medžiaga mokytojams, t. y. lakoniški pamokų aprašymai ir trumpi filmukai, kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose.
Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 6 950 880,43 eurų.
Projekto trukmė: 28 mėn. (2017 m. kovo 22 d. – 2019 m. liepos 22 d.)

 

Praktinės biologijos pamokos

Praktikos darbas. Alveolės modelio gaminimas
8b klasės mokiniai mokosi žmogaus kvėpavimo sistemą. Jie pagamino alveolės modelį.

Tema: Kaip apsisaugoti nuo užkečiamų ligų.
Projektinė pamoka. 5a klasės mokiniai gamino reklaminius bukletus.

Tema: maisto kelias.
5b klasės mokiniai pagamino stemplės ir skrandžio modelį.

Respublikinis projektas „Darom bangą“


Pristatymą sukūrė 6a klasės mokinys Ugnius Timofejevas. Jam talkino 6b klasės mokinys Karolis Streikus. Pristatymo šabloną parengė informatikos mokytoja Galina Šerlatienė
Pristatymas >>>

Projektui vadovauja mokytoja Valda Bikutė

Šiuolaikiškos mokymo priemonės

Utenos Vyturių progimnazija dalyvauja projekte, skirtame išbandyti šiuolaikines mokymo ir mokymosi technologijas. Šiandien sulaukėme įrangos, dabar laukiame mokymų, o po mokymų įranga bus naudojama pamokose.

Muzikos mokytojas, Robotikos būrelio vadovas Linas Vaitiekėnas

 

Respublikinis gamtamokslinis projektas

6a klasės mokiniai atlieka praktikos darbą. Pamokos tema: „Jėga“. Pamoką veda fizikos mokytoja Rasa Datkūnienė


5a klasės mokiniai atlieka praktikos darbą. Pamokos tema: „Elodėjos lapo stebėjimas pro mikroskopą“. Pamoką veda biologijos mokytoja Valda Bikutė

Inovatyvios gamtos pamokos


Tema: Orų prognozė. Ją pristatė 5a klasės mokiniai.

Tema: Augalai barometrai. Juos pristatė 5a klasės mokiniai.

Biologijos mokytoja Valda Bikutė

 

Respublikinis projektas „Pagrindinio ugdymo 5–8 klasių mokinių
esminių kompetencijų ugdymas“

Pagrindinis projekto tikslas kurti gamtamokslinį pasaulėvaizdį, remiantis mokymosi tyrinėjant prieiga (mokomaisiais tyrimais). Projektas orientuotas į tikrovės reiškinių pažinimą, skirtas motyvuoti mokinius stebėti, analizuoti ir modeliuoti gamtos reiškinius, skatinti gamtos mokslais grindžiamą techninę kūrybą.
Pamokų akimirkos:

Pamokos tema: Ištekliai
Susipažinome su gamtiniais, žmogiškaisiais ir kapitalo ištekliais. Atidarėme „Vardinių kortelių fabriką“

Pamokos tema: Tirpalai.
Mokiniai gamino sotų ir nesotų tirpalus.

Pamokos tema: Tirpalų rūšys.
Mokėmės skirti tris tirpalų grupes: rūgščiuosius šarminius ir neutralius. Susipažinome su indikatoriais. Pamokos turinį susiejome su dantų priežiūra.

Pamokos tema: Medžiagų panaudojimas gamybos cikle – nuo žaliavų iki produkto.
Mokiniai atliko gamtamokslinį tyrimą ir aptarė pokyčių įgyvendinimą. Grupėse atliko veiklas „Pasigaminkime kartu sveiką patiekalą“ .

Projekto koordinatorė biologijos mokytoja Valda Bikutė

 

  

Projektas „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“

IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMAS
PROJEKTAS NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009
„KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“

Projekte „Kūrybiškumo erdvė“ dalyvauja trys Utenos miesto įstaigos: Utenos švietimo centras (pareiškėjas), Utenos rajono savivaldybės administracija ir Neformalaus ugdymo centras.
Projekto tikslas – mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas ugdančias socialinės rizikos vaikų ir jaunimo kūrybiškumą.
Projekto tikslinė grupė – socialinę atskirtį patiriantys vaikai ir jaunimas.

Siekiant sumažinti tikslinės grupės socialinę atskirtį, ES struktūrinių fondų pagalba projekto metu, įsigijus reikiamos įrangos bei edukacinių priemonių, būtų vykdomos įvairios sociokultūrinės veiklos (renginiai, šešios 3 dienų trukmės kūrybinės stovyklos, interaktyvaus klubo, muzikinio klubo veiklos ir kūrybiškumo klubo veiklos, šešios pažintinės išvykos), skatinančios tikslinės grupės dalyvių kūrybiškumą, domėjimąsi technologijomis, inžinerija, ugdančios saviraišką. ES lėšos būtų panaudotos dvidešimčiai savanorių, kurie padės teikti sociokultūrines paslaugas socialinę atskirtį patiriantiems vaikams ir jaunimui, apmokymui. Parengti savanoriai bendradarbiaudami padės įgyvendinti Utenos mieste vykdomas projektines veiklas. Suburtas savanorių tinklas bei sukaupta jų patirtis padės plėtoti kitus mieste vykdomus projektus bei užtikrinti jų tęstinumą.
Vykdant projektą bendrųjų įgūdžių mokymuose dalyvaujantys savanorių, įgiję pedagoginių ir psichologinių žinių, talkina įvairiose projekte numatytose veiklose: 2019 metų balandžio 24-26 dienomis (per mokinių pavasario atostogas) 1-5 klasių mokinių, patiriančių vienokią ar kitokią socialinę atskirtį, grupėms buvo organizuotos dvi trijų dienų stovyklėlės, kuriose dalyvavo per trisdešimt vaikų (filmas apie stovyklos akimirkas https://youtu.be/7yZWPYfOkxA), gegužės 14 d. ir 16 d. vaikams ir jaunimui buvo suorganizuotos išvykos į Kauną ir Vilnių, perkama įranga ir priemonės Utenos Vyturių progimnazijos patalpose pradėsiantiems veikti trims vaikų užimtumo klubams: interaktyviam, muzikiniam ir kūrybiškumo. Rugsėjo mėnesį klubų vadovai projekto savanoriams pristatys klubuose esančias priemones bei apmokys juos dirbti klubuose. Spalio mėnesį vyks klubų pristatymai vietos bendruomenei. Lapkričio-birželio mėnesiais klubai veiks du kartus per mėnesį.

