TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Tarptautiniai projektai

Paskelbimo data Peržiūros: 4319

Tarptautinis projektas „Say Hello To The World“

2023 m. nuo sausio mėnesio mūsų mokykloje buvo vykdomas tarptautinis projektas „Say Hello To The World“. Jame dalyvavo antros klasės mokiniai ir partneriai iš Slovėnijos.

Projekto metu vaikai turėjo atlikti „Five Fingers“ užduotis, žinoma, joms taip pat ruošėsi. Prieš kiekvieną vaizdo skambutį mokiniai įsigilindavo ir pasiruošdavo kalbėtis šiomis temomis: „Aš“, „Mano šeima“, „Mano mokykla“, „Mano miestas, „Mano šalis“. Atsisveikinimui mokėsi dainuoti projekto dainą (https://www.youtube.com/watch?v=uigbYvpxSCc), kurią padainavo kartu su partneriais. Mokiniai turėjo galimybę pažinti kitos šalies vaikus, jų mokyklą, mokytojus, pomėgius, miestą bei šalį. Šis projektas skatino vaikus domėtis ir plėsti kalbines aplinkas, atlikti kūrybinius darbelius, įtraukti ir tėvelius į veiklą. Mokiniai susirado naujų draugų, su kuriais gali bendrauti laiškais, siųsti atvirukus. Po kiekvienos pamokos buvo aptarta, kas jiems patiko, kas buvo nauja ir kuo mūsų kultūra skiriasi nuo partnerių kultūros. Taip pat susipažinome ir palyginome veiklas mokykloje.

Projekto tinklalapis: https://my.sayhellototheworld.eu/Connection/812/Board/0#topic-selector

 

ERASMUS+ projekto „English and ICT: an Interdisplinnary Approach“ dalyvių susitikimas Lietuvoje

Jau trečius metus Utenos švietimo centras vykdo tarptautinį ERASMUS+ projektą „English and ICT: an Interdisplinnary Approach“, finansuojamą iš Europos Sąjungos Erasmus+ programos lėšų. 2022 m. rugsėjo 18-22 d. vyko projekto dalyvių susitikimas Lietuvoje. Gausus būrys mokytojų ir suaugusiųjų besimokančiųjų (66 dalyviai) iš dviejų Ispanijos, trijų Italijos ir vienos Turkijos švietimo įstaigų apsilankė mūsų šalyje. Projekto dalyvių susitikime dalyvavo ir mokytojai iš Vyturių progimnazijos Edita Ramelienė, Linas Vaitiekėnas ir Ramunė Sabaliauskienė. Susitikimo metu dalyviai darė pranešimus anglų kalba tema „Įspūdingiausios mano šalies vietos“, žiūrėjo video filmus, bendravo žaisdami komandos formavimo žaidimus, sprendė matematinius galvosūkius, kūrė smagius ketureilius, mokėsi šokti ir dainuoti šalių nacionalinius šokius bei dainas, tyrinėjo šalį edukacinių išvykų į Vilnių, Trakus ir Kauną metu. Kiekviena komanda foto nuotraukose įamžino jiems labiausiai patikusius momentus, kurie tapo susitikimo akimirkų koliažais. Nors dalyviai buvo skirtingo amžiaus (nuo 18 iki 70+) visus suvienijo bendri juokai, pasakojimai, įspūdžiai ir pažinimo džiaugsmas.

Projekto koordinatorė Ramunė Sabaliauskienė

 

Tarptautinis knygų skirtukų mainų projektas

Vykdydami tarptautinį ERASMUS+ KA229 projektą „Būrelių karuselė“ (“After School Clubs to Increase Motivation and Prevent Dropot“), mūsų mokyklos bendruomenė kartu su partneriais iš Lenkijos, Bulgarijos, Graikijos ir Turkijos dalyvavo pasaulio mokyklų bibliotekų organizuojamame skirtukų mainų projekte. Labai kūrybiškai, kruopščiai ir prasmingai skirtukus dekoravo 3a klasės mokiniai su mokytoja A. Belopetravičiene ir 5-6 klasių mokiniai su dailės mokytoja E. Rameliene bei anglų kalbos mokytojomis R. Paukštiene ir R. Sabaliauskiene. Skirtukai buvo išsiųsti į Vengriją ir Kroatiją. Mūsų mokinius jau pradžiugino skirtukai iš Vengrijos ir su nekantrumu laukiame skirtukų iš Kroatijos.

Bibliotekininkė Danutė Slavinskienė

 

ERASMUS+ projektas „AFTER SCHOOL CLUBS“. Projekto dalyvių susitikimas Adanos mieste, Turkijoje

logo europe2020 vasario 16-22 dienomis 8b klasės mokiniais Kotryna, Neda, Matas ir Liudas, bei mokytojai Mindaugas ir Linas mokinių atostogų metu vyko į Erasmus+ projekto „After School Clubs“ dalyvių susitikimą Adanos mieste, Turkijoje.

Sekmadienis
Kol visi Utenos Vyturių progimnazijos mokiniai mėgavosi saldžiu atostogų miegeliu, mokyklos komanda jau vyko į Rygos oro uostą, iš kurio Turkijos avialinijų lėktuvu, išskrido į Turkijos miestą Stambulą. Stambule aplankėme vaikų labiausiai mėgstamas vietas, kurių nėra Lietuvoje: Starbucks ir Burger King :). Pasistiprinę ir pailsėję vėl sėdome į lėktuvą ir vakarop pasiekėme Adaną. Pirmas nuotykis prasidėjo atsiimant lagaminus. Sukantis lagaminų karuselei tikėjomės rasti savo daiktus, tikrinomės bilietus, reiso numerį, tačiau lagaminai neatsirado... Mūsų džiaugsmui prie mūsų priėjo oro uosto apsauga ir mums paaiškino, kad lagaminai nukeliavo kažkur kitur. Buvome įsodinti į mikroautobusą ir nuvežti į šalia esantį terminalą, kur mūsų, išsiilgę savo šeimininkų, laukė lagaminai. Tik išėjus pro vartus mus pasitiko Turkų mokyklos atstovai, kurie nuvežė vaikus į šeimas, o mokytojus į viešbutį.

Pirmadienis
Adanos miestas mus pasitiko saulėtu ir šiltu rytmečiu, o mokykla svetinga priėmimo ceremonija. Peržvelgę pirmas nuotraukas, pastebėjome, kad turkų geografijos mokytojas nėra labai geras Lietuvos žinovas, nes viena iš trispalvių pleveno atvirkščiai. Pakoregavę vėliavą, nusiprausę rankas tradiciniu odekolonu, paragavę saldumynų, apžiūrėjome mokyklos, kurioje mokosi per 900 mokinių, erdves. Mokyklos mokiniai šoko folklorinius šokius ir dainavo dainas. Po koncerto buvome pavaišinti tradicine turkiška kava, arbata ir tėvų bendruomenės namuose ruoštu tradiciniu maistu. Po sočių pietų visos šalys kartu žaidė žaidimus.

Antradienis
Vėl gražus saulėtas turkiškas rytas, sotūs pusryčiai turkiška kava ir arbata iš įmantrių stiklinaičių. Lietuvoje dar atostogos, o Turkijoje jau pamokos. Ryte mokėmės STEAM klasėse, susipažinome su mokyklos naudojamais elektronikos konstruktoriais, Arduino robotais. Mūsų nuostabai kiekvienoje klasėje yra interaktyvūs ekranai, o mūsų nusivylimui - labai lėtas internetas ir mokykloje nėra mokytojams ir svečiams skirto WIFI. Pristatant nacionalines mokymosi subtilybes, e.sistemas, išsivystė mokytojų diskusija apie kiekvienos šalies mokymosi sistemų ypatumus. Po pietų visi keliavome į dailės ir skulptūros studijas, kur mokėmės ebru piešimo meno ant ir skaptavome paveikslus iš dujų silikato blokelių.
Po pamokų keliavome skanauti Adanos miesto firminio kebabo ir ragauti turkiškos kavos. Pasistiprinę apžiūrėjome miesto turgų, parką, paragavome parke augančių apelsinų, kuriuos skinti galima, tačiau vietiniai jų nevalgo, nes jie labai, labai rūgštūs. Pavaikščioję po vakarinę Adaną, pasimėgavę gatvėje parduodamu turkišku maistu, grįžome į namus.

