TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Patirtinis ugdymas

Paskelbimo data Peržiūros: 2960

Patyriminės veiklos sakraliose erdvėse

5c klasės mokiniai dalyvavo integruotame biologijos-tikybos projekte „Biblijoje minimi augalai, augantys aplink koplyčią, bažnyčią ir cerkvę“. Sužinoję Utenos sakraliųjų pastatų istorijas, pasinaudodami programėle „Lens“, penktokai atpažino ir nufotografavo medžius bei krūmus. Išsiaiškino, kad prie Utenos sakraliųjų pastatų auga net aštuoni Biblijoje minimi augalai. Mokiniai aptarė augalų reikšmę gamtoje ir žmogaus gyvenime. Veiklų rezultatus įkėlė į „Padlet“ edukacinę aplinką.
Atlikus užduotis laukė staigmena – penktokai susitiko vienuolį Vidą, kuris papasakojo apie Baltriškių vienuolyną ir mokinius palaimino.

 

Integruota patyriminė pamoka prie Dauniškio ežero

7b klasės mokiniai dalyvavo tikybos ir biologijos pamokoje „Vanduo - sakralumo ir gyvybės šaltinis“. Dauniškio ežero pakrantėje septintokai atliko Šv. Rašto tekstų suvokimo užduotis ir parengė pasirinktų ištraukų apie vandenį pristatymus. Mokiniai tyrinėjo ežero vandens kokybę: kvapą, skaidrumą, cheminę sudėtį. Naudojo vandens taršos indikatorius nitritų, nitratų, fosfatų kiekiui nustatyti. Vandens telkinių augalų atlasas padėjo atrasti augalus ateivius, bei augalus-švaraus ir užteršto vandens indikatorius.
Septintokai sukūrė trumpas emocingas žinutes poilsiautojams. Kviesdami džiaugtis gamtos teikiamais malonumais, priminė aplinkos tausojimo reikšmę.
Pamokos pabaigoje mokiniai plukdė pakrančių augalais ir kankorėžiais papuoštus laivelius.
Saulės spindulius keitė skvarbūs lietaus lašai ir aštroki vėjo gūsiai, bet tyrinėtojų veikloms oro permainos nesutrukdė.

 

„iMO Learn“ kubų patirtis

Ar žinojote, kad jeigu moksleiviai prieš pat matematikos kontrolinį atliks fizinius judėjimo pratimus, kontrolinio rezultatai bus geresni? 

Tai yra visiškai tikras faktas.

Hipotezė, kad trumpos fizinės pertraukėlės gerina susikaupimą ir skatina geriau sutelkti dėmesį, pagrįsta jau 2009-aisiais.

Tai įrodė Harvardo medicinos mokyklos psichiatrijos profesoriaus John J. Ratey ir žurnalo „Popular Science and Outside“ redaktoriaus Eric Hagerman atliktas tyrimas apie judėjimo įtaką mokymuisi.

Šią hipotezę gali patvirtinti ir ne vienos Lietuvos mokyklos praktikai!

Štai Utenos Vyturių progimnazijoje interaktyvi ir judesį skatinanti priemonė „iMO LEARN“ naudojama jau gerokai ilgiau nei vienerius metus. Tai — interaktyvūs kubai ir kartu priemonė, kurios pagalba sukuriamas unikalus ir revoliucinis mokymo bei mokymosi būdas. Ši priemonė paįvairina ugdymą, daro jį patrauklesniu moksleiviui bei gerina mokymosi rezultatus.

Žengiant ugdymo proceso ir ugdymo turinio tobulinimo keliu, labai svarbu tikėti, kad pokyčiai reikalingi, o iššūkiai įveikiami. Tuo tikėti bei pasitikėti savo galimybėmis ir jėgomis diegiant inovacijas mokykloje, išbandant naujas šiuolaikines priemones mums padeda patikimi, laiko išbandyti partneriai — „Ugdymo meistrai“, kurie konsultuoja, pataria, rekomenduoja, suteikia naujų idėjų bei padeda mums augti ir auginti kitus. Tai atliepia mūsų progimnazijos filosofiją: „Duok mokiniui sparnus ir pakilk sėkmingam skrydžiui drauge!“.

Ypatingai dėkojame mūsų technologijų meistrui Laurynui Vaicekauskui.

Utenos Vyturių progimnazijos direktorė Edita Kadūnienė

 

Ką dar reikėtų žinoti apie iMO LEARN kubus?

Ne paslaptis, kad šiais laikais vaikai juda per mažai. Vaikams rekomenduojama būti fiziškai aktyviems bent 60 minučių per dieną, bet pagal statistiką, tokių vaikų yra mažiau nei 10%. O judėjimas nepaneigiamai svarbus ne tik fizinei sveikatai, bet ir protui. Jau dabar visuomenė susiduria su didelėmis jaunimo sveikatos problemomis: nutukimu, neteisinga laikysena, stuburo problemomis. O tai, deja, turi įtakos ir mokslo rezultatams.

Beje, iMO LEARN kubas yra sukurtas taip, kad gali tarnauti ne tik kaip aktyvaus bei interaktyvaus mokymosi pagalbininkas, bet ir kaip baldas. Dėl lengvos kubų konstrukcijos galima kūrybiškai modifikuoti klasės sėdėjimo išdėstymą (apskritimas, pusė apskritimo, dialogo ratas, sėdėjimas dviese, vienas prieš kitą ir pan.).

Kodėl verta rinktis iMO kubus?

  • Lanksti mokymosi aplinka.
  • Tai produktas, kuris judėjimą paverčia mokymosi objektu.
  • Skatina mokymąsi, gerina susikaupimą ir ugdo vaikų gebėjimą išlaikyti dėmesį.
  • Lavina kognityvinius įgūdžius bei kūrybiškumą.
  • Sėdėjimas tampa nebe judėjimo apribojimu, o ugdymo dalimi.
  • Susietas su interaktyvia programine įranga.
  • Sukurta mokytojų ir vaikų — specialiai mokytojams ir vaikams.
  • 100 bazinių užduočių ir 40 konstrukcijų pavyzdžių, kaip naudoti iMO pamokose.

Primename, kad Jūs taip pat galite nemokamai peržiūrėti mokymus apie iMO LEARN kubų naudojimą pamokose.

Mokymasis per judesį. Nemokamas vebinaras ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojams.