Ramunė Sabaliauskienė
Utenos švietimo centro metodininkė, Utenos Vyturių progimnazijos anglų kalbos mokytoja

Tarptautiniai projektai

Tarptautinis projektas „Say Hello To The World“

2023 m. nuo sausio mėnesio mūsų mokykloje buvo vykdomas tarptautinis projektas „Say Hello To The World“. Jame dalyvavo antros klasės mokiniai ir partneriai iš Slovėnijos.

Projekto metu vaikai turėjo atlikti „Five Fingers“ užduotis, žinoma, joms taip pat ruošėsi. Prieš kiekvieną vaizdo skambutį mokiniai įsigilindavo ir pasiruošdavo kalbėtis šiomis temomis: „Aš“, „Mano šeima“, „Mano mokykla“, „Mano miestas, „Mano šalis“. Atsisveikinimui mokėsi dainuoti projekto dainą (https://www.youtube.com/watch?v=uigbYvpxSCc), kurią padainavo kartu su partneriais. Mokiniai turėjo galimybę pažinti kitos šalies vaikus, jų mokyklą, mokytojus, pomėgius, miestą bei šalį. Šis projektas skatino vaikus domėtis ir plėsti kalbines aplinkas, atlikti kūrybinius darbelius, įtraukti ir tėvelius į veiklą. Mokiniai susirado naujų draugų, su kuriais gali bendrauti laiškais, siųsti atvirukus. Po kiekvienos pamokos buvo aptarta, kas jiems patiko, kas buvo nauja ir kuo mūsų kultūra skiriasi nuo partnerių kultūros. Taip pat susipažinome ir palyginome veiklas mokykloje.

Projekto tinklalapis: https://my.sayhellototheworld.eu/Connection/812/Board/0#topic-selector

 

ERASMUS+ projekto „English and ICT: an Interdisplinnary Approach“ dalyvių susitikimas Lietuvoje

Jau trečius metus Utenos švietimo centras vykdo tarptautinį ERASMUS+ projektą „English and ICT: an Interdisplinnary Approach“, finansuojamą iš Europos Sąjungos Erasmus+ programos lėšų. 2022 m. rugsėjo 18-22 d. vyko projekto dalyvių susitikimas Lietuvoje. Gausus būrys mokytojų ir suaugusiųjų besimokančiųjų (66 dalyviai) iš dviejų Ispanijos, trijų Italijos ir vienos Turkijos švietimo įstaigų apsilankė mūsų šalyje. Projekto dalyvių susitikime dalyvavo ir mokytojai iš Vyturių progimnazijos Edita Ramelienė, Linas Vaitiekėnas ir Ramunė Sabaliauskienė. Susitikimo metu dalyviai darė pranešimus anglų kalba tema „Įspūdingiausios mano šalies vietos“, žiūrėjo video filmus, bendravo žaisdami komandos formavimo žaidimus, sprendė matematinius galvosūkius, kūrė smagius ketureilius, mokėsi šokti ir dainuoti šalių nacionalinius šokius bei dainas, tyrinėjo šalį edukacinių išvykų į Vilnių, Trakus ir Kauną metu. Kiekviena komanda foto nuotraukose įamžino jiems labiausiai patikusius momentus, kurie tapo susitikimo akimirkų koliažais. Nors dalyviai buvo skirtingo amžiaus (nuo 18 iki 70+) visus suvienijo bendri juokai, pasakojimai, įspūdžiai ir pažinimo džiaugsmas.

Projekto koordinatorė Ramunė Sabaliauskienė

 

Tarptautinis knygų skirtukų mainų projektas

Vykdydami tarptautinį ERASMUS+ KA229 projektą „Būrelių karuselė“ (“After School Clubs to Increase Motivation and Prevent Dropot“), mūsų mokyklos bendruomenė kartu su partneriais iš Lenkijos, Bulgarijos, Graikijos ir Turkijos dalyvavo pasaulio mokyklų bibliotekų organizuojamame skirtukų mainų projekte. Labai kūrybiškai, kruopščiai ir prasmingai skirtukus dekoravo 3a klasės mokiniai su mokytoja A. Belopetravičiene ir 5-6 klasių mokiniai su dailės mokytoja E. Rameliene bei anglų kalbos mokytojomis R. Paukštiene ir R. Sabaliauskiene. Skirtukai buvo išsiųsti į Vengriją ir Kroatiją. Mūsų mokinius jau pradžiugino skirtukai iš Vengrijos ir su nekantrumu laukiame skirtukų iš Kroatijos.

Bibliotekininkė Danutė Slavinskienė

 

ERASMUS+ projektas „AFTER SCHOOL CLUBS“. Projekto dalyvių susitikimas Adanos mieste, Turkijoje

logo europe2020 vasario 16-22 dienomis 8b klasės mokiniais Kotryna, Neda, Matas ir Liudas, bei mokytojai Mindaugas ir Linas mokinių atostogų metu vyko į Erasmus+ projekto „After School Clubs“ dalyvių susitikimą Adanos mieste, Turkijoje.

Sekmadienis
Kol visi Utenos Vyturių progimnazijos mokiniai mėgavosi saldžiu atostogų miegeliu, mokyklos komanda jau vyko į Rygos oro uostą, iš kurio Turkijos avialinijų lėktuvu, išskrido į Turkijos miestą Stambulą. Stambule aplankėme vaikų labiausiai mėgstamas vietas, kurių nėra Lietuvoje: Starbucks ir Burger King :). Pasistiprinę ir pailsėję vėl sėdome į lėktuvą ir vakarop pasiekėme Adaną. Pirmas nuotykis prasidėjo atsiimant lagaminus. Sukantis lagaminų karuselei tikėjomės rasti savo daiktus, tikrinomės bilietus, reiso numerį, tačiau lagaminai neatsirado... Mūsų džiaugsmui prie mūsų priėjo oro uosto apsauga ir mums paaiškino, kad lagaminai nukeliavo kažkur kitur. Buvome įsodinti į mikroautobusą ir nuvežti į šalia esantį terminalą, kur mūsų, išsiilgę savo šeimininkų, laukė lagaminai. Tik išėjus pro vartus mus pasitiko Turkų mokyklos atstovai, kurie nuvežė vaikus į šeimas, o mokytojus į viešbutį.