Trečiadienis
Diena prasidėjo simfoninio orkestro salėje. Ten, grojant miesto simfoniniam orkestrui, vyko pamoka miesto mokyklų mokiniams apie klasikinę muziką. Pasiklausę muzikos, gavome išskirtinę progą susitikti su miesto meru. Ten buvome maloniai priimti, apsikeitėme dovanėlėmis, susipažinome su miesto istorija. Iš merijos vykome prie Adanos užtvankos pasižiūrėti tilto, ant kurio buvo filmuotas Džeimso Bondo filmas, pasivaikščiojome po kalnus, aplankėme Tarsus miestelį, jo turgų, senamiestį. Vakarienei buvo užsakytas humuso restoranas, kur buvome pavaišinti vietinės virtuvės delikatesais. Vėlai naktį grįžome į namus.

Ketvirtadienis
Rytas prasidėjo labai anksti, nes 5:30 visi rinkomės prie mokyklos ir vykome į labai seną miestą Kapadokiją (miestas įkurtas prieš 3000 metų prieš mūsų erą). Ten lankėmės muziejuje, kuriame iki šių dienų išlikusi slapta gyvenvietė, įrengta po žemėmis išskaptuotoje oloje. Apie pusę valandos klaidžiojome požeminiais labirintais, kuriuose kartais būdavo taip ankšta, tačiau visiems pavyko įveikti požemių karalystę ir grįžti į paviršių. Pažintinė kelionė tęsėsi mieste, kuriame pilis, butai ir net bažnyčia įrengta išskaptuotose uolose. Kelionės metu aplankėme molio dirbinių amatų centrą, mokėmės žiesti molį, sėmėmės molio žiedimo amato technologinių žinių. Po ilgos ekskursijos pietavome požeminiame restorane, ragavome turkiškos virtuvės kulinarinių šedevrų. Vėlai vakare grįžome į Adaną.

Penktadienis
Ryte vyko projekto dalyvių susitikimo aptarimas ir įvertinimas. Vėliau buvo aptartos tolimesnės projekto veiklos ir susitikimo Lietuvoje organizavimo laikas bei programa. Po kūrybinių dirbtuvių dalyviai susirinko į teatro salę pasižiūrėti turkų dramos būrelio atliekamo vaidinimo, pastatyto pagal pasaką Pelenė. Po įspūdingo spektaklio vyko sertifikatų įteikimo ceremonija, dalyvių padėkos žodžiai. Vidurdieny buvo organizuotas draugiškas tinklinio turnyras, kurį laimėjo draugystė, džiaugsmas ir gausios šypsenos. O vakare Akdo restorane dalyvavome atsisveikinimo vakarienėje.

Šeštadienis
Ankstyvi pusryčiai, atsisveikinimas su šeimomis ir visur mus lydėjusiu, vienu iš projekto koordinatorių, Kadir. Pasiekėme Adanos oro uostą, iš kurio skridome į Stambulą, kur mūsų laukė trijų valandų pasivaikščiojimas po vieną iš didžiausių Europos oro uostų. Pakilę Stambule, nusileidome Rygoje, iš kur skubėjome į savo miestą - Uteną.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

 

 

Utenos švietimo centras, Utenos Vyturių progimnazija:
ESFA PROJEKTAS „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ IR ERASMUS + PROJEKTAS „BŪRELIŲ KARUSELĖ“

 Utenos švietimo centras (pareiškėjas), Utenos rajono savivaldybės administracija (partneris), Neformalaus ugdymo centras (partneris) tęsia iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“ projekto „Kūrybiškumo erdvė“ veiklas, kurių tikslas – mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas, ugdančias socialinę atskirtį patiriančių šeimų vaikų ir jaunimo kūrybiškumą.
Projekto veiklos vyksta Utenos Vyturių progimnazijos, su kuria yra sudaryta bendradarbiavimo sutartis, patalpose. Čia projekto eigoje įkurti įranga ir priemonėmis aprūpinti trys vaikų užimtumo klubai: Interaktyvusis, Perkusininkų ir Kūrybiškumo.
2019 metų spalio 1 ir 2 dienomis Utenos Vyturių progimnazijoje vyko teoriniai-praktiniai savanorių mokymai darbui projekte įsteigtuose klubuose. Mokymuose dalyvavo 30 savanorių.
Spalio 15 d. Utenos miesto bendruomenė buvo pakviesta dalyvauti renginyje „Nuo projekto idėjos iki jos įgyvendinimo“, kuriame dalyviai buvo supažindinti su projekto veiklomis, priemonėmis ir savanoriškų veiklų projekte prasme ir galimybėmis. Renginyje dalyvavo savivaldybės atstovai, švietimo kitų įstaigų bendruomenių nariai ir projekte parengti savanoriai.

Spalio 23 d. Utenos švietimo įstaigų atstovai ir vaikai bei jaunimas dalyvavo klubuose surengtose kūrybinėse dirbtuvėse.
Spalio 28-30 dienomis vyko dvi kūrybinės dienos stovyklos, į kurias susirinko net 34 vaikai. Planuojant stovyklėlių veiklas buvo sujungtos dviejų ESF projektų idėjos ir veiklos („Kūrybiškumo erdvės“ ir Erasmus + projekto „Būrelių karuselė“). Stovykloms vadovavo Utenos Vyturių progimnazijos dailės mokytoja E. Ramelienė ir Neformalaus klubo vadovė A. Plistkova, projektus administravo Utenos švietimo centro metodininkė/Utenos Vyturių progimnazijos anglų kalbos mokytoja R. Sabaliauskienė. Kiekvieną rytą stovyklėlė prasidėdavo afrikietiškų būgnų ritmais, kurie skatino bendradarbiauti, suprasti vienas kitą be žodžių. Muzikinių užsiėmimų metu visus lydėjo smagi ir žaisminga nuotaika. Stovyklėlėje vaikai iš foamirano, sausų lapų, spalvotų popieriaus lakštų, siūlų ir kitų priemonių darė įvairius darbelius. Išbandė popieriaus kirtimo mašinas, susipažino su embosingo technika. Dėlionės, konstruktoriai, spalvinimo knygelės, stalo žaidimai bei kitos ugdomosios priemonės žadino vaikų smalsumą ir norą kurti. Vaikams labai patiko įvairios sportinės veiklos, kuriose buvo panaudotas projekto metu įsigytas įvairus sporto inventorius. Stovyklautojai kino teatre žiūrėjo filmą, svečiavosi pas Raganą, juos pasitikusią Pačkėnų kaime esančiame Raganų muziejuje, lankėsi A. ir M. Miškinių bibliotekoje, kur dalyvavo renginyje „Protų mūšis“, smagiai leido laiką „Vaikų erdvėje FUN“, į kurią pakvietė erdvės savininkė, projekto savanorė Vaiva Andžė, o atsisveikinimo popietėje stovyklos dalyviai mėgavosi savanorės Audronės Kuliešienės keptais nepaprasto grožio ir skonio pyragais.
Nuo 2019 metų lapkričio mėnesio Utenos Vyturių progimnazijos patalpose įsikūrę klubai atvėrė duris Utenos mokinukams ir darželinukams.

Projektų koordinatorė Ramunė Sabaliauskienė

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Pasinaudojus galimybe iš projekto gauti modernias mokymo(si) priemones, Utenos Vyturių progimnazijoje įrengta moderni pradinių klasių gamtos mokslų laboratorija, 1- 4 klasių pasaulio pažinimo ir 5-8 klasių biologijos, fizikos, chemijos pamokos organizuojamos naudojantis iš projekto gautomis šiuolaikiškomis mokymosi priemonėmis. Gamtos mokslų pamokose mokiniai praktiškai pritaiko žinias, atlieka bandymus, tyrimus, eksperimentuoja.

 

Apie projektą:
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.

Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
• Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas. Perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
• Gamtos ir technologiniams mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.
Parengta metodinė medžiaga mokytojams, t. y. lakoniški pamokų aprašymai ir trumpi filmukai, kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose.
Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 6 950 880,43 eurų.
Projekto trukmė: 28 mėn. (2017 m. kovo 22 d. – 2019 m. liepos 22 d.)

 

 

Tarptautinio Erasmus+ projekto „Būrelių karuselė“ partnerių susitikimas Graikijoje. Kelionės dienoraštis

Birželio 11-17 dienomis penki mūsų mokyklos aštuntokai Saulė, Austėja, Goda, Dovydas ir Mindaugas, lydimi mokytojų Editos Ramelienės ir Rimos Paukštienės, dalyvavo antrajame tarptautinio Erasmus+ projekto partnerių susitikime Keramoti mokykloje Graikijoje.
Pirmoji diena. Mus šiltai sutiko mokyklos mokytojai ir mokiniai. Grožėjomės tradiciniais šokiais ir skanavome mokinių tėvų pagamintais graikiškais patiekalais. Apžiūrėję mokyklą dalyvavome įvairiose veiklose. Labai patiko pamoka nacionaliniame Rytų Makedonijos parke (,,National park of East Macedonia"). Susipažinome su regiono augalija ir gyvūnija.
Antroji diena. Ryte visi susitikome prieplaukoje ir keltu nuplaukėme į Thassos salą. Vedami gido apžiūrėjome Agorą (sugriuvusį Akropolį) ir Graikijos Bizantijos laikų muziejų. Popietę leidome Egėjo jūros paplūdimyje ir šviečiant kaitriai saulei gaivinomės sūriame jūros vandenyje. Grožėdamiesi jūros horizontu keltu grįžome į draugų namus.
Trečioji diena. Ankstų rytą atsisveikinę su šeimomis, kuriose gyvenome, vykome į Philippi („Archeological Area of Philippi“), kur dar daugiau sužinojome apie senovės Graikiją. Vykome į urvus, kuriuose grožėjomės tekančia upe bei stalaktitais. Išalkę ragavome tradicinį Graikijos patiekalą Suvlaki ir atvykome į mūsų viešbutį. Linksmai praleidę vakarą ruošėmės kitai dienai.
Ketvirtoji diena. Atsikėlę ankstų rytą išvykome į Ouranoupolį. Leidomės į kelionę keltu aplink kalnų pusiasalį Athos . Gidas pasakojo apie unikalią vienuolių respubliką, nes pusiasalio šlaituose įsikūrę net 20 Rytų ortodoksų vienuolynų. Pasigrožėję nuostabiais Graikijos vaizdais patys turėjome galimybę pasimaudyti jūroje.
Penktoji diena. Išaušus paskutiniosios dienos rytui visi „Erasmus+” dalyviai susirinko konferencijų salėje, kur dalyvavo iškilmingoje sertifikatų įteikimo ceremonijoje. Vėliau vaikščiojome po Kavalos senamiestį, aplankėme Muhamedo Ali muziejų ir Kavalos miesto gynybinę pilį. Vakare skambant tradicinėms graikiškoms dainoms, leidome paskutinį vakarą drauge.

Projekto koordinatorės Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

ERASMUS+ PROJEKTO „CHALLENGE - ENGAGE, INVESTIGATE, ACT“
DALYVIŲ SUSITIKIMAS UTENOS VYTURIŲ PROGIMNAZIJOJE.

2019 m. gegužės 26 d. į Uteną sugužėjo 17 mokinukų ir 11 mokytojų iš penkių užsienio šalių: Ispanijos, Lenkijos, Turkijos, Bulgarijos ir Rumunijos.
Gegužės 27d. Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė pasitiko svečius mokyklos vadovų ir projekto koordinatorių sveikinimais, liaudiškomis mokytojų A. Šimonelienės ir A. Guobužienės vadovaujamo etnografinio ansamblio dainomis, 4a klasės skudutininkų melodijomis bei spektakliu, kurį paruošė 7a klasės mokiniai su bibliotekos vedėja D. Slavinskienė. Lydimi mūsų mokyklos aktyviai į projekto veiklas įsitraukusių 5a klasės mokinukų svečiai apžiūrėjo mokyklos erdves. Svečiai susipažino su robotikos, kūrybiškumo, muzikiniu ir interaktyviuoju klubais. Į virtualios realybės išbandymus ir interaktyvių grindų užduotis įsitraukė ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Projekto dalyviai ir Vyturių mokyklos 7a bei 8a klasės mokiniai dalyvavo fizikos pamokoje, kurią vedė fizikos mokytoja R.Datkūnienė, Dalyviai praktinių užduočių metu tyrinėjo šviesos lūžį akies lęšyje, vaizdų susidarymą tinklainėje ir atspindį kaip šviesa patenka į akį. Antroje dienos pusėje svečiai susipažino su tradiciniais lietuviškais patielais bei lavino anglų kalbos ir komandinio darbo įgūdžius smagiai bendraudami boulingo klube, lydimi mokytojų L. Vaitiekėno, R. Paukštienės, E. Ramelienės ir A. Savicko.
Gegužės 28 d. dalyvius pasitiko mokslininko rūbais pasipuošusi knygyno „Pegasas“ darbuotoja, kuri kartu su mokiniais atliko įvairius eksperimentus. Mokykloje mokytoja V. Bikutė, talkinant 7-8 kl. mokiniams, užsienio svečius sudomino įvairiais biologijos eksperimentais mokinių dėmesį išradingumu patraukiančiais pavadinimais „Pakvieskim šokiui razinas“, „Susluoksniuokime skysčius“, „ Pasidarykime dramblių pastą“. Naujai įrengtoje pradinukų STEAM ugdymui skirtoje laboratorijoje projekto dalyviai aktyviai įsitraukė į mokytojos L. Januškevičienės rodomus eksperimentus „Vandens muzika“, „Kibukai“, „Stebuklingas paveikslėlis“. Mokytoja iš Rumunijos vedė interaktyvią muzikinę anglų kalbos pamoką. Atroji dienos dalis prabėgo Molėtų observatorijoje ir Molėtų etnokosmologijos muziejuje, kur projekto dalyviai susipažino su žvaigždžių įvairove, paslaptingu žvaigždėdaros procesu, saulės sistemos planetomis, galaktikomis, kometomis, asteroidais bei kitokiais galaktikos objektais.
Gegužės 29 d. projekto dalyviai aktyviai įsitraukė į veiklas interaktyviame ir robotikos klubuose. Jas vedė mokytojas L. Vaitiekėnas. Vėliau svečiai lankėsi Utenos r. savivaldybėje ir apžiūrėjo Utenos miestą.
Gegužės 30 d. buvo ir vėl kupina bendrų veiklų projekto temomis. Mokytoja iš Rumunijos su mokiniais gamino ir lauke leido raketas (STEAM), Turkų mokytojai, atsivežę pilną lagaminą vabzdžių tyrinėjimui skirtos įrangos, Dauniškio ežero pakrantėje vedė integruotą anglų kalbos ir biologijos pamoką (PBL). Dirbdami grupėse mokiniai stebėjo, piešė, aprašė ir pristatė pievoje pastebėtus įvairius vabzdžius. Ispanų mokytojos dalyvius mokė dainuoti dainą anglų ir ženklų kalbomis. Robotikos būrelio vadovas L. Vaitiekėnas aktų salėje surengė robotų, valdomų planšetiniuose kompiuteriuose įdiegtomis programomis, kovas, kurios sužavėjo ir vaikus, ir suaugusiuosius. O ketvirtadienio vakaras, dalyvių teigimu, atmintyje išlinks ilgam, nes svečiai ir Vyturių mokyklos bendruomenė Sudeikiuose surengė šventę „Tautų vakaras“, kur dainavo tautines dainas ir šoko įvairių tautų šokius, gėrėjosi Alaušo ežero didybe plaukdami plaustu, žaidė futbolą, mėgavosi lauže keptomis dešrelėmis.
Gegužės 31d. Erasmus+ projekto dalyviai aplankė Trakų pilį ir susipažino su Vilniaus miesto istorija bei senamiesčio labirintais.
2019-2020 mokslo metais projekto veiklos ir dalyvių susitikimai partnerių šalyje tęsis. Nekantriai laukiame naujų pažinčių ir įspūdžių.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Projekto koordinatorės Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

UTENOS VYTURIŲ PROGIMNAZIJA TARPTAUTINIŲ ERASMUS+ PROJEKTŲ SŪKURYJE

Utenos Vyturių progimnazijoje tęsiamos ilgametės tarptautinių projektų rašymo ir įgyvendinimo tradicijos. 2018 metais, atsižvelgiant į progimnazijos bendruomenės poreikius, veiklos plano ir strateginio plano tikslus ir uždavinius, buvo parengti nauji projektai, pateiktos paraiškos ir gautas finansavimas (bendra projektų vertė yra 46.000 Eur) dviems naujiems tarptautiniams ERASMUS+ projektams:

  1. Projektas „Iššūkis“ („Challenge-Engage, Investigate, Act“, 2018-1-ES01-KA229-050407_5). Projekto trukmė – 2 metai (2018-2020 m.)