Daugiau informacijos apie iMO kubus rasite produktų kataloge, 39-40 puslapiuose.
Čia rasite ir kitus inovatyvius technologinius sprendimus — viską, ko reikia šiuolaikiškai ugdymo įstaigai!

Norite pasikonsultuoti dėl iMO kubų įsigijimo?

Susisiekite el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., laiške nurodydami savo įstaigos pavadinimą bei regioną, kuriame įstaiga įsikūrusi.

UGDYMO MEISTRAI

 

Pažinimo džiaugsmas ateina per patyriminę veiklą

4a klasės mokiniai per integruotą dailės ir IT pamoką vykdė patyriminę veiklą. Pamokos metu naudojosi planšetėmis, tyrinėjo, stebėjo, fotografavo. Bandė kelti klausimus, formuluoti hipotezę, rinkti duomenis, tikrinti, ar spėjimas teisingas, ar ne ir, aišku, formuluoti išvadas. Mokiniai mokėsi ne tik žiūrėti, bet ir matyti, ne tik klausytis, bet ir girdėti, ne tik vertinti, bet ir pajausti.

Klasės vadovė Regina Rimkienė

Patyriminių projektų ir veiklų kupinos savaitės

Mokytis kitaip išties smagu ir vertinga. Birželio 13-14 dienos – (iš)gyvenimo mokykla kartu su Plk. Prano Saladžiaus šaulių (Utenos apskr.) 9-osios rinktinės komanda, birželio 15 d. – edukacinė patyriminė išvyka į Dusetas, birželio 16 d. – pasirinktų dalykų projektinių darbų pristatymai, birželio 17 d. – veiklos už mokyklos ribų, birželio 20 d. – patyriminės veiklos Užpalių krašte veikiančiame Žygeivių slėnyje, birželio 22 d. – pažintis su Klimato kaitos muziejaus ekspozicija. Dėkojame mokytojai E. Ramelienei, A. Vitėnienei, mokytojui A. Savickui kartu dalyvavusiems išvykose ir visiems mokytojams, pasiūliusiems projektines temas ir padėjusiems įgyvendinti patyriminius dalykinius projektus.

7a klasės mokiniai ir vadovė R. Sabaliauskienė

Patyriminė geografijos ir matematikos pamoka Utenos meteorologijos stotyje

Birželio 15 d. 6b klasės mokiniai, lydimi mokytojų A. Vitėnienės ir G. Šipkuvienės lankėsi Utenos meteorologijos stotyje. Išvykdami iš mokyklos mokiniai gavo užduotis. Atvykus, stoties darbuotoja papasakojo apie stoties įkūrimą ir darbą joje. Čia mokiniai pamatė orų matavimo prietaisus, sužinojo Utenos orų rekordus. Grįžę į mokyklą apibendrino atliktus darbus ir juos pristatė.

1A klasės patyriminės veiklos prie Dauniškio ežero

Birželio 8 dieną 1A klasės mokiniai pasikartojo saugaus elgesio išvykos metu, mandagaus ir kultūringo bendravimo su draugais ir nepažįstamais taisykles. Susiskirstė į 4 grupes ir iškeliavo prie Dauniškio ežero. Išvykos tikslas – vasaros požymių stebėjimas, konkrečių užduočių atlikimas, interviu su praeiviais fiksavimas. Einant apink ežerą, kiekvienos grupės nariai, turėjo stebėti, klausytis, diskutuoti. Atėjus į saugią vietą, visos grupės gavo užduočių lapus ir reikalingas priemones. Reikėjo: nupiešti koks šiandien oras, kokios nuotaikos grupėje, kokius gamtos garsus ir kokius kitokius garsus girdėjo, kokius žydinčius augalus matė, kokius paukščius pastebėjo ir ką jie veikė, susirasti skruzdę, ją apžiūrėti per padidinamąjį stiklą ir nupiešti, pabendrauti su atsitiktiniais žmonėmis apie vasarą, darbus, poilsį ir viską užrašyti. „Super herojai“, „Riešutukai“, „Stivai“, „Ereliai“ - užduotis atliko šauniai. Parodytos žinios, draugiški žaidimai ir visų gera nuotaika bylojo, kad 1A klasės mokiniai daug išmoko pirmoje klasėje ir nusipelnė ATOSTOGŲ!!!!

Klasės vadovė R. Stauskienė

1B klasės patyriminės veiklos prie Dauniškio ežero

1B klasės mokiniai dalyvavo patyriminėje veikloje prie Dauniškio ežero. Mokiniai tyrinėjo ežero pakrantės smėlį - lupos pagalba aiškinosi smėlio sudėtį, spalvą ir sužinojo, kur smėlis naudojamas, lygino sausą ir šlapią smėlį. Pastebėjo, kad ant šlapio smėlio galima net piešti. Taip pat tyrinėjo augalus, žolės gyventojus ir atliko matavimo užduotis. Patyriminis ugdymas teikia vaikams džiaugsmą.

Klasės vadovė Jolita Kurpienė

Integruota - dailės, anglų ir fizinio ugdymo patyriminė veikla „Mokomės pažindami“

7a klasės mokiniai su dailės, anglų kalbos ir fizinio ugdymo mokytojais birželio 16 d. apsilankė Dusetų miestelyje, kuris nustebino pažintinių, meninių, kultūrinių, istorinių ir gamtinių edukacinių erdvių gausa. Sartų ir Gražutės regioninio parko lankytojų centre susipažino su parko gyvūnija, augmenija, ežerais, žirgų lenktynių praeitimi ir dabartimi. Antrame lankytojų centro aukšte aptarė piešinių konkurso „Žemė-gyvybės planeta“ prizininkų darbus ir pasidžiaugė, kad jame dalyvavo didelis būrys mūsų mokyklos mokinių. Apsilankė ir Dusetų Meno galerijoje, kurioje apžiūrėjo fotografijų ir meno kūrinių iš stiklo parodas. Pakeliui į Dusetų Švč. Trejybės bažnyčią, turinčią gilią istoriją, apžiūrėjo medinių skulptūrų parką. Mokiniai, dirbdami po vieną ir grupėse, atliko tiriamojo darbo užduotis, pažino regioninio parko ypatumus. Išvyką užbaigė aplankytų edukacinių erdvių refleksija lietuvių ir anglų kalbomis ir judriosiomis veiklomis prie Sartų ežero. Kiek įvairių patirčių per vieną dieną!