Pirmadienis
Adanos miestas mus pasitiko saulėtu ir šiltu rytmečiu, o mokykla svetinga priėmimo ceremonija. Peržvelgę pirmas nuotraukas, pastebėjome, kad turkų geografijos mokytojas nėra labai geras Lietuvos žinovas, nes viena iš trispalvių pleveno atvirkščiai. Pakoregavę vėliavą, nusiprausę rankas tradiciniu odekolonu, paragavę saldumynų, apžiūrėjome mokyklos, kurioje mokosi per 900 mokinių, erdves. Mokyklos mokiniai šoko folklorinius šokius ir dainavo dainas. Po koncerto buvome pavaišinti tradicine turkiška kava, arbata ir tėvų bendruomenės namuose ruoštu tradiciniu maistu. Po sočių pietų visos šalys kartu žaidė žaidimus.

Antradienis
Vėl gražus saulėtas turkiškas rytas, sotūs pusryčiai turkiška kava ir arbata iš įmantrių stiklinaičių. Lietuvoje dar atostogos, o Turkijoje jau pamokos. Ryte mokėmės STEAM klasėse, susipažinome su mokyklos naudojamais elektronikos konstruktoriais, Arduino robotais. Mūsų nuostabai kiekvienoje klasėje yra interaktyvūs ekranai, o mūsų nusivylimui - labai lėtas internetas ir mokykloje nėra mokytojams ir svečiams skirto WIFI. Pristatant nacionalines mokymosi subtilybes, e.sistemas, išsivystė mokytojų diskusija apie kiekvienos šalies mokymosi sistemų ypatumus. Po pietų visi keliavome į dailės ir skulptūros studijas, kur mokėmės ebru piešimo meno ant ir skaptavome paveikslus iš dujų silikato blokelių.
Po pamokų keliavome skanauti Adanos miesto firminio kebabo ir ragauti turkiškos kavos. Pasistiprinę apžiūrėjome miesto turgų, parką, paragavome parke augančių apelsinų, kuriuos skinti galima, tačiau vietiniai jų nevalgo, nes jie labai, labai rūgštūs. Pavaikščioję po vakarinę Adaną, pasimėgavę gatvėje parduodamu turkišku maistu, grįžome į namus.

Trečiadienis
Diena prasidėjo simfoninio orkestro salėje. Ten, grojant miesto simfoniniam orkestrui, vyko pamoka miesto mokyklų mokiniams apie klasikinę muziką. Pasiklausę muzikos, gavome išskirtinę progą susitikti su miesto meru. Ten buvome maloniai priimti, apsikeitėme dovanėlėmis, susipažinome su miesto istorija. Iš merijos vykome prie Adanos užtvankos pasižiūrėti tilto, ant kurio buvo filmuotas Džeimso Bondo filmas, pasivaikščiojome po kalnus, aplankėme Tarsus miestelį, jo turgų, senamiestį. Vakarienei buvo užsakytas humuso restoranas, kur buvome pavaišinti vietinės virtuvės delikatesais. Vėlai naktį grįžome į namus.

Ketvirtadienis
Rytas prasidėjo labai anksti, nes 5:30 visi rinkomės prie mokyklos ir vykome į labai seną miestą Kapadokiją (miestas įkurtas prieš 3000 metų prieš mūsų erą). Ten lankėmės muziejuje, kuriame iki šių dienų išlikusi slapta gyvenvietė, įrengta po žemėmis išskaptuotoje oloje. Apie pusę valandos klaidžiojome požeminiais labirintais, kuriuose kartais būdavo taip ankšta, tačiau visiems pavyko įveikti požemių karalystę ir grįžti į paviršių. Pažintinė kelionė tęsėsi mieste, kuriame pilis, butai ir net bažnyčia įrengta išskaptuotose uolose. Kelionės metu aplankėme molio dirbinių amatų centrą, mokėmės žiesti molį, sėmėmės molio žiedimo amato technologinių žinių. Po ilgos ekskursijos pietavome požeminiame restorane, ragavome turkiškos virtuvės kulinarinių šedevrų. Vėlai vakare grįžome į Adaną.

Penktadienis
Ryte vyko projekto dalyvių susitikimo aptarimas ir įvertinimas. Vėliau buvo aptartos tolimesnės projekto veiklos ir susitikimo Lietuvoje organizavimo laikas bei programa. Po kūrybinių dirbtuvių dalyviai susirinko į teatro salę pasižiūrėti turkų dramos būrelio atliekamo vaidinimo, pastatyto pagal pasaką Pelenė. Po įspūdingo spektaklio vyko sertifikatų įteikimo ceremonija, dalyvių padėkos žodžiai. Vidurdieny buvo organizuotas draugiškas tinklinio turnyras, kurį laimėjo draugystė, džiaugsmas ir gausios šypsenos. O vakare Akdo restorane dalyvavome atsisveikinimo vakarienėje.

Šeštadienis
Ankstyvi pusryčiai, atsisveikinimas su šeimomis ir visur mus lydėjusiu, vienu iš projekto koordinatorių, Kadir. Pasiekėme Adanos oro uostą, iš kurio skridome į Stambulą, kur mūsų laukė trijų valandų pasivaikščiojimas po vieną iš didžiausių Europos oro uostų. Pakilę Stambule, nusileidome Rygoje, iš kur skubėjome į savo miestą - Uteną.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

 

 

Utenos švietimo centras, Utenos Vyturių progimnazija:
ESFA PROJEKTAS „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ IR ERASMUS + PROJEKTAS „BŪRELIŲ KARUSELĖ“