Skaityti toliau>>>

 

ERASMUS+ projektas „Būrelių karuselė“ (“After School Clubs“)
Pirmasis projekto dalyvių susitikimas Pacanow mieste, Lenkijoje.
2018 12 04-10

Gruodžio 4 (pirmoji) diena.
Ankstyvą rytą du Utenos Vyturių progimnazijos mokytojai R. Sabaliauskienė ir A. Savickas, bei penkios 8 kl. mokinės R. Navikaitė, A. Venckutė, L. Grušeckaitė, K. Šimonėlytė ir G. Tumelionytė ilgą kelionę pradėję Utenos Vyturių progimnazijos kieme, ją tęsė per Alytų-Augustavą-Lomžą-Ostrafmazą-Varšuvą-Tchmelnik ir galiausiai, po 13 valandų kelionės, pasiekė savo tikslą, nedidelį Pacanow miestelį Lenkijoje, o įsikūrė už dešimties kilometrų esančioje Stopnicos vietovėje.

Kitų dienų aprašymai>>>

 

Utenos Vyturių progimnazijoje startuoja du tarptautiniai ERASMUS+ KA2 mokyklinių strateginių partnerysčių projektai: „Challenge-Engage, Investigate, Act“ ir „After-school clubs to increase motivation and prevent dropout“

Utenos Vyturių progimnazijos mokytojos Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė tęsia ilgametę tarptautinių projektų rašymo ir įgyvendinimo tradiciją. 2018 metais, atsižvelgiant į progimnazijos bendruomenės poreikius, veiklos plano ir strateginio plano tikslus ir uždavinius, buvo parengti projektai, pateiktos paraiškos ir gautas finansavimas (bendra projektų vertė yra 46.000 Eur) net dviem naujiems tarptautiniams ERASMUS+ projektams:

 

Vyturių progimnazijos mokytojai tarptautinėje ERASMUS + KA2 suaugusiųjų strateginių partnerysčių projekto „LEADING TO LEARN TOGETHER“ sklaidos konferencijoje

2018 metų spalio 3 d. Rygos mieste, Latvijoje, vyko ERASMUS + KA2 suaugusiųjų strateginių partnerysčių projekto „Leading to Learn Together“ koordinatorių susitikimas. Jame dalyvavo Utenos švietimo centro metodininkės Ramunė Sabaliauskienė ir Ramunė Dasevičienė. Susitikime buvo aptartos projekte vykdytos veiklos, per dvejus projekto metus pasiekti rezultatai bei jų sklaidos būdai ir intensyvumas.
Spalio 4-5 dienomis vyko tarptautinė projekto sklaidos konferencija, kurioje dalyvavo 100 dalyvių iš penkių Europos šalių. Į konferenciją vyko 14 Utenos ir Molėtų švietimo įstaigų, dalyvavusių projekte, įstaigų vadovų ir pedagogų. Utenos Vyturių progimnaziją konferencijoje atstovavo E. Ramelienė, J. Paukštytė, D. Slavinskienė ir R. Sabaliauskienė. Konferencijoje buvo pristatytas projekto metu sukurtas elektroninis leidinys anglų ir partnerių dalyvių kalbomis, kuriame aprašytos švietimo įstaigų gerosios patirtys, surinktos ir apibendrintos lankantis 60-yje Lenkijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Estijos ir Lietuvos švietimo įstaigų.
Pirmąją konferencijos dieną buvo analizuojami leidinyje pateikti gerųjų praktikų pavyzdžiai, taip pat kiekvienos šalies projekto koordinatoriai skaitė pranešimus projekto temomis. Rygos švietimo centro atstovė kalbėjo apie pagalbą mokykloms kaip nuolat besimokančioms organizacijoms („Supporting schools as learning Organisations“), Tartu universiteto prof. Hasso Kukemelk pasisakė apie lyderystės vaidmenį darbuotojų profesiniam tobulėjimui („The Role of School Leadership in Staff Professional Development“), Marta Margiel, atstovaujanti EDU-RES fondą, Lenkija, kalbėjo apie bendradarbiavimo tarp mokyklų ir kito profilio institucijų būdus ir abipusę naudą („Collaboration between schools and other institutions“), Ventspilio švietimo tarybos atstovė Inga Pavula dalinosi mokyklų ir mokytojų konsultavimo patirtimis („Supporting Teachers through Consultancy“), Utenos švietimo centro atstovė Ramunė Sabaliauskienė skaitė pranešimą apie kolegiškumą ir jo įtaką profesiniam augimui („Collegiality and its Role in Teacher Professional Development“), Kevin Paynes, Leeds miesto savivaldybės atstovas, UK, pristatė mokymo ir mokymosi monitoringo bei vertinimo patirtis („Effective Monitoring and Evaluation of Teaching and Learning“).
Antrąją konferencijos dieną dalyviai lankėsi įvairiose verslo įmonėse, kur su įmonės atstovais kalbėjo apie aktualiausias kvalifikacijos kėlimo sritis, būdus ir kvalifikacijos intensyvumą, Buvo lyginamas kvalifikacijos kėlimo pobūdis, panašumai ir skirtumai švietime ir versle, diskutuojama apie skirtingų įstaigų bendradarbiavimo svarbą.
Konferencijos data sutapo su Tarptautinės mokytojų dienos minėjimo data, tad išsiskirstydami dalyviai pajuokavo, jog šią mokytojo dieną jie prisimins ilgai, nes įgijo naujų žinių, patirčių, sutiko daug pozityvių, pasiruošusių dalintis savo patirtimis žmonių, užmezgė tarptautinių kontaktų ateities projektams.

https://photos.google.com/share/AF1QipPNS01782-NP9GX1f2_UchYaO5ejQTqosUu889cOLTPwNLHvlrJqhWm7h-0S7eC6Q?key=WEhrV1cyVTRHNVdPUl9aTlpsby1qYTFiTGtqekF3

Utenos švietimo centro metodininkė Ramunė Sabaliauskienė

 

Utenos Vyturių progimnazija – dar vienas tarptautinis Erasmus+ projektas pasiekė finišo tiesiąją

 

Utenos Vyturių progimnazija turi didelę dalyvavimo tarptautiniuose projektuose patirtį. 2018 m. birželio mėnesį Vyturiukai užbaigė vykdyti dar vieną tarptautinį Erasmus+ strateginių partnerysčių projektą „Mano istorija – jūsų istorija“. Projekto tema buvo pasirinkta tikslingai – visos dvejus metus vykę veiklos istorinėmis temomis buvo skirtos Lietuvos šimtmečiui paminėti.
Į projektą susibūrė mokytojai ir mokiniai iš Lenkijos, Lietuvos, Italijos, Portugalijos, Vengrijos ir Ispanijos. Smagu pasidžiaugti, kad gausus būrys Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenės narių (apie 80 procentų mokinių ir apie 60 procentų mokytojų) įsijungė į projektines veiklas.
Projekto esmė – patrauklus istorijos, kaip mokomojo dalyko, pateikimas mokiniams, mokinių ir mokytojų pilietiškumo ugdymas, mokymas suprasti bei puoselėti savo, savo šeimos ir šalies šaknis, pažinti ir gerbti kitų Europos šalių žmones, jų papročius, tradicijas, istoriją. Kaip viename iš projekto sklaidos straipsnių teigė Utenos Vyturių progimnazijos mokytoja Regina Zapolskienė „šis tarptautinis daugiašalis projektas yra puiki patirtis Vyturių progimnazijos bendruomenei, skatinant mokytis kalbų ir siekiant platesnio kultūrinio išprusimo bei socialinės integracijos. Tokie projektai skatina toleranciją, pagarbą kito žmogaus nuomonei, tobulina kalbinę kompetenciją, dalijimąsi gerąja darbo patirtimi, skatina asmeninį ir profesinį tobulėjimą. Tai galimybė semtis idėjų ir jomis dalytis su kitais pedagogais bei pasirinkti metodų, darbo formų efektyvumą“.
Šiame ir įvairiuose kituose projektuose darniai, kūrybiškai ir kokybiškai dirbanti Utenos Vyturių progimnazijos bendruomenė kelia ir įgyvendina pačias netikėčiausias idėjas.