Atspaudai, piešiniai ir angliški užrašai ant tekstilės gaminių

Net 20 mokinių iš 5-7 klasių pasirinko integruotą, patyriminį dailės, anglų k. ir technologijų projektą. Veiklai buvo naudojami marškinėliai, maišeliai, tekstilės dažai, štampai, įprasti ir netradiciniai įrankiai ir priemonės. Mokiniai kūrė, ant tekstilės gaminių piešė ir komponavo stilizuotų detalių ir angliškų užrašų kompoziciją. Kūrybos džiaugsmas, bendrystės jausmas ir darbų individualumas pradžiugino visus. Labai jau norisi kuo greičiau pasipuošti ir praktiškai panaudoti dekoruotą gaminį.

Dailės mokytoja Edita Ramelienė

Anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė

Technologijų mokytoja Jovita Paukštytė

Gotikos elementų paieškos

Pasikartoję ir prisiminę svarbiausius gotikos stiliaus bruožus penktokai skubėjo prie Utenos Kristaus Žengimo į dangų bažnyčios. Bendradarbiaudami grupėse mokiniai taikė įgytas žinias praktikoje - bažnyčios fasade atpažino bent tris gotikos elementus ir juos nufotografavo. Sugrįžę į mokyklą penktokai įkėlė nuotraukas į „Padlet“, sprendė teminius laiptažodžius ir gilinosi į gotikinio lango - vitražinės rožės paslaptis.

Istorijos mokytoja Vita Pimpienė,
tikybos mokytoja Roma Jančauskienė

Patyriminė veikla prie Dauniškio ežero


2022 06 11 Patyrimine veikla prie Dauniskio ezero8b klasės mokiniai stebėjo Dauniškio ežero paukščius ir jų elgseną. Smagiai praleido laisvalaikį. Vyko bendraklasių ukrainiečių ir lietuvių tinklinio varžybos. Laimėjo draugystė.


8b klasės mokinys Ugnius Žilinskas

 

 

Patyriminės veiklos Užpalių apylinkėse

6b klasės mokiniai tyrinėjo Užpalių apylinkes: lipdami į Šeimyniškių piliakalnį skaičiavo laiptelius, aplinkoje fiksavo medžių ir krūmų įvairovę, prie konglomerato atodangos aiškinosi uolų kilmę ir sudėtį, lankydamiesi Užpalių bažnyčioje ieškojo evangelistų simbolių, kelionės metu stebėjo visuomeninius ir gamtinius objektus.
Prie Krokulės šaltinio šeštokai užpildė užduočių lapus ir aptarė įgytą mokymosi patirtį. Refleksijai atlikti pasitelkta bookwidgets programėlė.

Istorijos mokytoja Vita Pimpienė,
geografijos mokytoja Alma Vitėnienė,
dorinio ugdymo mokytojos Danguolė Bražėnienė ir Roma Jančauskienė

Informacinės technologijos ketvirtoje klasėje


Šios kartos vaikai gimę technologijų amžiuje. Todėl informacinių technologijų pamokų 4b klasės mokiniai labai laukė. Jos buvo integruotos į lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, dailės, klasės valandėles. Vaikai tobulino skaitmeninį raštingumą: mokėsi rašyti tekstą, į jį įkeltį paveikslėlį, išsaugoti failą. O kiek emocijų buvo „ keliaujant“ po žemėlapius, po savo miestą, gatvę, apsilankant bažnyčioje...Per klasės valandėles kalbėjome apie jausmus, kuriuos vėliau pavaizdavo piešiniu ir jam tinkamomis spalvomis. Per dailės pamokas mokiniai kūrė atvirukus Kovo 11-ąjai, Velykų šventei. Vaikai išbandė Scratch programą - nupieštas veikėjas juda!
„Vedlių“ sukurtas įrankis (pateikti pamokų aprašymai, scenarijai, planai) suteikė galimybę mėgautis šiomis pamokomis: vaikai patyrė atradimo, kūrybos džiaugsmą, patenkino savo smalsumą, padidėjo savivertės jausmas.


Mokytoja Loreta Januškevičienė

Integruotos patyriminės veiklos mokyklos kieme


Anglų kalba, pasaulio/gamtos pažinimas, IT ir aktyvus judėjimas gryname ore – integruotos patyriminės pamokos lauko erdvėse, kuriomis džiaugėsi bei aktyviai įsitraukė ir pradinukai, ir 5-8 klasių mokiniai.

Anglų k. mokytojos Jolanta Gasiūnienė, Ramunė Sabaliauskienė, Rima Paukštienė

 

Gamtos tyrėjų klubas


Mūsų mokyklos mažieji mokinukai noriai penktadieniais skubėjo į pradinukų laboratoriją, kur atliko eksperimentus su įvairiomis medžiagomis, stebėjo, kaip veikia viena kitą, kaip jos keičiasi, keičiantis temperatūrai. Patiko bandymai su magnetais, elektra, elektros grandinės jungimas. Ypač patiko užsiėmimai gamtoje, aiškinimasis apie augalus, vabzdžius, gamtos reiškinius –visi drauge atsakėme į galybę iškilusių klausimų. Vaikai praktiškai susipažino su įvairių rūšių termometrais. Įsitikino, ko reikia, kad pasėta sėklytė išaugtų. Smagu buvo „auginti Olyziukus“.

Šių užsiėmimų metu vaikai buvo stebėtojais, tyrinėtojais, atradėjais-mažaisiais mokslininkais.


Mokytoja Loreta Januškevičienė

 

Stebime, tyrinėjame, atrandame...


Atšilus orui, 4 b klasės mokiniai mokydamiesi daug laiko praleido mokyklos kieme. Pakartojo pasaulio kryptis, kaip naudotis kompasu. Ieškojo vabzdžių, išsiaiškino, kur gyvena, kuo minta, kaip dauginasi. Stebėjo, atpažino augalus. Prisiminė jų sandarą, naudą, kaip juos reikia auginti ir prižiūrėti. O kiek gamtoje spalvų ir atspalvių, kaip vadinasi, kaip piešiant juos išgauti? Mokyklos stadione ketvirtokai išmatavo visų aikštelių ilgius, pločius, apskaičiavo perimetrus, plotus, juos palygino. Patyriminis ugdymas mokiniams teikia ir džiaugsmą ir naudą!