 Utenos švietimo centras (pareiškėjas), Utenos rajono savivaldybės administracija (partneris), Neformalaus ugdymo centras (partneris) tęsia iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ projekto „Kūrybiškumo erdvė“ veiklas, kurių tikslas – mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas, ugdančias socialinę atskirtį patiriančių šeimų vaikų ir jaunimo kūrybiškumą.
Projekto veiklos vyksta Utenos Vyturių progimnazijos, su kuria yra sudaryta bendradarbiavimo sutartis, patalpose. Čia projekto eigoje įkurti įranga ir priemonėmis aprūpinti trys vaikų užimtumo klubai: Interaktyvusis, Perkusininkų ir Kūrybiškumo.
2019 metų spalio 1 ir 2 dienomis Utenos Vyturių progimnazijoje vyko teoriniai-praktiniai savanorių mokymai darbui projekte įsteigtuose klubuose. Mokymuose dalyvavo 30 savanorių.
Spalio 15 d. Utenos miesto bendruomenė buvo pakviesta dalyvauti renginyje „Nuo projekto idėjos iki jos įgyvendinimo“, kuriame dalyviai buvo supažindinti su projekto veiklomis, priemonėmis ir savanoriškų veiklų projekte prasme ir galimybėmis. Renginyje dalyvavo savivaldybės atstovai, švietimo kitų įstaigų bendruomenių nariai ir projekte parengti savanoriai.

Spalio 23 d. Utenos švietimo įstaigų atstovai ir vaikai bei jaunimas dalyvavo klubuose surengtose kūrybinėse dirbtuvėse.
Spalio 28-30 dienomis vyko dvi kūrybinės dienos stovyklos, į kurias susirinko net 34 vaikai. Planuojant stovyklėlių veiklas buvo sujungtos dviejų ESF projektų idėjos ir veiklos („Kūrybiškumo erdvės“ ir Erasmus + projekto „Būrelių karuselė“). Stovykloms vadovavo Utenos Vyturių progimnazijos dailės mokytoja E. Ramelienė ir Neformalaus klubo vadovė A. Plistkova, projektus administravo Utenos švietimo centro metodininkė/Utenos Vyturių progimnazijos anglų kalbos mokytoja R. Sabaliauskienė. Kiekvieną rytą stovyklėlė prasidėdavo afrikietiškų būgnų ritmais, kurie skatino bendradarbiauti, suprasti vienas kitą be žodžių. Muzikinių užsiėmimų metu visus lydėjo smagi ir žaisminga nuotaika. Stovyklėlėje vaikai iš foamirano, sausų lapų, spalvotų popieriaus lakštų, siūlų ir kitų priemonių darė įvairius darbelius. Išbandė popieriaus kirtimo mašinas, susipažino su embosingo technika. Dėlionės, konstruktoriai, spalvinimo knygelės, stalo žaidimai bei kitos ugdomosios priemonės žadino vaikų smalsumą ir norą kurti. Vaikams labai patiko įvairios sportinės veiklos, kuriose buvo panaudotas projekto metu įsigytas įvairus sporto inventorius. Stovyklautojai kino teatre žiūrėjo filmą, svečiavosi pas Raganą, juos pasitikusią Pačkėnų kaime esančiame Raganų muziejuje, lankėsi A. ir M. Miškinių bibliotekoje, kur dalyvavo renginyje „Protų mūšis“, smagiai leido laiką „Vaikų erdvėje FUN“, į kurią pakvietė erdvės savininkė, projekto savanorė Vaiva Andžė, o atsisveikinimo popietėje stovyklos dalyviai mėgavosi savanorės Audronės Kuliešienės keptais nepaprasto grožio ir skonio pyragais.
Nuo 2019 metų lapkričio mėnesio Utenos Vyturių progimnazijos patalpose įsikūrę klubai atvėrė duris Utenos mokinukams ir darželinukams.

Projektų koordinatorė Ramunė Sabaliauskienė

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Pasinaudojus galimybe iš projekto gauti modernias mokymo(si) priemones, Utenos Vyturių progimnazijoje įrengta moderni pradinių klasių gamtos mokslų laboratorija, 1- 4 klasių pasaulio pažinimo ir 5-8 klasių biologijos, fizikos, chemijos pamokos organizuojamos naudojantis iš projekto gautomis šiuolaikiškomis mokymosi priemonėmis. Gamtos mokslų pamokose mokiniai praktiškai pritaiko žinias, atlieka bandymus, tyrimus, eksperimentuoja.

 

Apie projektą:
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.

Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
• Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas. Perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
• Gamtos ir technologiniams mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.
Parengta metodinė medžiaga mokytojams, t. y. lakoniški pamokų aprašymai ir trumpi filmukai, kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose.
Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 6 950 880,43 eurų.
Projekto trukmė: 28 mėn. (2017 m. kovo 22 d. – 2019 m. liepos 22 d.)

 

 

Tarptautinio Erasmus+ projekto „Būrelių karuselė“ partnerių susitikimas Graikijoje. Kelionės dienoraštis

Birželio 11-17 dienomis penki mūsų mokyklos aštuntokai Saulė, Austėja, Goda, Dovydas ir Mindaugas, lydimi mokytojų Editos Ramelienės ir Rimos Paukštienės, dalyvavo antrajame tarptautinio Erasmus+ projekto partnerių susitikime Keramoti mokykloje Graikijoje.
Pirmoji diena. Mus šiltai sutiko mokyklos mokytojai ir mokiniai. Grožėjomės tradiciniais šokiais ir skanavome mokinių tėvų pagamintais graikiškais patiekalais. Apžiūrėję mokyklą dalyvavome įvairiose veiklose. Labai patiko pamoka nacionaliniame Rytų Makedonijos parke (,,National park of East Macedonia"). Susipažinome su regiono augalija ir gyvūnija.
Antroji diena. Ryte visi susitikome prieplaukoje ir keltu nuplaukėme į Thassos salą. Vedami gido apžiūrėjome Agorą (sugriuvusį Akropolį) ir Graikijos Bizantijos laikų muziejų. Popietę leidome Egėjo jūros paplūdimyje ir šviečiant kaitriai saulei gaivinomės sūriame jūros vandenyje. Grožėdamiesi jūros horizontu keltu grįžome į draugų namus.
Trečioji diena. Ankstų rytą atsisveikinę su šeimomis, kuriose gyvenome, vykome į Philippi („Archeological Area of Philippi“), kur dar daugiau sužinojome apie senovės Graikiją. Vykome į urvus, kuriuose grožėjomės tekančia upe bei stalaktitais. Išalkę ragavome tradicinį Graikijos patiekalą Suvlaki ir atvykome į mūsų viešbutį. Linksmai praleidę vakarą ruošėmės kitai dienai.
Ketvirtoji diena. Atsikėlę ankstų rytą išvykome į Ouranoupolį. Leidomės į kelionę keltu aplink kalnų pusiasalį Athos . Gidas pasakojo apie unikalią vienuolių respubliką, nes pusiasalio šlaituose įsikūrę net 20 Rytų ortodoksų vienuolynų. Pasigrožėję nuostabiais Graikijos vaizdais patys turėjome galimybę pasimaudyti jūroje.
Penktoji diena. Išaušus paskutiniosios dienos rytui visi „Erasmus+” dalyviai susirinko konferencijų salėje, kur dalyvavo iškilmingoje sertifikatų įteikimo ceremonijoje. Vėliau vaikščiojome po Kavalos senamiestį, aplankėme Muhamedo Ali muziejų ir Kavalos miesto gynybinę pilį. Vakare skambant tradicinėms graikiškoms dainoms, leidome paskutinį vakarą drauge.