Projekto koordinatorės anglų kalbos mokytojos
Ramunė Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė

 

 

Utenos Vyturių progimnazijos veiklos tarptautiniuose „eTwinning“ projektuose


Jau ne vienus metus Vyturių progimnazija, pasinaudodama tarptautine švietimo mainų platforma „eTwinning“, aktyviai dalyvauja tarptautiniuose projektuose. Projektas „Let‘s celebrate Easter together“, kurį koordinavo technologijų mokytoja metodininkė Loreta Kaulinienė buvo įvertintas ne tik Nacionaliniu kokybės ženkleliu, bet iškovojo garbingą Europos kokybės ženklelį. Žinutės ir nuotraukos apie nuveiktas projektines veiklas nuolatos buvo publikuojamos mokyklos internetinėje svetainėje. Įsitraukimas į tokius tarptautinius projektus yra naudingas dėl daugelio priežasčių. Svarbiausia, kad veikla atitinka šiuolaikinių mokinių kompetencijų ugdymo poreikius – mokyti naujais metodais ir būdais. Išnyksta kalbos barjeras, nes galima taikyti šiuolaikines technologijas bendravimui ir bendradarbiavimui. Pagaliau tai padeda patirti atradimų ir naujų draugysčių džiaugsmą.
Iki šiol „eTwinning“ ženkleliai dalyvavusiems įvairiuose tarptautiniuose projektuose mokytojams buvo teikiami asmeniškai, tačiau nuo šių metų bus apdovanojama bei vertinama ir bendra mokyklos veikla. Tik apie 70 Lietuvos mokymo įstaigų suteikta galimybė pelnyti „Programos „eTwinning“ mokyklos“ vardą. Į šią grupę pakliuvo ir Utenos Vyturių progimnazija. Atrinktos mokyklos yra kviečiamos pildyti paraiškas, kurias vertins tarptautinė komisija, sudaryta iš „eTwinning“ Centrinės paramos tarnybos ir išorinių ekspertų. Mokyklai yra svarbu būti pristatytai Europos lygiu, prisijungti prie Europos programos „eTwinning“ mokyklų lyderių tinklo ir kartu prisidėti prie programos ateities kūrimo.

Vyturių progimnazijos technologijų mokytoja Loreta Kaulinienė

 

Tarptautinio projekto „Jūsų istorija yra mūsų istorija“ dalyviai susitiko Utenos Vyturių progimnazijoje

Utenos Vyturių progimnazija dalyvauja Erasmus+ programos strateginių partnerysčių projekte „Jūsų istorija yra mūsų istorija“ (2016–2018). Projekto koordinatorės – anglų kalbos mokytojos R. Sabaliauskienė ir Rima Paukštienė.
Vienas projekto dalyvių susitikimų vyko Utenoje. Svečiai ką tik išvyko. Tai buvo mokytojai su mokiniais. Smagu buvo jų laukti, smagu buvo dalytis gerąja patirtimi, smagu rodyti, ką įdomesnio turime, kaip mokomės istorijos ir kitų dalykų. Lenkų, vengrų, italų, ispanų, portugalų moksleiviai ir mokytojai visą savaitę buvo Vyturių progimnazijos dalis. Dirbta kartu, stengtasi parodyti įdomiausius savo krašto objektus, supažindinti su unikaliomis mūsų tradicijomis.
Nuveikta tikrai daug. Svečiai susitiko su Utenos miesto meru Alvydu Katinu ir Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėju Romualdu Kraulišu, pamatė labai gražią Uteną ekrane ir iš tikrųjų, lankėsi Utenos kraštotyros muziejaus padalinyje Laisvės kovų muziejuje, kur buvo kalbama apie skausmingus įvykius Utenos regione ir visoje Lietuvoje: tremtis, karą, pokarį. Vėliau, susiskirsčius grupėmis, vyko lauko istorijos pamokos, kur svečiai turėjo galimybę pamatyti, kaip keitėsi Utena, jos gatvės, pastatai. Kol nepradžiuginti Lietuvos orų moksleiviai boulingo klube „Abu“ žaisdami šildėsi, jų mokytojai Utenos alaus istorija domėjosi.
Taip pat aplankytas Rokiškis, dalyvauta šio krašto muziejaus edukacinėse programose, mokytasi lieti žvakes. Juknėnuose, Miškinių etnografinėje sodyboje, dalyvauta XIX amžiaus pradžios mokyklos rašymo pamokoje. Sugrįžus teko svečiams ir savo nacionalinę dainą, ir žaidimą, ir patiekalą pristatyti. Liūdna ir neskanu tikrai nebuvo.
Kitą dieną svečių laukė kelionė iš požeminės Lietuvos etnokosmologijos muziejaus, įsikūrusio Molėtų rajono Kulionių kaime, galerijos į patį dangų, matomą pro stiklinį muziejaus stogą. Aplankytas ir Šlyninkos vandens malūnas, kur juoda duona kepta, ir Trakų pilyje pabuvota, ir per Vilnių pereita, ir net į patį Europos centrą, esantį netoli Vilniaus, tarp Purnuškių ir Bernotų kaimų, užsukta.
Projekto veiklos dar nesibaigė. Laukia naujos kelionės, susitikimai. Vyturių progimnazija džiaugiasi galėdama dalyvauti šiame projekte. Šis tarptautinis daugiašalis projektas – puiki patirtis Vyturių progimnazijos bendruomenei, skatinant moksleivius (ir mokytojus!) mokytis kalbų, domėtis ne tik savo istorija, siekti platesnio kultūrinio išprusimo ir socialinės integracijos.

 

Regina Zapolskienė

 

Utenos Vyturių progimnazijoje startuoja naujas tarptautinis ERASMUS+ mokyklinių strateginių partnerysčių projektas „Jūsų istorija yra mūsų istorija“