Mokytoja Loreta Januškevičienė

Pirmoji pagalba


Biologijos mokytoja Valda Bikutė 4 b klasės mokiniams papasakojo, kodėl , kada ir kaip teikiama pirmoji pagalba. Ji paaiškino, pademonstravo, kaip tai padaryti. Ketvirtokai pasinaudojo žmogaus torsu ir pabandė praktiškai atlikti pirmosios pagalbos teikimo žingsnius. Jie įsitikino, kad tai nelengvas labai svarbus ir atsakingas darbas.

Mokytoja Loreta Januškevičienė

Filmo peržiūra

Pradinių klasių mokiniai žiūrėjo filmą „Drugelio širdis“. Filmas apie patyčias, draugystę bei drąsą būti kitokiam nei visi, 3a klasės mokiniams paliko šiltus įspūdžius. Draugystė daro stebuklus ir augina sparnus!

Klasės vadovė Regina Rimkienė

 

Patyriminės veiklos prie Alaušo ežero

Vos prasidėjus vasarai, 2a klasės mokiniai dalyvavo patyriminėje veikloje prie Alaušo ežero. Naudodamiesi lupa stebėjo žolės gyventojus, augalus ir medžių žievę, o kompasu nustatinėjo pasaulio šalių kryptis, vėliau nagrinėjo ir vandens transporto rūšis.

Klasės vadovė Regina Šinkūnienė

Patyriminės veiklos prie Klovinių užtvankos

Birželio 7 dieną 3b klasė dalyvavo patyriminėje veikloje prie Klovinių užtvankos. Smagiai sutikome vasarėlę!

Klasės vadovė Almantė Šimonėlienė

Pažintinė - patyriminė 7a ir 7b klasių mokinių išvyka į Anykščius

Savo krašto istorijos populiarinimas ir tautinės tapatybės formavimas, patriotiškumo ugdymas, mokykloje įgytų teorinių istorijos, literatūros, technologijų dalykų žinių papildymas praktine veikla, bendradarbiavimo, smalsumo, fizinio aktyvumo skatinimas, pasitikėjimo savo jėgomis ugdymas – viskas sutilpo į turiningą pažintinę - patyriminę išvyką į Anykščius.

Vorutos radiniai pasakoja

Pirmasis sustojimas - XIII–XV a. Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istorinis kompleksas – vienas didžiausių gynybinių įtvirtinimų Rytų Lietuvoje. Čia mokiniai supažino su piliakalnio teritorijoje archeologų rastais radiniais, bylojančiais apie pilėnų gyvenimo būdą bei kultūrą, pilių apgulties techniką ir karybą. Mokiniai dalyvavo šaudymo iš lanko ir aksties mėtymo varžybose, matavosi kario šarvus, galėjo paliesti ir išbandyti kiekvieną dominantį eksponatą.

Siauruko atradimai kiekvienam smalsuoliui

Antroji stotelė – Siauruko muziejus, kuriame mokiniai lygino siauruosius ir plačiuosius geležinkelius, mini viktorinoje pasitikrino savo žinias ne tik apie Lietuvos geležinkelių istorinę kilmę. Gido pakviesti sėdo į rankinę dreziną su prikabintu vagonėliu, išbandė pačią paprasčiausią bėginę transporto priemonę. Riedmenų ekspozicijoje apžiūrėjo skirtingas transporto priemonės, sužinojo keleivinio ir krovininio transporto sistemą ir jos funkcionavimą.

Medinių skulptūrų parkas „Praeities takas“

Trečiajame sustojime buvo įdomu pasižvalgyti po skulptoriaus Valerij Kunigel 20 skulptūrų ekspoziciją „Praeities takas“. Meno kūriniai išsiskiria tikroviška išvaizda bei atspindi autoriaus neribotą fantaziją.

Kalitos kalno linksmybės

O ant Kalitos kalno, skriedami didžiuliu greičiu vasaros rogutėmis, mokiniai galėjo pajusti naujas bei netikėtas emocijas.

 

7a ir 7b klasių vadovės R. Sabaliauskienė ir R. Paukštienė

 

Patyriminės integruotos veiklos prie Rašės upės versmių

Saulėtą lapkričio 15-ąją 8a klasės mokiniai dalyvavo integruotose veiklose „Vandens telkiniai fizikos, Šventojo Rašto ir ekologijos plotmėse“ prie Rašės upės. Aštuntokai susipažino su unikaliu gamtos objektu - stebėjo kaip duburyje tyliai kunkuliuoja atsivėrusios devynios versmės, o iš žemės gelmių ištryškusio vandens perteklius nuteka į Rašę. Bendradarbiaudami grupėse mokiniai atliko integruotas fizikos, tikybos ir etikos užduotis. Apibendrindami veiklas siūlė idėjas kitoms pamokoms.

Fizikos mokytojas Antanas Ruzgas,
dorinio ugdymo mokytojos Danguolė Bražėnienė ir Roma Jančauskienė

Išmanieji kubai

Į mokyklą „atkeliavo“ išmanieji kubai. Įvyko mokymai. Juos mokytojai kūrybingai panaudos ugdymo procese.
4 b klasės mokiniai su jais smagiai mankštinosi: kiekvienas mokinys parideno kubą ir visi mokiniai drauge atliko tam tikrą užduotį - priklausomai nuo to kokį skaičių išrideno.
Vėliau mokiniai kūrė pasaką apie princą ir princesę, kurie keliavo į kitą karalystę ieškoti žiedo, kuris turėjo stebuklingų galių - padovanoti kitam Laimę. Vaikai keliavo iš kubų padarytomis pelkėmis, autobusais, traukiniais, lėktuvais, laivais, labirintais, kol pasiekė tikslą - karalystę (iš kubų pastatė pilį). Taigi, vaikai žaisdami ir judėdami, smagiai bendradarbiaujant, pagilino matematikos, pasaulio pažinimo ir lietuvių kalbos žinias. 