Projekto koordinatorės Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

ERASMUS+ PROJEKTO „CHALLENGE - ENGAGE, INVESTIGATE, ACT“
DALYVIŲ SUSITIKIMAS UTENOS VYTURIŲ PROGIMNAZIJOJE.

2019 m. gegužės 26 d. į Uteną sugužėjo 17 mokinukų ir 11 mokytojų iš penkių užsienio šalių: Ispanijos, Lenkijos, Turkijos, Bulgarijos ir Rumunijos.
Gegužės 27d. Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė pasitiko svečius mokyklos vadovų ir projekto koordinatorių sveikinimais, liaudiškomis mokytojų A. Šimonelienės ir A. Guobužienės vadovaujamo etnografinio ansamblio dainomis, 4a klasės skudutininkų melodijomis bei spektakliu, kurį paruošė 7a klasės mokiniai su bibliotekos vedėja D. Slavinskienė. Lydimi mūsų mokyklos aktyviai į projekto veiklas įsitraukusių 5a klasės mokinukų svečiai apžiūrėjo mokyklos erdves. Svečiai susipažino su robotikos, kūrybiškumo, muzikiniu ir interaktyviuoju klubais. Į virtualios realybės išbandymus ir interaktyvių grindų užduotis įsitraukė ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Projekto dalyviai ir Vyturių mokyklos 7a bei 8a klasės mokiniai dalyvavo fizikos pamokoje, kurią vedė fizikos mokytoja R.Datkūnienė, Dalyviai praktinių užduočių metu tyrinėjo šviesos lūžį akies lęšyje, vaizdų susidarymą tinklainėje ir atspindį kaip šviesa patenka į akį. Antroje dienos pusėje svečiai susipažino su tradiciniais lietuviškais patielais bei lavino anglų kalbos ir komandinio darbo įgūdžius smagiai bendraudami boulingo klube, lydimi mokytojų L. Vaitiekėno, R. Paukštienės, E. Ramelienės ir A. Savicko.
Gegužės 28 d. dalyvius pasitiko mokslininko rūbais pasipuošusi knygyno „Pegasas“ darbuotoja, kuri kartu su mokiniais atliko įvairius eksperimentus. Mokykloje mokytoja V. Bikutė, talkinant 7-8 kl. mokiniams, užsienio svečius sudomino įvairiais biologijos eksperimentais mokinių dėmesį išradingumu patraukiančiais pavadinimais „Pakvieskim šokiui razinas“, „Susluoksniuokime skysčius“, „ Pasidarykime dramblių pastą“. Naujai įrengtoje pradinukų STEAM ugdymui skirtoje laboratorijoje projekto dalyviai aktyviai įsitraukė į mokytojos L. Januškevičienės rodomus eksperimentus „Vandens muzika“, „Kibukai“, „Stebuklingas paveikslėlis“. Mokytoja iš Rumunijos vedė interaktyvią muzikinę anglų kalbos pamoką. Atroji dienos dalis prabėgo Molėtų observatorijoje ir Molėtų etnokosmologijos muziejuje, kur projekto dalyviai susipažino su žvaigždžių įvairove, paslaptingu žvaigždėdaros procesu, saulės sistemos planetomis, galaktikomis, kometomis, asteroidais bei kitokiais galaktikos objektais.
Gegužės 29 d. projekto dalyviai aktyviai įsitraukė į veiklas interaktyviame ir robotikos klubuose. Jas vedė mokytojas L. Vaitiekėnas. Vėliau svečiai lankėsi Utenos r. savivaldybėje ir apžiūrėjo Utenos miestą.
Gegužės 30 d. buvo ir vėl kupina bendrų veiklų projekto temomis. Mokytoja iš Rumunijos su mokiniais gamino ir lauke leido raketas (STEAM), Turkų mokytojai, atsivežę pilną lagaminą vabzdžių tyrinėjimui skirtos įrangos, Dauniškio ežero pakrantėje vedė integruotą anglų kalbos ir biologijos pamoką (PBL). Dirbdami grupėse mokiniai stebėjo, piešė, aprašė ir pristatė pievoje pastebėtus įvairius vabzdžius. Ispanų mokytojos dalyvius mokė dainuoti dainą anglų ir ženklų kalbomis. Robotikos būrelio vadovas L. Vaitiekėnas aktų salėje surengė robotų, valdomų planšetiniuose kompiuteriuose įdiegtomis programomis, kovas, kurios sužavėjo ir vaikus, ir suaugusiuosius. O ketvirtadienio vakaras, dalyvių teigimu, atmintyje išlinks ilgam, nes svečiai ir Vyturių mokyklos bendruomenė Sudeikiuose surengė šventę „Tautų vakaras“, kur dainavo tautines dainas ir šoko įvairių tautų šokius, gėrėjosi Alaušo ežero didybe plaukdami plaustu, žaidė futbolą, mėgavosi lauže keptomis dešrelėmis.
Gegužės 31d. Erasmus+ projekto dalyviai aplankė Trakų pilį ir susipažino su Vilniaus miesto istorija bei senamiesčio labirintais.
2019-2020 mokslo metais projekto veiklos ir dalyvių susitikimai partnerių šalyje tęsis. Nekantriai laukiame naujų pažinčių ir įspūdžių.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Projekto koordinatorės Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

UTENOS VYTURIŲ PROGIMNAZIJA TARPTAUTINIŲ ERASMUS+ PROJEKTŲ SŪKURYJE

Utenos Vyturių progimnazijoje tęsiamos ilgametės tarptautinių projektų rašymo ir įgyvendinimo tradicijos. 2018 metais, atsižvelgiant į progimnazijos bendruomenės poreikius, veiklos plano ir strateginio plano tikslus ir uždavinius, buvo parengti nauji projektai, pateiktos paraiškos ir gautas finansavimas (bendra projektų vertė yra 46.000 Eur) dviems naujiems tarptautiniams ERASMUS+ projektams:

  1. Projektas „Iššūkis“ („Challenge-Engage, Investigate, Act“, 2018-1-ES01-KA229-050407_5). Projekto trukmė – 2 metai (2018-2020 m.)

