TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Vaikų dienos stovykla „KŪRYBIŠKUMO ERDVĖ“

2021 metų birželio 21-23 dienomis būrys pradinių klasių mokinių dalyvavo dienos stovyklėlėje. Visos trys dienos buvo kupinos įvairiausių edukacinių, sportinių, kūrybinių veiklų, kurias suplanavo stovyklos vadovė – Utenos Vyturių progimnazijos dailės mokytoja Edita Ramelienė ir projekto, finansavusio stovyklos veiklas, koordinatorė Utenos švietimo centro metodininkė/Utenos Vyturių progimnazijos anglų kalbos mokytoja Ramunė Sabaliauskienė. Organizuoti stovyklos veiklas padėjo projekte mokymus išklausę savanoriai Šarūnas Kunickas, Justina Mandrijauskaitė ir Edita Narkutė-Leipuvienė bei Editos Ramelienės dukra, buvusi Utenos Vyturių mokyklos mokinė, Kristina Ramelytė.
Stovykla finansuota iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto NR. 08.6.1-ESFA-V-911-20-0009 „Kūrybiškumo erdvė“. Projekto tikslas – mažinti socialinę atskirtį skatinant Utenos miesto bendruomenės įsitraukimą per savanorystę į projekto sociokultūrines paslaugas, ugdančias socialinę atskirtį patiriančių šeimų vaikų ir jaunimo kūrybiškumą. Projekto pareiškėjas – Utenos švietimo centras, partneriai – Utenos rajono savivaldybės administracija ir Neformalaus ugdymo centras.

Skaityti daugiau...

Visi kartu laimės keliu

Birželio 17 dieną 8a klasės mokiniai dalyvavo interaktyvioje ekskursijoje „Utenos laimės kelias“. Prieš išvyką kiekvienas mokinys į mobilųjį įrenginį įsidiegė mobiliąją aplikaciją, susijusią su numatytu maršrutu. Mobili aplikacija padėjo surasti svarbius miesto objektus - Laimės stoteles. Keliaudami pėsčiomis aštuntokai aplankė aštuonias stoteles: identiteto, atminties, tikėjimo, tradicijų, šeimos, tautiškumo, išminties ir džiaugsmo. Kiekviena maršruto vieta pažymėta pasagėle su QR kodu. O mobiliajame įrenginyje animacinis personažas, Utenos miesto burmistras, smagiai pasakojo kiekvienos stotelės istoriją. Naudodami moderniąsias technologijas, aštuntokai susipažino su kultūros paveldo, istoriniais pastatais ir šiuolaikinėmis miesto erdvėmis.

8a klasės vadovė Vaida Rinkauskienė

Integruota lietuvių ir anglų kalbų patyriminė veikla

2021 m. birželio 17 d. 5a klasės mokiniai stebėjo ir aptarė savo bendramokslių patyriminės veiklos rezultatą. Darbai „Puodelis pasakoja“ buvo pristatyti lietuvių ir anglų kalbomis. Padirbėję poromis ir grupėmis, pasinaudoję internetine enciklopedija ir žodynais, devyni klasės entuziastai anglų kalba paruošė skaidres tokiomis temomis: „Ištvermingieji Maroko kupranugariai“, „Intelektualieji Škotijos atlantiniai mormonai“, „Švelniavilnės Airijos avys“, „Didingieji Švedijos briedžiai“. Apie gyvūnų ir paukščių pasaulį lietuvių kalba buvo parašyti pasakojimai, laiškai, dalykiniai aprašymai ir žinutės. Dalykų integracija susipynė su sveikos gyvensenos, komunikavimo ir pasaulio pažinimo motyvais. Pamoką pagyvino vaizdinės priemonės – puodeliai, atvežti iš tyrinėjamų šalių.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Snieganė
Anglų kalbos mokytoja Vaida Rinkauskienė