Klasės vadovė Loreta Januškevičienė

 

Patyriminės veiklos išvykos į Kauną metu

Šį rudenį 7a ir 8a klasių mokiniams klasių vadovės suorganizavo išvyką į Kauną. Mokiniai dalyvavo edukacijose VII ir IX fortuose. Patyriminių veiklų metu susipažino su cheminėmis medžiagomis, patys atliko bandymus. Naudodamiesi mikroskopais, atliko kraujo tyrimus. Susipažino su genetiko – bioinžinieriaus, chemiko – aplinkosaugininko bei gido profesijomis. IX forte sužinojo forto atsiradimo istoriją ir dalyvavo edukacijoje „Pabėgimas“. 17–ai mokinių išvyka buvo finansuota iš Utenos švietimo centro vykdomo ESF projekto „Kūrybiškumo erdvė“. Ekskursiją vainikavo pietūs Karmėlavos kavinėje „Briedžių medžioklė“.

7a kl. vadovė R. Sabaliauskienė
8a kl. vadovė A. Ovčinikova

 

Universalus mokymo(si) dizainas matematikos pamokoje

Gražiai išsirikiavus net penkiems dvejetams datoje (2020-12-22), 6b klasės mokiniai susirinko į matematikos pamoką „Trupmeniniai skaičiai“. Universalaus mokymo(si) dizainano strategijos buvo ryškios kiekviename pamokos etape. Kartojant teoriją, aptariant namų darbus, pavyko minimalizuoti grėsmes ir nerimą. Veiklai ir saviraiškai buvo pasiūlyta įvairių variantų: aukštesniojo lygio mokiniai atliko „EMA“ pratybų užduotis, kiti pasirinko vieną užduočių rinkinį iš šešių rekomenduotų. Paskatinus bendadarbiavimą ir tarpusavyje, ir su mokytoja, pavyko sustiprinti pastangas bei atkaklumą. Savęs vertinimas ir pažangos stebėsena irgi nebuvo pamiršti. Pamokos pabaigoje žinias pasitikrino testų programėlėje Socrative.

Matematikos mokytoja Genovaitė Šipkuvienė

 

Universalus mokymosi dizainas ir kūrybiškumo kompetencija

2021 m. vasario mėn. 12 d. 5a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje matematikos ir lietuvių kalbos pamokoje „Žaismingai ir kūrybingai apie kvadratą, stačiakampį ir statųjį trikampį“. Pamokos metu buvo taikomos universalaus mokymosi dizaino strategijos. Pirmiausia mokiniai turėjo galimybę pasirinkti namų darbų užduotis. Interesų sužadinimui pamokos pradžioje skambėjo K. Radžiukynaitės – Kayros daina „Kas yra matematika“, buvo aptarta mokinių tėvų apklausa apie matematikos reikalingumą gyvenime. (Apklausą atlikome naudodamos „Google“ įrankį.) Po namų darbų pristatymo mokiniai skaičiavo geometrinių figūrų plotus ir atliko lietuvių kalbos užduotis. Matematikos užduotys buvo vizualios, o lietuvių kalbos – kūrybinės. Be to, kūrybinės užduotys tarnavo greitesniam uždavinių sprendimui. Sklandumo buvo pasiekta suteikiant skirtingo lygmens paramą veiklai ir pasirodymui: vieni mokiniai pristatė matematikos, kiti – lietuvių kalbos užduotis, o patenkinamo lygio mokiniai užduotis atsiuntė mokytojoms. Bendravimo su jauna auditorija metu pavyko stiprinti susidorojimo su asmeniniais sunkumais įgūdžius ir strategijas. Pamoka baigėsi refleksija, stebėtojų įtraukimu ir abiejų mokytojų džiaugsmu, kad pavyko patobulinti matematinius gebėjimus ir kūrybiškumo kompetenciją.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Snieganė
Matematikos mokytoja Genovaitė Šipkuvienė

 

Universalus mokymosi dizainas ir morfologijos taisyklės

2020 m. lapkričio mėn. 27 d. 8a klasės mokiniai dalyvavo lietuvių kalbos pamokoje, kurios metu buvo taikomos universalaus mokymosi dizaino strategijos. Kadangi morfologijos taisyklių mokymasis nėra pati džiaugsmingiausia veikla paaugliams, interesų sužadinimui pasitarnavo jau pats pamokos temos įvardijimas: „Teorija, brolau, sausa šaka, užtat gyvenimo vaisingas medis žydi“. Išsamiau paaiškinus žymaus vokiečių poeto citatą, pasidarė lengviau tinkamai siekti tikslo – morfologijos teorijos išmanymo. Mokiniams buvo pateiktos 25 taisyklės. Jie galėjo pasirinkti sau patinkančią ir atlikti vieną kūrybinį darbą: sukurti dvieilį, ketureilį, kalambūrą arba trumpą žaismingą pasakojimą, kurio herojai kalbos dalys ir jų požymiai. Po dešimties minučių vyko darbų pristatymas. Tapo aišku, kad kūrybingumas suaktyvina turimas bazines žinias. Pamokos pabaigoje mokiniai gavo mokymosi lygį atitinkančias namų darbų užduotis. Refleksija buvo atlikta panaudojus „Reflectus“ programėlę.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Snieganė

 

Universalus dizainas nuotoliniu būdu arba integruotos lietuvių – matematikos pamokos „Senovės graikų įsivaizduotas pasaulis“

Universalaus dizaino mokymosi būdas buvo sėkmingai išbandytas ir lietuvių kalbos bei matematikos pamokose. Lapkričio mėnesį 6a klasės mokiniai mokydamiesi nuotoliniu būdu susipažino, aptarė pasaulio sukūrimą senovės graikų mituose, domėjosi svarbiausiais antikos mitų dievais, pusdieviais, herojais, jų tarpusavio santykiais. Skaičiavo Olimpo dievus, pritaikė matematines žinias apskaičiuodami Olimpo, Lycabettus kalnų aukštį, apskaičiavo, kiek metų buvo statoma Partenono šventykla, braižė geometrines figūras, iš kurių sudarytas Trojos arklys...
Kartais gali atrodyti, kad priemonių įvairovė gali trukdyti bendradarbiavimo veiklai. Atvirkščiai, galimybė veikti skirtingais būdais, padeda siekti to paties tikslo kartu (pvz. vieni tekstą skaito, kiti klauso, treti iliustruoja, dar kiti dalinasi komentarais tarpusavyje). Mokiniai galėjo rinktis mokymosi būdus – taip buvo suteikta vienoda galimybė visiems mokiniams sėkmingai pasiekti rezultatą.