Skaityti toliau>>>

 

ERASMUS+ projektas „Būrelių karuselė“ (“After School Clubs“)
Pirmasis projekto dalyvių susitikimas Pacanow mieste, Lenkijoje.
2018 12 04-10

Gruodžio 4 (pirmoji) diena.
Ankstyvą rytą du Utenos Vyturių progimnazijos mokytojai R. Sabaliauskienė ir A. Savickas, bei penkios 8 kl. mokinės R. Navikaitė, A. Venckutė, L. Grušeckaitė, K. Šimonėlytė ir G. Tumelionytė ilgą kelionę pradėję Utenos Vyturių progimnazijos kieme, ją tęsė per Alytų-Augustavą-Lomžą-Ostrafmazą-Varšuvą-Tchmelnik ir galiausiai, po 13 valandų kelionės, pasiekė savo tikslą, nedidelį Pacanow miestelį Lenkijoje, o įsikūrė už dešimties kilometrų esančioje Stopnicos vietovėje.

Kitų dienų aprašymai>>>

 

Utenos Vyturių progimnazijoje startuoja du tarptautiniai ERASMUS+ KA2 mokyklinių strateginių partnerysčių projektai: „Challenge-Engage, Investigate, Act“ ir „After-school clubs to increase motivation and prevent dropout“

Utenos Vyturių progimnazijos mokytojos Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė tęsia ilgametę tarptautinių projektų rašymo ir įgyvendinimo tradiciją. 2018 metais, atsižvelgiant į progimnazijos bendruomenės poreikius, veiklos plano ir strateginio plano tikslus ir uždavinius, buvo parengti projektai, pateiktos paraiškos ir gautas finansavimas (bendra projektų vertė yra 46.000 Eur) net dviem naujiems tarptautiniams ERASMUS+ projektams:

 

Vyturių progimnazijos mokytojai tarptautinėje ERASMUS + KA2 suaugusiųjų strateginių partnerysčių projekto „LEADING TO LEARN TOGETHER“ sklaidos konferencijoje

2018 metų spalio 3 d. Rygos mieste, Latvijoje, vyko ERASMUS + KA2 suaugusiųjų strateginių partnerysčių projekto „Leading to Learn Together“ koordinatorių susitikimas. Jame dalyvavo Utenos švietimo centro metodininkės Ramunė Sabaliauskienė ir Ramunė Dasevičienė. Susitikime buvo aptartos projekte vykdytos veiklos, per dvejus projekto metus pasiekti rezultatai bei jų sklaidos būdai ir intensyvumas.
Spalio 4-5 dienomis vyko tarptautinė projekto sklaidos konferencija, kurioje dalyvavo 100 dalyvių iš penkių Europos šalių. Į konferenciją vyko 14 Utenos ir Molėtų švietimo įstaigų, dalyvavusių projekte, įstaigų vadovų ir pedagogų. Utenos Vyturių progimnaziją konferencijoje atstovavo E. Ramelienė, J. Paukštytė, D. Slavinskienė ir R. Sabaliauskienė. Konferencijoje buvo pristatytas projekto metu sukurtas elektroninis leidinys anglų ir partnerių dalyvių kalbomis, kuriame aprašytos švietimo įstaigų gerosios patirtys, surinktos ir apibendrintos lankantis 60-yje Lenkijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Estijos ir Lietuvos švietimo įstaigų.
Pirmąją konferencijos dieną buvo analizuojami leidinyje pateikti gerųjų praktikų pavyzdžiai, taip pat kiekvienos šalies projekto koordinatoriai skaitė pranešimus projekto temomis. Rygos švietimo centro atstovė kalbėjo apie pagalbą mokykloms kaip nuolat besimokančioms organizacijoms („Supporting schools as learning Organisations“), Tartu universiteto prof. Hasso Kukemelk pasisakė apie lyderystės vaidmenį darbuotojų profesiniam tobulėjimui („The Role of School Leadership in Staff Professional Development“), Marta Margiel, atstovaujanti EDU-RES fondą, Lenkija, kalbėjo apie bendradarbiavimo tarp mokyklų ir kito profilio institucijų būdus ir abipusę naudą („Collaboration between schools and other institutions“), Ventspilio švietimo tarybos atstovė Inga Pavula dalinosi mokyklų ir mokytojų konsultavimo patirtimis („Supporting Teachers through Consultancy“), Utenos švietimo centro atstovė Ramunė Sabaliauskienė skaitė pranešimą apie kolegiškumą ir jo įtaką profesiniam augimui („Collegiality and its Role in Teacher Professional Development“), Kevin Paynes, Leeds miesto savivaldybės atstovas, UK, pristatė mokymo ir mokymosi monitoringo bei vertinimo patirtis („Effective Monitoring and Evaluation of Teaching and Learning“).
Antrąją konferencijos dieną dalyviai lankėsi įvairiose verslo įmonėse, kur su įmonės atstovais kalbėjo apie aktualiausias kvalifikacijos kėlimo sritis, būdus ir kvalifikacijos intensyvumą, Buvo lyginamas kvalifikacijos kėlimo pobūdis, panašumai ir skirtumai švietime ir versle, diskutuojama apie skirtingų įstaigų bendradarbiavimo svarbą.
Konferencijos data sutapo su Tarptautinės mokytojų dienos minėjimo data, tad išsiskirstydami dalyviai pajuokavo, jog šią mokytojo dieną jie prisimins ilgai, nes įgijo naujų žinių, patirčių, sutiko daug pozityvių, pasiruošusių dalintis savo patirtimis žmonių, užmezgė tarptautinių kontaktų ateities projektams.