Šiais metais Vyturių progimnazijos bendruomenė pradeda vykdyti dar vieną, jau ketvirtąjį, tarptautinį projektą. Projekto tema – istorija (plačiąja prasme) – pasirinkta neatsitiktinai, ji yra aktuali visų projekte dalyvaujančių šalių mokyklų bendruomenėms. Projekto esmė – patrauklus krašto istorijos pateikimas mokiniams. Į projektą susibūrė mokytojai ir mokiniai iš Lenkijos, Lietuvos, Italijos, Portugalijos, Vengrijos ir Ispanijos.
Rugsėjo mėnesį projekto idėja buvo pristatyta Utenos Vyturių progimnazijos mokytojams ir mokiniams.
Spalio mėnesį – sudaryta ir direktorės įsakymu patvirtinta projekto darbo grupė, kurią sudaro direktorės pavaduotoja ugdymui R. Drungienė, projekto koordinatorės R. Paukštienė ir R. Sabaliauskienė ir mokytojai D. Bražėnienė, D. Kairienė, I. Šinkūnienė, J. Bimbienė, R. Jančauskienė, G. Šerlatienė, R. Zapolskienė ir A. Kižys, projekto įgyvendinimui pateikę daugiausiai inovatyvių idėjų. Dvejus metus (2016-2018) projekto dalyviai gilinsis į savo ir šalių, projekto partnerių, istoriją, atras kiekvienos šalies išskirtinumus ir bendras istorines sąsajas, kryptingai integruos projekto veiklas į mokyklos veiklos planą, ieškos patrauklių užklasinių erdvių istorijos mokymui.
Antroje spalio pusėje mokykloje buvo sukurta erdvė projekto veiklų sklaidai bei suorganizuotas projekto logotipo konkursas. Labai džiaugiamės mokinių kūrybiškumu. Geriausi darbai keliaus į pirmąjį projekto dalyvių susitikimą, vyksiantį 2016 metų lapkričio 6-10 dienomis Ispanijoje.
Vyturių progimnazijos moksleiviai, dalyvaujantys projekte, pirmajai savo išvykai pasirinko Laisvės kovų muziejų, įsikūrusį buvusioje Utenos siaurojo geležinkelio stotyje. Čia jie, susipažinę su naująja ekspozicija, suprato, kad lietuviai beveik XX a. viduryje ir vėliau Sovietų valdžios verčiami išgyveno ir tremties vergiją, ir kolchozų baudžiavą ir teigė – tokia istorija pasikartoti negali.
Lapkričio mėnesį vyks veiklų savaitė viduramžių tema: bus paskelbti logotipų konkurso nugalėtojai, rodoma filmuota Ispanijos mokytojų netradicinėje aplinkoje pravesta istorijos pamoka viduramžių tema, suorganizuotas piešinių konkursas.

Projekto koordinatorės Rima Paukštienė ir Ramunė Sabaliauskienė

 

 

Tarptautinis eTwining projektas „Europos draugai"

2013-2014 m. Comenius veikla

Utenos Vyturių progimnazijos tarptautinis dvišalis kalbinis (Rumunija – Lietuva) Comenius projektas „Languages, cultures and greener future connecting people", 2013 – 2015 m.
Vėju praskriejo pirmieji Utenos Vyturių progimnazijoje vykdomo tarptautinio dvišalio Comenius projekto „Languages, cultures and greener future connecting people" metai, pilni įdomių veiklų ir susitikimų. Net 23 mokiniai ir 5 mokytojai iš Utenos Vyturių progimnazijos 2014 metų gegužės mėnesį dešimt dienų viešėjo Carei mieste, Rumunijoje (nuotraukos iš dalyvių susitikimo Rumunijoje), o 2014 metų rusėjo 28 – spalio 7 dienomis Vyturiai sulauks 22 rumunų moksleivių ir 5 mokytojų. Prasideda antrasis projekto etapas.


Projekto koordinatorė
Utenos Vyturių progimnazijos vyresnioji mokytoja
Ramunė Sabaliauskienė

 

2013-2014 mokslo metais projekto dalyvių atliktos veiklos:
2013 rugsėjis - gruodis
1. Suburta projekto darbo grupė, prisiminti projekto tikslai ir numatytos veiklos, jų intensyvumas, atsiskaitymo formos, pasiskirstyta pareigomis (mokytojai, vadovai).
2. Projekto sklaida mokyklos ir miesto bendruomenėje (mokytojai, mokiniai, tėvai, vietos bendruomenė, socialiniai partneriai).
3. Sukurti skaidrių pristatymai apie mokyklą, miestą, Lietuvą (mokiniai, mokytojai, darbuotojai).
4. Comenius stendo kūrimas (mokyklos bendruomenė, Utenos švietimo centras).
5. Darbų pamokose mokinių siuvinėtos ir kūrybiškai pateiktos rumunų ir lietuvių abėcėlės (mokytojai, mokiniai, mokyklos darbuotojai).
6. Video pamokos (abėcėlės, pasakos, mūsų mokyklos, miestai) (mokiniai, mokytojai, darbuotojai).
7. Pamokų planai šalių geografijos, istorijos, kultūrinio paveldo tema, jų pristatymas „((PPT), mokytojai, mokiniai).
8. Brošiūra apie mokyklas/šalis ir dviejų šalių kultūrinį paveldą (mokytojai, darbuotojai, socialiniai partneriai, mokiniai)
9. Knygelės mini-žodynėlio sudarymas (mokiniai, mokytojai, socialiniai partneriai).
10. Žymiausi poetai ir rašytojai ((PPT) mokytojai, mokiniai).
11. Knygelė ekologijos ir vartojimo kultūros tema „Mūsų panašumai ir kiek skirtumai" (susumuoti ir aptarti mokinių ir mokytojų apklausos rezultatai).
12. Kalėdinių atvirukų gamyba ir sveikinimų užrašymas įvairiomis kalbomis.
2014 sausis - birželis
1. Išvykos į Rumuniją organizavimas (vykstančiųjų grupės sudarymas, mokinių ir mokytojų 2 intensyvus bendravimas, naudojant IT)
2. Lietuvos raudonoji knyga, nacionaliniai parkai ((PPT), mokiniai, mokytojai).
3. Renginys „Tautų mugė" (lietuviški patiekalai, tautiniai šokiai) (mokiniai, mokytojai, tėvai, miesto bendruomenė).
4. Mokinių kūryba (eilėraščių kūrimas ir iliustravimas).
5. Mokyklos tradicinių ir šalies tautinių švenčių fragmentai (Vyturio diena, Kalėdos, Velykos, Motinos diena) (mokiniai, mokytojai, darbuotojai, miesto bendruomenė, socialiniai partneriai) (PPT, nuotraukos, kuriamas filmas).
6. Darbeliai, knygos, gaubliai, padaryti iš antrinių žaliavų, ekologinės veiklos (baterijų, tualetinio popieriaus rinkimas, talkos, medelių sodinimas ir priežiūra) (mokiniai, mokytojai, darbuotojai, socialiniai partneriai).
7. Vasile Lucaciu mokyklos, Carei, Rumunija mokytojų 4 dienų viešnagė Utenos Vyturių progimnazijoje.
8. Darbų pamokose mokinių gaminti suvenyrai - Lietuvos žemėlapiai (mokiniai, mokytojai, tėveliai, darbuotojai).
9. Pasiruošimas išvykai į dalyvių susitikimą, išvyka (23 mokiniai, 5 mokytojai).
10. Projekto dalyvių susitikimas Carei mieste, Rumunijoje.
11. Projekto veiklų ir dalyvių susitikimo tikslingumo ir pasiektų rezultatų sklaida (susitikimo dalyvių atsiliepimų knyga, žodinė sklaida Utenos švietimo centre, straipsnis).

 Projekto metu sukurti produktai:
Trikalbis (anglų, lietuvių, rumunų) mini-žodynėlis-knygelė, mokyklų pristatymo lankstinukai, knygelė-anketa „Mūsų panašumai ir skirtumai", brošiūra apie mokyklas/šalis ir dviejų Rumunijos-Lietuvos kultūrinį paveldą, skaidrių pateiktys temomis „Lietuvos geografinė padėtis", „Lietuvos augalai, gyvūnai, nacionaliniai parkai", „Lietuvos Raudonoji knyga", „Žymiausios kultūrinės ir istorinės vietos bei įvykiai", „Lietuvos poetai ir rašytojai", „Utenos rajono ir Lietuvos lankytinos vietos", „Žymūs rajono žmonės", „Švietimo sistemų struktūra/palyginimas" darbeliai iš antrinių žaliavų, mokinių siuvinėtos lietuviškos ir rumuniškos abėcėlės, lietuviškų ir rumuniškų pasakų rinkinys, trumpi filmukai „Mūsų draugai iš Rumunijos". „Lietuviški tautiniai šokiai, dainos ir patiekalai", „Gerbk, saugok, džiaukis" (filmai kūrimo procese).

 Projekto sklaida:
Projekto sklaida vyko vietiniu lygiu (mokyklos bendruomenėje veiklos buvo integruotos į pamokinę ir popamokinę veiklą - aptariamos, vykdomos, įvertinamos diskutuojant pasiektą rezultatą ir planuojant galimas tolimesnes veiklas, projekto sklaida mokyklos internetinėje svetainėje http://www.vyturiai.utena.lm.lt/index.php/projektai?layout=edit&id=64, http://www.vyturiai.utena.lm.lt/index.php/113-mokykloje-lankesi-mokytojos-is-rumunijos, projekto veiklų nuotraukų rodymas mokyklos erdvėje esančiame dideliame ekrane, projekto stendas/medžiagos sklaida mokyklos erdvėse).