 Lietuvių kalbos mokytoja Regina Bernotienė,
Matematikos mokytoja Genovaitė Šipkuvienė

 

Universalus mokymosi dizainas muzikos pamokose

Utenos Vyturių progimnazijoje spalio mėn. pamokose pradėtas taikyti naujas mokymosi būdas - Universalaus mokymosi dizainas.
Universalaus mokymosi dizaino pamokose vaikai mokosi patys, o mokytojas tik padeda jei vaikui prireikia pagalbos.
Pamokų metu moksleiviai pasirinktinai gauna patinkančią mokymosi medžiagą, gali rinktis kaip mokytis ir kaip atsiskaityti. UMD muzikos pamoka vyko 6a klasės moksleiviams, kurios metu vaikai galėjo mokytis pasirinktinai: žiūrėdami video pamoką (lietuvių - anglų kalbomis), žiūrėdami animaciją, mokytis iš parengtų elektroninių ar spausdintų skaidrių, vienas arba su draugu.
Mokėmės groti do mažorinę gamą pasirinktu instrumentu: pianinu, sintezatoriumi ar planšetiniu kompiuteriu.
Pirmo blyno sėkmė įkvėpė plėtoti šį metodą ir taikyti muzikos pamokose.

Muzikos mokytojas Linas Vaitiekėnas

 

5-6 klasių patyriminių-integruotų veiklų, eksperimentų pristatymas dailės pamokose

Birželio 18 d. 5a, 5b ir 6b klasės mokiniai savo klasiokams, dalyvavusiems mokytojams, klasių vadovams pristatė eksperimentus, tiriamuosius darbus. Iš viso buvo pristatyta 11 projektinių darbų. Integruotą dailės-anglų kalbos tiriamąjį darbą „Piešimas augalų dalimis” pasirinko 3 mokiniai. 6b klasės mokinė Emanuela Sejūnaitė, Saulė Kaziukaitytė, 5b ir Gintarė Bernotaitė iš 5a klasės. Mokinės įvardino, išgautas augalų spalvas ir kuriomis augalo dalimis išgaunama ryškiausia spalva. Augalų dalis parašė anglų kalba. Nupiešė piešinius augalų dalimis.
Išradingai ir išmaniai dailės projektą-eksperimentą „Spalvomis mirguliuojantis pienas“ pristatė Ditė Baskevičiūtė ir Gerda Misiūnaitė iš 5a klasės, Karolis Dervinis, Ugnė Guobytė, Jogaila Kairys, Benas Kuncė, Vilius Kuncė, Natas Petrauskas iš 6b klasės. Mokiniai atliko bandymą su pienu ir maistiniais dažais, gebėjo įvardinti kodėl mirguliuoja ir keičiasi spalvos.

Dailės mokytoja Edita Ramelienė
Anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė

 

Patirtiniai 6-7 klasių darbai tema „Keliaujame po Aukštaitiją“

Turizmo informacijos tinklapiuose suradę informaciją apie turistų labiausiai lankomus Aukštaitijoje esančius objektus mokiniai išsirinko po 4-5 labiausiai patinkančius objektus ir 5-7 sakiniais anglų kalba aprašė koks tai objektas, kuriame rajone jis yra, kodėl verta aplankyti šį objektą. Mokiniai labai išradingai pateikė informaciją apie aplankyti vertas vietas, esančias Utenos, Zarasų, Anykščių, Molėtų ir Ignalinos rajonuose.

Anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė

 

Integruota lietuvių ir anglų kalbų patyriminė veikla

2021 m. birželio 17 d. 5a klasės mokiniai stebėjo ir aptarė savo bendramokslių patyriminės veiklos rezultatą. Darbai „Puodelis pasakoja“ buvo pristatyti lietuvių ir anglų kalbomis. Padirbėję poromis ir grupėmis, pasinaudoję internetine enciklopedija ir žodynais, devyni klasės entuziastai anglų kalba paruošė skaidres tokiomis temomis: „Ištvermingieji Maroko kupranugariai“, „Intelektualieji Škotijos atlantiniai mormonai“, „Švelniavilnės Airijos avys“, „Didingieji Švedijos briedžiai“. Apie gyvūnų ir paukščių pasaulį lietuvių kalba buvo parašyti pasakojimai, laiškai, dalykiniai aprašymai ir žinutės. Dalykų integracija susipynė su sveikos gyvensenos, komunikavimo ir pasaulio pažinimo motyvais. Pamoką pagyvino vaizdinės priemonės – puodeliai, atvežti iš tyrinėjamų šalių.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Snieganė
Anglų kalbos mokytoja Vaida Rinkauskienė

 

Integruota pamoka „Mano augintinis“

Visi mes turime draugų ir žinoma patys geriausi ir ištikimiausi – keturkojai draugai. 5a ir 5b klasės mokiniai atliko kūrybinę užduotį ,,Mano augintinis“. 5a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje dailės-technologijų pamokoje, kurioje penktokai ir pamoką vedusios mokytojos buvo kartu su savo augintiniais. Aptarus ir pristačius įvairias atlikimo technikas, mokiniams buvo pasiūlyta pasirinkta technika atlikti užduotį. Smagu buvo visiems.


Dailės mokytoja Edita Ramelienė
Technologijų mokytoja Jovita Paukštytė

 

Patirtinės veiklos Sudeikiuose

Birželio 7 dieną 3 b klasės mokiniai vyko į Sudeikius. Bendraklasio Augusto mama svetingai pakvietė į sodą, kur vyko patirtinė projektinė veikla. Mokiniai pasiskirstė į 4 komandas ir atliko užduotis. Pirmiausia stebėjo planšetėse sodo augalus, skaitė jų aprašymus, o vėliau stengėsi juos atpažinti sode. Smagiai vyko darbas grupėse: atpažintus augalus apibūdino užduočių lape, o vėliau pristatė. Kita užduotis – stebėti ir atpažinti vabzdžius.
Veikla buvo prasminga, nes vaikai augalus ir vabzdžius stebėjo natūralioje aplinkoje, įgijo gebėjimų dirbti grupėje, mokėsi stebėti, kelti klausimus ir į juos atsakyti, nustatyti faktus, spręsti problemas, pristatyti atliktą užduotį. Mokiniai dėkingi biologijos mokytojai Valdai Bikutei už galimybę pasijusti „dideliais“ – išmokė kelti hipotezę, daryti išvadas.