Pažintis su laisvės kovų atminimo vietomis Utenos mieste

Birželio 15 d. 6a klasės mokiniai, lydimi Laisvės kovų muziejaus vadovės Reginos Zapolskienės ir klasės vadovės Ramunės Sabaliauskienės, dalyvavo pažintinėje-patyriminėje išvykoje, kurios metu susipažino su laisvės kovų atminimo vietomis. Išvyka padėjo suvokti laisvės kovų prasmę ir jų įamžinimo svarbą.
Išvyka prasidėjo prie Dauniškio ežero, prie kurio stovi balta koplytėlė. Mokiniai sužinojo kieno garbei ir kada ji pastatyta, kokias istorijas mena kalnelis ir pats ežeras. Išvykos vadovė pasakojo, kurie Maironio, Aušros gatvių pastatai mena pokario laisvės kovas, suimtų partizanų kančias. Mokiniai aplankė K. Ladygos gatvėje esantį senąjį dvarą, buvusią mokyklą, kurioje mokėsi arba mokytojais dirbo būsimieji partizanai. Mokiniai sužinojo, jog daug Utenos krašto savanorių atgulė amžino poilsio Utenos senosiose kapinėse, o jų pavardės yra išrašytos Kristaus Žengimo į dangų bažnyčios šventoriuje. Po to Bažnyčios gatve pasiekė Utenio aikštę, kurios centre stovi aukurą primenantis paminklas. Paminklas skirtas atminti tiems, kurie gyvenime rėmėsi trimis pamatiniais dalykais: Tikėjimu, Viltimi ir Meile – Dievo, Tėvynės, artimo. Į vadovės užduotą klausimą – kodėl paminklo kompozicijoje įvairiais pavidalais kartojasi skaičius „trys“?, mokiniai greitai rado atsakymą.
Išvykos pabaigoje visi draugiškai užsuko papietauti Hesburger restorane ir, besišnekučiuodami bei pašmaikštaudami, grįžo į mokyklą.

Anglų kalbos mokytoja, 6a klasės vadovė Ramunė Sabaliauskienė

Integruota pamoka „Mano augintinis“

Visi mes turime draugų ir žinoma patys geriausi ir ištikimiausi – keturkojai draugai. 5a ir 5b klasės mokiniai atliko kūrybinę užduotį ,,Mano augintinis“. 5a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje dailės-technologijų pamokoje, kurioje penktokai ir pamoką vedusios mokytojos buvo kartu su savo augintiniais. Aptarus ir pristačius įvairias atlikimo technikas, mokiniams buvo pasiūlyta pasirinkta technika atlikti užduotį. Smagu buvo visiems.


Dailės mokytoja Edita Ramelienė
Technologijų mokytoja Jovita Paukštytė

Atminties pamokos tremtiniams pagerbti

Minint 80-ąsias Lietuvos gyventojų trėmimo metines, 3b, 4a ir 4b klasių mokiniai aplankė Kančių kalnelį bei koplyčią prie Dauniškio ežero. Mokiniai aptarė tremtinių dalią ir partizanų pasiryžimą kovoti už tautos laisvę. Pradinukai suklusę skaitė užrašus ant kryžių ir suprato, kad kalnelyje yra palaidoti šiuose kraštuose žuvusieji partizanai. Taip pat sužinojo, kad Švč. M. Marijos Kankinių Karalienės koplyčia pastatyta tiems tragiškiems įvykiams atminti ir partizanų aukai įprasminti.
Birželio 14 d. 5b klasės mokiniams vyko pamoka, skirta Gedulo ir vilties dienai paminėti. Mokiniai aiškinosi šios dienos – Gedulo ir vilties, bei kitos – Juodojo kaspino dienos pavadinimų esmę, ryšį tarp šias dienas žyminčių įvykių. Taip pat susipažino su sąvokomis, apibūdinančiomis įvykius, prasidėjusius Lietuvoje po 1940 metų: turto nusavinimas, tremtis, tauta, genocidas.
Austėja Dimitrijeva, Nedas Gasiūnas, Viktorija Keno, Ervina Radžiūnaitė, Emilija Skrebelytė papasakojo tai, ką sužinojo iš savo artimųjų apie giminaičių tremtį.
Mokiniai išsiaiškino tremties vietas, sąlygas, kuriomis ištremtiesiems teko gyventi ir dirbti. Šias žinias jie gilino žiūrėdami ištrauką iš filmo „Ledo vaikai“. Pamokos pabaigoje mokiniai pasidalino savo mintimis apie tai, ką sužinojo.
Štai keletas jų:
Vaikai turėjo eiti atnešti medienos ir nesvarbu, kad šalta ir naktis ir pūga“ (Viltė),
„Tremtyje vaikai neturėjo šiltos vietos būti ir kur mokytis“ (Saulė),
„Šaltis ten nukrisdavo iki 60 laipsnių“ (Rasa, Edgaras),
„Tremties metu negailėjo vaikų“ (Povilas),
„Jie gyveno labai skurdžiai, kai mirdavo, laidojo po ledu“ (Paulius),
„Kelionė už poliarinio rato truko 3 mėnesius“ (Nedas),
„Vyriausias vaikas negalėjo mokytis, nes reikėjo prižiūrėti mažesnius broliukus ir sesutes“ (Matas Ž.),
„Juos gabeno gyvuliniuose vagonuose (Matas K.),
„Žiemą barakuose būdavo 4 laipsniai, o kartais ir 6 laipsniai šalčio“ (Emilija R.).

Pradinio ugdymo mokytojos Aldona Guobužienė, Loreta Januškevičienė, Rasutė Stauskienė,
istorijos mokytoja Vita Pimpienė,
tikybos mokytoja Roma Jančauskienė