 Regioniniu bei nacionaliniu lygiu (informacija apie projektą paskelbta laikraštyje „Apskrities žinios" (2014 birželio 19 d., autorė Edita Ramelienė), Utenos švietimo, sporto ir turizmo skyriaus internetiniame puslapyje http://www.svietimas.utena.lm.lt/TVS/naujienos/1-naujienos/898-dar-viena-vyturi-progimnazijos-bendruomens-tarptautin-patirtis-dvialis-comenius-mokyklini-partnerysi-projektas-mus-vienija-kalbos-kultros-ir-rpestis-alija-planetaq, Utenos švietimo centre projektas pristatytas rajono bendruomenei, švietimo įstaigų darbuotojams skirtų seminarų metu projekto idėja ir veiklos skleistos šalies pedagogams ).

 Tarptautiniu lygiu (Facebook socialiniame tinkle, Rumunijos televizijos programoje, iš lūpų į lūpas išvykų į užsienio šalis metu, elektroninių laiškų, Skype pagalba sklaida vykdyta buvusių daugiašalių Comenius projektų partneriams, kuriamas internetinis tinklapis, vadovė Galina Šerlatienė).

 

 AIESEC projektas prasidėjo !!!

Mūsų progimnazijoje, sausio 24d. prasidėjo AIESEC projektas. Sulaukėme savanorių – stažuotojų iš mums tolimų šalių: Indijos, Indonezijos, Taivano, Brazilijos, Turkijos. Stažuotojai gvildena temas apie šalių kultūrą, religiją, toleranciją ir kt. Atkreiptas dėmesys ir į savanorystės naudą. Šie jauni žmonės dalyvauja kūno kultūros, dailės, geografijos, technologijų, muzikos, tikybos ir anglų kalbos pamokose. Šių pamokų metu jie pristato savo šalį, kalbą, kultūrą, žaidimus, meną ir t.t. Savanoriai šiltai bendrauja su mūsų progimnazijos mokiniais bei mokytojais. Mokiniai labai laukia stažuotojų dalyvavimo pamokose. Svečiai kartu su mokyklos mokiniais paruoš renginį „Tautų mugė". AIESEC projekto trukmė - 6 savaites (2014-01-24 iki 2014-03-07). Tai – edukacinis projektas, paremtas neformaliu ugdymu. Projekto tikslas - pagerinti moksleivių anglų kalbos žinias, susipažinti su įvairiomis kultūromis, ugdyti moksleivių sąmoningumą, įkvėpti siekti gilesnių žinių, suteikti informacijos apie galimybes prasmingai mokytis ir tobulėti.

AIESEC - yra tarptautinė, ne pelno siekianti, nepolitinė, aukštojo išsilavinimo studentų organizacija Ji save apibrėžia „tarptautinis tinklas jauniems žmonėms, siekiantiems atrasti ir vystyti savo potencialą bei įgūdžius, taip prisidedant prie savų valstybių ir visuomenių vystymosi".
AIESEC centrinė būstinė šiuo metu yra Roterdame (Olandija). Šis jaunimo tinklas 2013 m. sausio duomenimis apima 86000 studentų iš 113 šalių iš 2400 viso pasaulio universitetų, įvykdo maždaug 5000 stažuočių programų kiekvienais metais.

 Geografijos mokytoja Danguolė Kairienė

 

Utenos mokyklose studentai savanoriai dalijosi patirtimi ir žiniomis

Visą mėnesį Utenos Aukštakalnio, Krašuonos ir Vyturių progimnazijų mokiniai ir mokytojai turėjo progą bendrauti su svečiais iš Brazilijos, Indijos, Indonezijos, Taivano ir Turkijos – tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC nariais. Penki skirtingų tautų studentai savanoriai, dalyvaudami edukaciniame projekte „Už ribų", šiose mokyklose vedė užsiėmimus, kuriuose skleidė savanorystės, tolerancijos idėjas, siekė, kad mokiniai įgytų kuo daugiau žinių apie lyderystę ir patys ugdytųsi lyderio savybes, iniciatyvumo, kūrybiškumo kompetencijas. Jų vedamose pamokose mokiniai taip pat turtino anglų kalbos žodyną, gavo daug informacijos apie naujųjų mokytojų gimtų šalių geografiją, istoriją, religiją, meną ir kitas sritis.
Baigiantis viešnagei, š. m. vasario 26 d., lydimi Utenos Vyturių progimnazijos direktorės Editos Kadūnienės, anglų kalbos mokytojos Rimos Paukštienės ir geografijos mokytojos, šio projekto mokykloje koordinatorės Danguolės Kairienės, AIESEC savanoriai apsilankė Utenos rajono savivaldybėje, kur juos priėmė savivaldybės mero pavaduotojas Vidmantas Valinčius, Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas Romualdas Kraulišas, vyresnioji specialistė Virginija Vaitiekienė. Po trumpo Utenos rajono pristatymo studentai pasidalijo svečiavimosi Utenoje įspūdžiais. Įvardiję pastebėtus savo šalių ir Lietuvos švietimo sistemų skirtumus, jie gerai įvertino mokyklų, kuriose dirbo, mokymo bazes, mokinių ir mokytojų darbo sąlygas, šiltą priėmimą ir galimybę susipažinti su Lietuvos krašto kultūra.
Paskutines stažuotės dienas savanoriai dar aplankys ir Utenos gimnazijas.

 

Dar viena Vyturių progimnazijos bendruomenės tarptautinė patirtis – dvišalis Comenius mokyklinių partnerysčių projektas „Mus vienija kalbos, kultūros ir rūpestis žaliąja planeta"

STARTAS:
Rugsėjo mėnesį mokyklos apsikeitė informacija apie savo miestą ir rajoną (nuotraukomis, skaidrių pristatymais)
Spalio 4 d. įvyko pirmoji integruota lietuvių, rumunų ir anglų kalbų video pamoka, kurią 5b klasės mokiniams vedė anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė ir lietuvių kalbos mokytoja Regina Bernotienė. Video pamokos metu penktokai sekė ir vaidybiniais elementais inscenizavo lietuvių liaudies pasaką „Dvylika brolių, juodvarniais lakstančių", o rumunų mokiniai pristatė savo liaudies pasaką. Naudodamiesi Skype programa, mokiniai ir mokytojai susipažino, klausėsi vieni kitų sekamų pasakų, stebėjo vieni kitus ir džiaugėsi: juk kaip smagu mokytis kartu!
Spalio 18 dieną vyks antroji video pamoka, kurios metu abiejų šalių vaikai prisimins anglų kalbos abėcėlę, vieni kitiems pristatys lietuviškas bei rumuniškas pačių darytas abėcėles( abėcėlių darymas yra integruotas į technologijų pamokas – mokiniai siuvinėja abiejų šalių abėcėles)

Projekto dalyviai: Vyturių progimnazija, Utena, Lietuva, Scoala gimnaziala „Vasile Lucaciu", Carei, Rumunija
Projekto trukmė: 2013 – 2015
Mobilumai: Trukmė – 12 dienų

