TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Būrelis „Galvok ir dirbk kaip mokslininkas“

Galvok ir dirbk kaip mokslininkas 5-8 kl.

 

Mokiniai vykdo tiriamąsias veiklas, gilina gamtos ir biologijos žinias, ugdo savivertę, savigarbą ir savitvardą. Mokomi naudosis moksline literatūra, atlieka tyrimus, formuluoja hipotezes ir įvardina išvadas.

Vadovė Valda Bikutė

Prieinamumas atveria galimybes

Fizinės aplinkos prieinamumas atveria galimybes!

 

Prieinamumas atveria galimybes!

Nelaukime geresnių laikų. Kurkime aplinką be kliūčių dabar, visi kartu, mums visiems.

 

1-asis animacinis filmukas „Fizinės aplinkos prieinamumas žmonėms su judėjimo negalia“: https://youtu.be/TecFMb3jRsU

2-asis animacinis filmukas „Fizinės aplinkos prieinamumas regos negalią turintiems žmonėms“https://youtu.be/6Vh2NMeeVJw

3-čiasis animacinis filmukas „Fizinės aplinkos prieinamumo teikiama nauda visiems visuomenės nariams“https://youtu.be/4bSgXcAUwQc

 

Kyla klausimų sprendžiant fizinės aplinkos problemas?

Geresnis matomumas yra aktualus visiems, ne tik akliesiems ir silpnaregiams.

Ieškai geriausio sprendimo dėl pastatų ir infrastruktūros prieinamumo didinimo žmonėms su regos negalia?

Kartu galime sukurti aplinką be kliūčių – visiems visuomenės nariams prieinamus pastatus ir patogią infrastruktūrą!

Mums nereikia skirtingų kelių, laiptų ar durų! Reikia patogių visiems!

 

Kyla klausimų sprendžiant fizinės aplinkos problemas, rašyk Neįgaliųjų reikalų departamento konsultacijų centro ekspertams: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Atnaujintas ugdymo turinys (UTA)

Informacija apie ugdymo turinio atnaujinimą

Nacionalinė švietimo agentūra įgyvendina Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, kurio tikslas – atnaujinti bendrojo ugdymo turinį ir užtikrinti veiksmingą jo diegimą. Kas yra Bendrosios programos? Nacionalinio lygmens ugdymo turinį reglamentuojantis dokumentas, padedantis siekti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatytų priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo tikslų.

Kodėl būtina atnaujinti ugdymo turinį?

Ugdymo turinys atnaujinamas remiantis švietimo būklės analize. Atnaujinimo tikslas – užtikrinti aukštesnę bendrojo ugdymo kokybę. Bendrųjų programų atnaujinimo kryptys:

stiprinti asmens savybių ir vertybių ugdymą.
sukurti sąlygas kiekvienam mokiniui pasiekti aukštesnius rezultatus, suteikiant tvirtus ir tvarius žinių pagrindus, dalykų turiniu ugdant kompetencijas.
Atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimo etapai

Atnaujintą ugdymo turinį planuojama įgyvendinti etapais ir pradėti ugdymą organizuoti pagal atnaujintas bendrąsias ugdymo programas:

- nuo 2022-09-01 priešmokyklinio ugdymo programoje;
- nuo 2023-09-01 – 1, 3, 5, 7, 9 klasės;
- nuo 2024-09-01 – likusiose klasėse.

Utenos Vyturių progimnazijos pasirengimo diegti atnaujintą ugdymo turinį veiksmų planas

 - NACIONALINĖ ŠVIETIMO AGENTŪRA (NŠA), PADĖDAMA MOKYTOJAMS PASIRENGTI TAIKYTI ATNAUJINTĄ UGDYMO TURINĮ PAMOKOSE, ORGANIZUOJA MOKYMUS DAUGIAU NEI 5100 ŠALIES PEDAGOGŲ (Mokymuose dalyvaus ir 7 mūsų progimnazijos mokytojai)

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. RUGPJŪČIO 24 D. ĮSAKYMO NR. V-1269 „DĖL PRIEŠMOKYKLINIO, PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDRŲJŲ PROGRAMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

- Vaiko raidos aprašas


- Kompetencijų raidos aprašas


- Priešmokyklinio ugdymo programa nuo 2022-09-01 

 

 - PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMŲ ATNAUJINIMAS

- Tėvams apie UTA

 

Atnaujinto ugdymo turinio aktualijos

Su Atnaujinto ugdymo turinio aktualijomis, vykstančiais renginiais, parengtais dokumentais galima susipažinti Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainėje https://www.mokykla2030.lt/

Įtraukusis ugdymas

2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.


Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, kuris apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
Rengiantis įgyvendinti nuo 2024 m. įsigaliosiančius Švietimo įstatymo pakeitimus, ugdymo įstaigose įtvirtinančius įtraukties principą, švietimo sistemoje pašalinančius kliūtis neįgaliesiems, taip pat individualių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdytis kartu su savo bendraamžiais Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė 2021–2024 m. veiksmų planą. Įtraukties veiksmų plano tikslas – šalinti fizines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam vaikui mokantis drauge su savo bendraamžiais jam artimiausioje švietimo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.


ĮTRAUKIOJO UGDYMO VERTYBĖS/NUOSTATOS, SVARBIOS MOKYTOJUI, UGDANČIAM KIEKVIENO MOKINIO KOMPETENCIJAS KLASĖJE.
• Mokyklos bendruomenė ir socialinė aplinka gali padėti stiprinti besimokančiųjų savivertę;
• Mokytojas atsakingas už kiekvieno savo mokinio mokymąsi;
• Būtina identifikuoti kiekvieno besimokančiojo stiprybes ir potencialą, geras mokytojas geba mokyti visus;
• Mokymo principai visiems vienodi, specifinių technikų nedaug;
• Kiekvienas mokinys gali mokytis ir pasiekti jo galimybes atitinkantį rezultatą.

Itraukusis 1

Itraukusis 2

Įtraukusis 3

Itraukusis 4

Itraukusis 5

Itraukusis 6

Dokumentai/informacija:

- Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai

Universaliojo dizaino taikymas mokymuisi siekiant sėkmingo įtraukiojo ugdymo

- Metodinė medžiaga

- Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas

- Įtraukaus ugdymo plėtros 2021-2024 metų veiksmų planas

- Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos

- Skaitymo strategijų taikymas įvairių dalykų pamokose dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais

- Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Mokytojo vadovas.

- VAIKAMS APIE NEĮGALIŲJŲ TEISIŲ KONVENCIJĄ – galite atsispausdinti, kalbėtis, susipažinti

- Knygų sąrašas autizmo tematika –>