Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Mokyklu aprupinimas priemonem

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

smm

Utenos jaunimo1

Svietimo centras

emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Ekskursija į Vilnių

Parašyta 2019-05-23 Peržiūros: 243

Gegužės 16 dieną 4a ir 5a klasių mokiniai lankėsi Vilniuje. Ekskursija organizuota pagal Utenos švietimo centro vykdomą ESF projektą „Kūrybiškumo erdvė“. Jos tikslas buvo aplankyti Valdovų rūmus, susipažinti su pagrindine Lietuvos šventove – Vilniaus katedra, nusileisti į paslaptingus jos požemius, pamatyti senuosius palaidojimus, kriptas, karalių mauzoliejų, seniausią Lietuvoje freską, užkopti į Trijų kryžių kalną, užsukti į Europos geografinį centrą. Malonus jaudulys nubėga kūnu vaikštant po Valdovų rūmus - juk čia kažkada vaikščiojo garsūs mūsų valdovai. Čia mūsų valstybės praeitis… Mus maloniai pasitiko gidės ir kelionė į praeitį prasidėjo…

Sunku aprašyti ir papasakoti, bet įspūdžiai nepakartojami: prieš mus atsiveria įvairių laikotarpių (XV-XVII a.) mūrai, radiniai. Sudomino nuotėkų kolektorius, pagamintas iš pušies ir ąžuolo, sužinojome, kad jis restauruotas įmirkant cukruje. Daug cukraus reikėjo… Pasirodo mūsų valdovai buvo civilizuoti, nes tai to meto moderniausi įrengimai Europoje. Keliaudami istorijos (Valdovų rūmų) laiptais aukštyn išgirdome Lietuvos valdovų vardus: Aleksandras Jogailaitis, Kazimieras Jogailaitis, Žygimantas Senasis, Žygimantas Augustas bei galingoji jo motina Bona Sforca ir jo trys žmonos (Elžbieta, Barbora, Kotryna) ir kt. Stebino valdovų turtai, kuriuos bandoma atkurti, gražios menės. Sėdėjome Didžiojoje reprezentacinėje menėje, kurios sienas puošia valdovų ir jų artimųjų portretai. Visko nepapasakosi, o ir daug kas pro ausis praslydo, reikia ten pabuvoti, pajusti tą dvasią, kuria alsuoja šie rūmai ir suvokti jų reikšmę dabarčiai, nes ji mus pasitinka vos išėjus už rūmų kiemo.

Grįžome namo linksmi ir laimingi, supratome, kaip mokiniams svarbu pažinti savo šalį, žinoti jos istoriją.