TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Kitokia pagalba

Parašyta 2022-12-22 Peržiūros: 89

Prasidėjus karui Ukrainoje ir pradėjus plūsti į Lietuvą pirmiesiems pabėgėliams, dažnas lietuvis galvojo, kaip gali prisidėti prie pagalbos nelaimės ištiktiems žmonėms.

2022 metų kovo mėnesio pirmąją savaitę į Utenos Vyturių progimnaziją atvyko pirmieji mokinukai iš karo niokojamos šalies. Su kiekviena diena vaikų daugėjo. Progimnazijos bendruomenė susitelkė: reikėjo daug mokyklinių prekių, drabužių, higienos reikmenų, reikėjo maisto čia ir dabar. Ir su šiuo iššūkiu mokykla susitvarkė, vaikai turėjo viską, kas tuo metu buvo būtina, kad galėtų mokytis.

Tačiau bėgant laikui, nebuvo galima nepastebėti ukrainiečių mokinių liūdnų akių, negalėjimo susikaupti, prasiveržiančio susierzinimo, nenoro nieko daryti, kylančios agresijos. To, kas įvardinama kaip potrauminio streso simptomais. Todėl nedelsiant buvo pasiūlyta mokyklos psichologo ir socialinio pedagogo pagalba. Tačiau, labiausiai specialistės nudžiugo, kaip pateko į mokymus, skirtus mokyklų darbuotojams (mokytojams, psichologams, socialiniams pedagogams). Mokymų esmė- suprasti kas yra karo trauma ir potrauminio streso sindromas, kaip padėti baisius įvykius išgyvenusiems vaikams, kaip sukurti saugumo jausmą ir išmokyti vaikus padėti sau patiems esant panikos atakai ar nerimui.

Mokymai buvo intensyvūs nuo balandžio iki spalio mėnesio. Su klausytojais dirbo lektorė Ingeborg Porcar Becker. Ji yra klinikinė psichologė, dirba ir dėsto Autonomous University of Barcelona (UAB), specializuojasi nelaimingų atsitikimų valdyme, krizių ir katastrofų psichologijos srityje. Ingeborg vadovauja Barselonos krizių centrui, kuris teikia pagalbą krizinių įvykių atveju, atlieka poveikio tyrimus ir teikia mokymus. Taip pat lektorė įvairiose šalyse moko specialistus krizinių situacijų valdymo, pirmosios psichologinės pagalbos ir potrauminio streso sindromo prevencijos.

Reikia pažymėti tai, kad mokymai vyko nuotoliniu būdu ir prie Lietuvos pagalbos specialistų buvo prisijungęs nemažas būrys mokytojų bei psichologų iš Ukrainos.

Nuo rugsėjo antros dienos Utenos Vyturių progimnazijos socialinė pedagogė Danguolė Bražėnienė bei mokyklos psichologė Rūta Vansevičiūtė pradėjo organizacinius darbus ir buvo surinkta 7-8 klasių 10 ukrainiečių mokinių grupė. Taip du mėnesius vyko darbas grupėje. Vaikai dalinosi ne tik išgyvenimais, bet ir mokėsi kaip susikurti saugią aplinką. Tai buvo nepaprastai emociškai sunkus darbas, kartais pačioms specialistėms tekdavo įdėti nemažai pastangų, kad nepravirktų.

Kadangi tiek mokymai, tiek darbas grupėje vyko paraleliai, tai Vyturių progimnazijos psichologė Rūta turėjo galimybę pristatyti veiklas ir pasidalinti turima patirtimi su visais mokymų dalyviais.

Karas tęsiasi, iššūkiai nesibaigia, o karo traumą patyrusiems vaikams reikia ypatingo dėmesio bei pagalbos. Utenos Vyturių progimnazijos švietimo pagalbos specialistai padėti pasiruošę.

Socialinė pedagogė Danguolė Bražėnienė
Psichologė Rūta Vansevičiūtė