https://photos.google.com/share/AF1QipPNS01782-NP9GX1f2_UchYaO5ejQTqosUu889cOLTPwNLHvlrJqhWm7h-0S7eC6Q?key=WEhrV1cyVTRHNVdPUl9aTlpsby1qYTFiTGtqekF3

Utenos švietimo centro metodininkė Ramunė Sabaliauskienė

 

Utenos Vyturių progimnazija – dar vienas tarptautinis Erasmus+ projektas pasiekė finišo tiesiąją

 

Utenos Vyturių progimnazija turi didelę dalyvavimo tarptautiniuose projektuose patirtį. 2018 m. birželio mėnesį Vyturiukai užbaigė vykdyti dar vieną tarptautinį Erasmus+ strateginių partnerysčių projektą „Mano istorija – jūsų istorija“. Projekto tema buvo pasirinkta tikslingai – visos dvejus metus vykę veiklos istorinėmis temomis buvo skirtos Lietuvos šimtmečiui paminėti.
Į projektą susibūrė mokytojai ir mokiniai iš Lenkijos, Lietuvos, Italijos, Portugalijos, Vengrijos ir Ispanijos. Smagu pasidžiaugti, kad gausus būrys Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenės narių (apie 80 procentų mokinių ir apie 60 procentų mokytojų) įsijungė į projektines veiklas.
Projekto esmė – patrauklus istorijos, kaip mokomojo dalyko, pateikimas mokiniams, mokinių ir mokytojų pilietiškumo ugdymas, mokymas suprasti bei puoselėti savo, savo šeimos ir šalies šaknis, pažinti ir gerbti kitų Europos šalių žmones, jų papročius, tradicijas, istoriją. Kaip viename iš projekto sklaidos straipsnių teigė Utenos Vyturių progimnazijos mokytoja Regina Zapolskienė „šis tarptautinis daugiašalis projektas yra puiki patirtis Vyturių progimnazijos bendruomenei, skatinant mokytis kalbų ir siekiant platesnio kultūrinio išprusimo bei socialinės integracijos. Tokie projektai skatina toleranciją, pagarbą kito žmogaus nuomonei, tobulina kalbinę kompetenciją, dalijimąsi gerąja darbo patirtimi, skatina asmeninį ir profesinį tobulėjimą. Tai galimybė semtis idėjų ir jomis dalytis su kitais pedagogais bei pasirinkti metodų, darbo formų efektyvumą“.
Šiame ir įvairiuose kituose projektuose darniai, kūrybiškai ir kokybiškai dirbanti Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė kelia ir įgyvendina pačias netikėčiausias idėjas.

Projekto koordinatorės anglų kalbos mokytojos
Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

 

Utenos Vyturių progimnazijos veiklos tarptautiniuose „eTwinning“ projektuose


Jau ne vienus metus Vyturių progimnazija, pasinaudodama tarptautine švietimo mainų platforma „eTwinning“, aktyviai dalyvauja tarptautiniuose projektuose. Projektas „Let‘s celebrate Easter together“, kurį koordinavo technologijų mokytoja metodininkė Loreta Kaulinienė buvo įvertintas ne tik Nacionaliniu kokybės ženkleliu, bet iškovojo garbingą Europos kokybės ženklelį. Žinutės ir nuotraukos apie nuveiktas projektines veiklas nuolatos buvo publikuojamos mokyklos internetinėje svetainėje. Įsitraukimas į tokius tarptautinius projektus yra naudingas dėl daugelio priežasčių. Svarbiausia, kad veikla atitinka šiuolaikinių mokinių kompetencijų ugdymo poreikius – mokyti naujais metodais ir būdais. Išnyksta kalbos barjeras, nes galima taikyti šiuolaikines technologijas bendravimui ir bendradarbiavimui. Pagaliau tai padeda patirti atradimų ir naujų draugysčių džiaugsmą.
Iki šiol „eTwinning“ ženkleliai dalyvavusiems įvairiuose tarptautiniuose projektuose mokytojams buvo teikiami asmeniškai, tačiau nuo šių metų bus apdovanojama bei vertinama ir bendra mokyklos veikla. Tik apie 70 Lietuvos mokymo įstaigų suteikta galimybė pelnyti „Programos „eTwinning“ mokyklos“ vardą. Į šią grupę pakliuvo ir Utenos Vyturių progimnazija. Atrinktos mokyklos yra kviečiamos pildyti paraiškas, kurias vertins tarptautinė komisija, sudaryta iš „eTwinning“ Centrinės paramos tarnybos ir išorinių ekspertų. Mokyklai yra svarbu būti pristatytai Europos lygiu, prisijungti prie Europos programos „eTwinning“ mokyklų lyderių tinklo ir kartu prisidėti prie programos ateities kūrimo.

Vyturių progimnazijos technologijų mokytoja Loreta Kaulinienė

 

Tarptautinio projekto „Jūsų istorija yra mūsų istorija“ dalyviai susitiko Utenos Vyturių progimnazijoje