2014 balandis. Projekto dalyvių susitikimas Carei mieste, Rumunijoje (vyksta 21 mokinys ir 6 mokytojai Vyturių progimnazijos mokytojai)
2015 gegužė. Projekto dalyvių susitikimas Utenos mieste, Lietuvoje ( atvyksta 20 mokinių,
ir 6 „Vasile Lucaciu" mokyklos mokytojai)
Partnerystės idėja:
Pagrindinė partnerystės idėja yra didinti partnerystėje dalyvaujančių moksleivių motyvaciją mokytis užsienio kalbų (bendra projekto kalba bus anglų, tačiau dvejus metus mokiniai mokysis Lietuvių ir Rumunų kalbų) , suteikiant šiam procesui daugiau patrauklumo, pastūmėti abiejų šalių jaunimą harmoningam santykiui su gamta ir visuomene. Bendrai dirbdami abiejų šalių jaunuoliai ne tik susipažins su Lietuvos ir Rumunijos gamta, klimato skirtumais, kultūriniu paveldu, papročiais, tradicijomis, sportais bei šių šalių kalbomis, bet ir savo veiklomis sieks prisidėti prie žaliosios planetos ekologinės pusiausvyros išsaugojimo.
Tikslai:
-Padidinti mokinių ir mokytojų motyvaciją studijuoti užsienio kalbas;
-Pristatyti dvi mažiau paplitusias ir vartojamas ES kalbas – lietuvių bei rumunų, vartojant anglų kalbą kaip pagrindinį bendravimo įrankį;
-Vystyti tarpkultūrinį lavinimą, kultūrinį suvokimą, europinių dimensijų integravimą į ugdymo programą;
Skatinti toleranciją kitoms kultūroms bei kalbų įvairovei;
-Ugdyti jaunimo priklausymo bendruomenei vietiniame, nacionaliniame ir europiniame lygmenyje suvokimą;
-Skatinti komandinį darbą (mokymasis ir mokymas, bei mokymas mokytis) ugdymo procese;
-Integruoti kalbų mokymą į kitus dėstomus dalykus: istoriją, gamtos mokslus, dailę, technologijas, muziką ir kūno kultūrą;
-Skatinti mokinių ir mokytojų kūrybiškumą propaguojant ICT ugdymo procese.
Planuojamos veiklos:
2013-2014 metai. Veiklos, susiję su abiejų šalių istoriniu, geografiniu ir kultūriniu paveldu. Rumunų kalbos pagrindai.
2014-2015 metai. Veiklos, susiję su gamtos pažinimu ir jos apsauga (geografiniai šalių ypatumai, augalai, gyvūnai, medžiai, ekologija). Lietuvių kalbos pagrindai.
Galutiniai produktai:
Projekto tinklalapis, kuriame atsispindės visa partnerystės veikla;
Filmas ir skaidrių pristatymas apie per dvejus partnerystės metus nuveiktas veiklas.
Foto albumai „Draugystės alėja", „Mūsų kelionės ir nuveikti darbai"

Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė

 

Naudoju popierių – sodinu medį


Utenos Vyturių progimnazija, kartu su 120 Lietuvos mokymo įstaigų, dalyvauja respublikiniame pilietiškumo ugdymo projekte „Kuriame respubliką". Projektas, didelis dalyvių skaičiumi, yra įdomus ir savo struktūra: įvairias mokymo įstaigas jungia bendras tikslas ir „Kuriame respubliką" pavadinimas, tačiau, kiekviena dalyvaujanti mokykla, pasirinkusi sritį ir temą, turėjo sugalvoti savo projektuką, naudingą mokyklos bendruomenei, pilietiškai ugdantį jauną žmogų. Vyturių progimnazijos projektuko tema – „Naudoju popierių – sodinu medį".
2012 metų gruodžio mėnesį vykusiame Utenos rajono projekto dalyvių (Užpalių gimnazija, A. Šapokos gimnazija, Utenos kolegija, Krašuonos progimnazija, Vyturių progimnazija) susitikime buvo aptarta pilietiškumo sąvoka, pilietiškumo ugdymo keliai ir būdai, įvardintos žmogiškosios savybės, kurių reikia sklandžiam projekto vykdymui, aptarti projekto struktūros bei vykdymo ypatumai.
Vyturių progimnazijos projektuko „Naudoju popierių – sodinu medį" tikslas yra ugdyti atsakingą vartojimą, skatinti tausoti ir puoselėti mus supančią aplinką. Prieš pasirinkdami temą, mokiniai atliko popieriaus suvartojimo kiekio ir vartojimo įpročių apklausas įvairiose Utenos miesto įstaigose, stebėjo ir aptarė popieriaus suvartojimo kiekį savo mokykloje, svėrė kuprines (pastebėta, jog pirmoko kuprinė yra sunkesnė nei aštuntoko) bei skaičiavo kiek popierinių daiktų tūno 1-8 klasių mokinukų kuprinėse, aiškinosi iš ko gaminamas popierius, popieriaus kelią susieję su medžiu, mokiniai atkreipė dėmesį į masinį miškų kirtimą, oro taršos poveikį miškams, pastebėjo gamtos stichijų daromą žalą miškų masyvams (besikartojančių vėtrų nusiaubtus Utenos miesto parkus, išvartytus medžius Vyturių progimnazijos kieme). Rinkdami temą bei planuodami veiklas bendravome su Utenos švietimo centro direktore V. Bujanauskiene, kuri davė daug naudingų patarimų.
2013 metų sausio – balandžio mėnesiais mokykloje netrūko įdomių veiklų, susitikimų ir išvykų. Mokiniai surinko 1.500 kilogramų makulatūros, už gautus pinigėlius pirko tualetinį popierių, piešė plakatus, popieriaus taupaus naudojimo tema, kiekvienoje klasėje „apsigyveno" dėžutės, pavadintos „Panaudoki dar kartą", į kurias mokytojai ir mokiniai deda jau kartą panaudotą popierių, kurio antroji pusė yra švari, sukurtos ir eksponuotos erdvinės figūros iš senų laikraščių ir kitų antrinių žaliavų, mokiniai žiūrėjo mokomąją medžiagą, mokančią iš jau kartą naudoto popieriaus pasigaminti dekoratyvinį popierių namų sąlygomis, mokykloje vyko kasmetinis Vyturio dienos renginys, kurio metu buvo įvardinti ir paskatinti aktyviausi, pilietiškiausi bendruomenės nariai, kiekviena klasė ir keletas bendrų mokyklos erdvių pasipuošė iš antrinių žaliavų sukurtais įvairiausiais stilizuotais medžiais (ačiū socialiniam partneriui mokyklai-darželiui „Eglutei" už du kūrybiškus stilizuotus medžius), surengta piešinių paroda tema „Stebuklingi draugystės medžiai", rinkta, aptarta ir eksponuota medžiaga apie įvairius medžius, keletą kartų lankytasi Utenos miesto savivaldybės teritorijų planavimo skyriuje bei Utenos miškų urėdijoje.
Kadangi šiais metais pavasaris atkeliavo vėlai, projekte suplanuotas medelių sodinimas prasidėjo tik gegužės pirmojoje pusėje. Mokiniai ir projekto vadovai, lankęsi Utenos miškų urėdijoje, buvo labai draugiškai sutikti. Urėdijos darbuotojai ne tik pasakojo apie miškininko profesiją, įvairių medelių sodinimo ir priežiūros ypatumus, bet ir kvietė dalyvauti gamtosauginiuose projektuose bei glaudžiai bendradarbiauti ir kitais metais, o taip pat padovanojo eglaičių ir juodalksnių sodinukų. Miškų urėdijos darbuotojos D.Pelėdienės atvežtos jaunos eglaitės papuošė audrų nuniokotą progimnazijos teritoriją, juodalksnių sodinukai buvo pasodinti Dauniškio ežero rytinėje pakrantėje. Parenkant sodinimo vietą ir sodinant medelius talkininkavo Utenos savivaldybės teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vyr. specialistė J. Paragytė, kartu su 6a klasės mokiniais ir jų auklėtoja D. Kairiene uoliai darbavosi ir sodinančius mokinius saldumynais paskatino Utenos rajono projekto dalyvių koordinatorė R. Mikalauskienė. 5-8 klasių mokiniai, kartu su būreliu penktokų iš Krašuonos progimnazijos, jaunaisiais šauliais ir miškų urėdijos darbuotojais Ąžuolijos miške sodino eglaites ir ąžuoliukus. Daugumai mokinių tai buvo nauja, įdomi ir labai naudinga patirtis, o, po turiningai praleistos dienos, šaulių virta košė buvo neapsakomai gardi.
Gegužė ir birželis negaili lietaus. Gal kas pyksta, o mes, medelių sodintojai, tuo labai džiaugiamės, matydami prigijusius mūsų pasodintus medelius, tiesiančius į saulę savo liaunus ūglius.