Pradinio ugdymo mokytoja Loreta Januškevičienė, biologijos mokytoja Valda Bikutė

 

Integruotų projektinių darbų „Šventieji ir jų simboliai – augalai“ pristatymai

Balandžio 27 d. 6a klasės mokiniai bendradarbiaudami grupėse pristatė integruotus biologijos – tikybos projektinius darbus, kuriuos atliko pagal pasirinktą temą ir suderintus penkis kriterijus.
Mokiniai apibūdino šventojo asmenybę, aptarė, kodėl asmuo paskelbtas šventuoju, atskleidė šventojo asmens ir jo simbolio – augalo sąsajas.
Šeštokai įvardijo, kurioje teritorijoje ir kokioje augimvietėje šis augalas paplitęs, nagrinėjo augalo reikšmę žmogaus gyvenime.
Bendraklasiai motyvuotai įvertino kiekvienos grupės darbus, pagirdami ir išryškindami atliktų užduočių teigiamas puses, patardami, ką būtų verta tobulinti.
Dėkojame visiems 6a klasės mokiniams už įdėtas pastangas, dėmesingą bendradarbiavimą grupėse ir kūrybingai parengtus darbus!

Biologijos mokytoja Valda Bikutė ir
tikybos mokytoja Roma Jančauskienė

 

Patirtinė veikla „Vandens apytakos ratas. Debesų tipai“ geografijos pamokoje

Balandžio 28 d. 6a ir 6b klasių mokiniai geografijos pamokoje atliko ir pristatė darbą „Vandens apytakos ratas”. Mokiniai turėjo galimybę pasirinkti darbo atlikimo metodą – filmuoti bandymą ir pasakoti patiems arba fotografuoti ir aprašyti eksperimentą. Praktinio darbo metu mokiniai suprato kaip vyksta garavimas ir kondensacija. Šie procesai svarbūs debesų susidarymui. O savaitės namų darbas buvo fotografuoti debesis ir nuotraukas sukelti į Padlet lentą. Taigi, pamokoje grožėdamiesi debesų nuotraukomis, mokėsi atpažinti debesų tipus ir nustatyti debesuotumą.

Geografijos mokytoja Alma Vitėnienė

 

Integruotos pamokos apie Lietuvą

3b klasės mokiniai per integruotas pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, matematikos, dailės ir technologijų pamokas buvo užburti ir apipinti žodžiu „Lietuva“.

Vaikai aktyviai dalyvavo įvairiose veiklose, susitikimuose, konkursuose, atliko užduotis:

  • gilinosi į Lietuvos valstybės istoriją,
  • aplankė J. Basanavičiaus paminklą,
  • rašė laišką Lietuvai,
  • namų bibliotekoje ieškojo knygų apie Lietuvą, jas skaitė,
  • nurašė patarles ir priežodžius, eilėraščius apie Lietuvos gamtą ir jos grožį,
  • sužinojo apie tautodailę, senovinius amatus, „dalyvavo“ mugėse.
  • stebėjo, kaip tautodailininkai riša sodus, o tada pabandė surišti kokteilių šiaudelius.
  • dalyvavo konkurse „Aš noriu išlikti“ – iš molio, plastilino lipdė gyvūnus, paukščius, kuriems gresia pavojus išnykti,
  • dalyvavo Utenos kraštotyros muziejaus organizuotame vaikų piešinių konkurse „Žydinti Lietuva“ – sužinojo apie garsią vaistininkę, gamtos mokslų daktarę, žolininkę Eugeniją Šimkūnaitę,
  • dalyvavo susitikime su Jūrų muziejaus edukologe B. Butkute, kuri papasakojo kaip galima išgelbėti ruoniuką, išmestą į jūros krantą,
  • dalyvavo susitikime su vaikų žurnalo „Lututė“ redaktore I. Oranskyte, kuri vaikus sudomino pasakojimu apie Lietuvos paukščius ir žvėris ir paskatino skaityti šį žurnalą,
  • prisiminė, kaip reikia elgtis gamtoje, kaip užgesinti laužavietę, kur dėti surinktas šiukšles, kaip jas rūšiuoti,
  • padarė paukšteliams lesyklėlių, inkilėlių,
  • vaikai mokėsi apie „Čepkelių raistą“ ir jos augalus bei gyvūnus, stebėdami regioną ir visą Lietuvą naudodamiesi medžiaga „Lietuva iš paukščio skrydžio“.

Vaikai džiaugėsi gamta ir jos grožiu, fiksavo ją nuotraukose. Į klausimą „Kaip tu myli Lietuvą?“ atsakė – rūpinuosi gamta, jos turtais. Dalyvaudami įvairiose veiklose vaikai įsitikino, kad padovanoti dovaną Lietuvai – galima ne tik per valstybines šventes, bet kiekvieną dieną.

Pradinio ugdymo mokytoja Loreta Januškevičienė

 

Integruota pamoka „Sniego senis“

 Žiemai beveik pasibaigus, įvyko integruota technologijų, dailės ir fizinio ugdymo pamoka penktoms klasėms. Šios pamokos metu vaikai buvo paprašyti nulipdyti sniego senius ir nuotraukas atsiųsti mokytojams. Buvo įdėtas didelis mokinių darbas, o rezultatai ir nuotraukų gražumas kalba patys už save.

Fizinio ugdymo mokytojas Artūras Savickas

 

Projektas „Žalia palangė“

Per technologijų (tekstilė/mityba) pamokas, 5 - 8 klasių mokiniai mokėsi ir išmoko pasėti sėklas ir jas auginti. Projektą pavadinome „Žalia palangė“, nes mokiniai stebi daigelių augimo procesą. Pasėjo įvairias sėklas: pomidorų, agurkų, paprikų, moliūgų, prieskoninių žolelių. Taip pat augino svogūnų laiškus, kuriuos vėliau panaudojo salotų, sumuštinių ar kitų patiekalų pagardinimui.

Technologijų mokytoja Jovita Paukštytė

 

Integruota anglų kalbos ir dailės pamoka „Kaip atrodo Avataras?“

Kas yra Avataras? Kaip jis atrodo? Žiūrėdami video medžiagą apie Avatarus, prisimindami matytus meninius filmus, mokydamiesi nupiešti ir angliškai aprašyti susikurto Avataro išvaizdą, 6a ir 6b klasės mokiniai atsakymus į šiuos klausimus sužinojo per anglų kalbos ir dailės trijų pamokų ciklą „Kaip atrodo Avataras?“. Atlikdami projektinį darbą mokiniai piešė internetines asmenybes, išmoko naujų žodžių, aprašė personažų išvaizdą.