Utenos Vyturių progimnazija dalyvauja Erasmus+ programos strateginių partnerysčių projekte „Jūsų istorija yra mūsų istorija“ (2016–2018). Projekto koordinatorės – anglų kalbos mokytojos R. Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė.
Vienas projekto dalyvių susitikimų vyko Utenoje. Svečiai ką tik išvyko. Tai buvo mokytojai su mokiniais. Smagu buvo jų laukti, smagu buvo dalytis gerąja patirtimi, smagu rodyti, ką įdomesnio turime, kaip mokomės istorijos ir kitų dalykų. Lenkų, vengrų, italų, ispanų, portugalų moksleiviai ir mokytojai visą savaitę buvo Vyturių progimnazijos dalis. Dirbta kartu, stengtasi parodyti įdomiausius savo krašto objektus, supažindinti su unikaliomis mūsų tradicijomis.
Nuveikta tikrai daug. Svečiai susitiko su Utenos miesto meru Alvydu Katinu ir Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėju Romualdu Kraulišu, pamatė labai gražią Uteną ekrane ir iš tikrųjų, lankėsi Utenos kraštotyros muziejaus padalinyje Laisvės kovų muziejuje, kur buvo kalbama apie skausmingus įvykius Utenos regione ir visoje Lietuvoje: tremtis, karą, pokarį. Vėliau, susiskirsčius grupėmis, vyko lauko istorijos pamokos, kur svečiai turėjo galimybę pamatyti, kaip keitėsi Utena, jos gatvės, pastatai. Kol nepradžiuginti Lietuvos orų moksleiviai boulingo klube „Abu“ žaisdami šildėsi, jų mokytojai Utenos alaus istorija domėjosi.
Taip pat aplankytas Rokiškis, dalyvauta šio krašto muziejaus edukacinėse programose, mokytasi lieti žvakes. Juknėnuose, Miškinių etnografinėje sodyboje, dalyvauta XIX amžiaus pradžios mokyklos rašymo pamokoje. Sugrįžus teko svečiams ir savo nacionalinę dainą, ir žaidimą, ir patiekalą pristatyti. Liūdna ir neskanu tikrai nebuvo.
Kitą dieną svečių laukė kelionė iš požeminės Lietuvos etnokosmologijos muziejaus, įsikūrusio Molėtų rajono Kulionių kaime, galerijos į patį dangų, matomą pro stiklinį muziejaus stogą. Aplankytas ir Šlyninkos vandens malūnas, kur juoda duona kepta, ir Trakų pilyje pabuvota, ir per Vilnių pereita, ir net į patį Europos centrą, esantį netoli Vilniaus, tarp Purnuškių ir Bernotų kaimų, užsukta.
Projekto veiklos dar nesibaigė. Laukia naujos kelionės, susitikimai. Vyturių progimnazija džiaugiasi galėdama dalyvauti šiame projekte. Šis tarptautinis daugiašalis projektas – puiki patirtis Vyturių progimnazijos bendruomenei, skatinant moksleivius (ir mokytojus!) mokytis kalbų, domėtis ne tik savo istorija, siekti platesnio kultūrinio išprusimo ir socialinės integracijos.

 

Regina Zapolskienė

 

Utenos Vyturių progimnazijoje startuoja naujas tarptautinis ERASMUS+ mokyklinių strateginių partnerysčių projektas „Jūsų istorija yra mūsų istorija“

Šiais metais Vyturių progimnazijos bendruomenė pradeda vykdyti dar vieną, jau ketvirtąjį, tarptautinį projektą. Projekto tema – istorija (plačiąja prasme) – pasirinkta neatsitiktinai, ji yra aktuali visų projekte dalyvaujančių šalių mokyklų bendruomenėms. Projekto esmė – patrauklus krašto istorijos pateikimas mokiniams. Į projektą susibūrė mokytojai ir mokiniai iš Lenkijos, Lietuvos, Italijos, Portugalijos, Vengrijos ir Ispanijos.
Rugsėjo mėnesį projekto idėja buvo pristatyta Utenos Vyturių progimnazijos mokytojams ir mokiniams.
Spalio mėnesį – sudaryta ir direktorės įsakymu patvirtinta projekto darbo grupė, kurią sudaro direktorės pavaduotoja ugdymui R. Drungienė, projekto koordinatorės R. Paukštienė ir R. Sabaliauskienė ir mokytojai D. Bražėnienė, D. Kairienė, I. Šinkūnienė, J. Bimbienė, R. Jančauskienė, G. Šerlatienė, R. Zapolskienė ir A. Kižys, projekto įgyvendinimui pateikę daugiausiai inovatyvių idėjų. Dvejus metus (2016-2018) projekto dalyviai gilinsis į savo ir šalių, projekto partnerių, istoriją, atras kiekvienos šalies išskirtinumus ir bendras istorines sąsajas, kryptingai integruos projekto veiklas į mokyklos veiklos planą, ieškos patrauklių užklasinių erdvių istorijos mokymui.
Antroje spalio pusėje mokykloje buvo sukurta erdvė projekto veiklų sklaidai bei suorganizuotas projekto logotipo konkursas. Labai džiaugiamės mokinių kūrybiškumu. Geriausi darbai keliaus į pirmąjį projekto dalyvių susitikimą, vyksiantį 2016 metų lapkričio 6-10 dienomis Ispanijoje.
Vyturių progimnazijos moksleiviai, dalyvaujantys projekte, pirmajai savo išvykai pasirinko Laisvės kovų muziejų, įsikūrusį buvusioje Utenos siaurojo geležinkelio stotyje. Čia jie, susipažinę su naująja ekspozicija, suprato, kad lietuviai beveik XX a. viduryje ir vėliau Sovietų valdžios verčiami išgyveno ir tremties vergiją, ir kolchozų baudžiavą ir teigė – tokia istorija pasikartoti negali.
Lapkričio mėnesį vyks veiklų savaitė viduramžių tema: bus paskelbti logotipų konkurso nugalėtojai, rodoma filmuota Ispanijos mokytojų netradicinėje aplinkoje pravesta istorijos pamoka viduramžių tema, suorganizuotas piešinių konkursas.

Projekto koordinatorės Rima Paukštienė ir Ramunė Sabaliauskienė

 

 

Tarptautinis eTwining projektas „Europos draugai"

2013-2014 m. Comenius veikla

Utenos Vyturių progimnazijos tarptautinis dvišalis kalbinis (Rumunija – Lietuva) Comenius projektas „Languages, cultures and greener future connecting people", 2013 – 2015 m.
Vėju praskriejo pirmieji Utenos Vyturių progimnazijoje vykdomo tarptautinio dvišalio Comenius projekto „Languages, cultures and greener future connecting people" metai, pilni įdomių veiklų ir susitikimų. Net 23 mokiniai ir 5 mokytojai iš Utenos Vyturių progimnazijos 2014 metų gegužės mėnesį dešimt dienų viešėjo Carei mieste, Rumunijoje (nuotraukos iš dalyvių susitikimo Rumunijoje), o 2014 metų rusėjo 28 – spalio 7 dienomis Vyturiai sulauks 22 rumunų moksleivių ir 5 mokytojų. Prasideda antrasis projekto etapas.


Projekto koordinatorė
Utenos Vyturių progimnazijos vyresnioji mokytoja
Ramunė Sabaliauskienė

 

Skaityti daugiau...