Dailės mokytoja Edita Ramelienė
Anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė
Anglų kalbos mokytoja Rima Paukštienė

 

Besmegeniai iš vandens?

Vasario 24 dieną 4b klasės mokiniams vyko pasaulio pažinimo, matematikos, lietuvių kalbos ir technologijų integruotos patiriminio ugdymo pamokos. Mokiniai turėjo patvirtinti arba paneigti teiginį „besmegeniai kuriami, daromi iš vandens?“. Parsineštą sniegą ir nulipdytą besmegenį svėrė, matavo, pildė duomenų lentelę. Joje buvo svarbu fiksuoti nulipdymo ir ištirpimo laiką, šio proceso trukmę, kambario temperatūrą, laikymo sąlygas, gautą vandens kiekį. Kiekvienas aiškinosi kas lėmė besmegenių skirtingą ištirpimo laiką. Mokiniai kūrė tekstinius uždavinius ir pateikė draugams. Sugalvojo savo besmegeniui vardą. Pritaikė 34 būdvardžius žodžiui SNIEGAS. Asmenavo veiksmažodį LIPDYTI visais laikais. Prieveiksmiais ATSAKINGAI, NORIAI, ATIDŽIAI, LINKSMAI, DRAUGIŠKAI mokiniai nusakė kaip atliko užduotis. Pateiktas teiginys buvo iš dalies patvirtintas: BESMEGENIAI LIPDOMI, O NE DAROMI IŠ VANDENS KIETOS BŪSENOS – SNIEGO.

Pradinio ugdymo mokytoja Rasutė Stauskienė

 

Interaktyvi pamoka „Išmanioji apranga“

 

2021 m. vasario 22 d. 8a klasė dalyvavo Vilniaus kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto organizuotoje nuotolinėje pamokoje „Išmanioji apranga – sparčiais žingsniais į kasdienybę“. Mados dizaino katedros profesorė dr. Eugenija Strazdienė supažindino mokinius su lengvosios pramonės ir elektronikos galimybėmis kuriant išmaniąją aprangą. Lektorės pranešimas rado atgarsį integruotoje lietuvių kalbos ir dailės pamokoje: mokiniai piešė piešinius ir kūrė ketureilius apie išmaniuosius batus, liemenes ir striukes. Būsimieji dizaineriai Vilniaus kolegijos šūkį „Leiskime fantazijai atsiverti“ realizuoja jau dabar.

Jolanta Snieganė, lietuvių kalbos mokytoja
Edita Ramelienė, dailės mokytoja

 

Integruota dailės ir istorijos pamoka „Nuo vasario 16-osios iki Kovo 11-osios“

Vasario 2-3 dienomis 7a klasei vyko integruotos dailės ir istorijos pamokos „Nuo vasario 16-osios iki Kovo 11-osios“. Mokiniai pasidalijo savo žiniomis apie svarbiausias Lietuvai datas, prisiminė anksčiau girdėtas istorijas, susipažino su naujais faktais. Remdamiesi sukaupta informacija ir savo fantazija, dailės pamokos metu jie kūrė darbus, kuriuose atsispindėjo santykis su gimtine, supratimas, kas jiems yra Lietuva, atskleidė savo žinias apie Lietuvos istoriją.

Dailės mokytoja Edita Ramelienė ir
istorijos mokytoja Vita Pimpienė

 

Ledo paveikslėliai

2a klasės mokiniai moka džiaugtis žiema ir mano, kad gamta būna graži visais metų laikais. Mokiniai kūrė įvairias kompozicijas iš eglių šakelių, kankorėžių, kruopų, džiovintų vaisių ir uogų. Ant sukurtų kompozicijų pylė vandenį ir užšaldė. Mokiniai tyrinėjo ledo savybes, grožėjosi ir džiaugėsi savo ledo paveikslėliais.


Pradinio ugdymo mokytoja Regina Rimkienė

 

Šventinė integruota anglų k. ir technologijų pamoka 4a klasės mokiniams

Gruodžio 11 d. vyko šventinė integruota pamoka 4a klasės mokiniams. Ketvirtokai skaitė eilėraščius apie žiemą, artėjančias didžiąsias žiemos šventes, dainavo kalėdines dainas. Kiekvienas mokinys pasigamino kalėdinį žaisliuką. Idėjos autorius Kajus E. bendraklasiams parodė kaip pasigaminti žaisliuką savo eglutei. Po kantraus ir stropaus trijų pamokų darbo vaikai džiaugėsi kūrybiniu darbeliu – kalėdiniu žaisliuku. Veikla suteikė vaikams daug džiugių akimirkų.

Pradinio ugdymo mokytoja Aldona Guobužienė
Anglų k. mokytoja Vaida Rinkauskienė

 

Integruota geografijos ir matematikos pamoka Aukštaitijos nacionaliniame parke

Rugsėjo 23 d. 6a ir 6b klasės mokiniai, lydimi matematikos mokytojos G. Šipkuvienės, ir geografijos mokytojos A. Vitėnienės lankėsi Aukštaitijos nacionaliniame parke. Atvykę mokiniai susiskirstė į grupes ir gavo užduočių segtuvą, kuriame buvo užduotis kiekvienam objektui. Pamokos metu mokiniai susipažino su nacionalinių parkų steigimo tikslais, aplankė Ladakalnį, išsiaiškino jo atsiradimą, o užlipę į apžvalgos aikštelę skaičiavo ežerus, dėliojo juos pagal plotą, pakrančių ilgį, bei grožėjosi atsiveriančiu vaizdu. Antras kelionės objektas buvo Ginučių piliakalnis, kuriame mokiniai pagilino ne tik geografijos, bet ir istorijos žinias. Vėliau kelionę tęsėme keliaudami prie Ginučių vandens malūno. Čia žingsniais matavome upelio atkaros ilgį bei skaičiavome upės tėkmės greitį. Ir paskutinis aplankytas objektas – Šiliniškių apžvalgos bokštas, kurio apžvalgos aikštelę pasiekė tik patys drąsiausi.
Puikiai atlikę visas užduotis ir pasidžiaugę „bobų vasaros“ padovanotu oru sugrįžome namo.

Geografijos mokytoja Alma Vitėnienė
Matematikos mokytoja Genovaitė Šipkuvienė