TŪM

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

crop 535x217 tum horizontaluslt 00 fichier de reproduction next generation eu posNaujos kartos LT 

Dirbame su Lions Quest

Lions Quest

UNIVERSALUS MOKYMO(SI) DIZAINAS

 

Projektas „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“


Mokyklu aprupinimas priemonem

 Projektas „Kokybės krepšelis“

Kuriame Lietuvos ateitį 2014 2020

Erasmus+ LELETO leidinys

Nuorodos

 

 

 

 

 

 

logo text 1080 

 Pilietiškumo mokykla LOGO

smm

Utenos jaunimo1

UVSB

Svietimo centras

Emokykla 

LM

NSA 

 

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo 2015-01-01

Nuotoliniai mokymai „Lyderystė ir Karjera“

2020 m. gruodžio 10 d. mokinių savivaldos kuratorės R. Sabaliauskienė ir D. Šeduikė bei mokinių savivaldos nariai dalyvavo nuotoliniuose mokymuose „Lyderystė ir Karjera“, kuriuos vedė lektorė D. Kraskauskienė.

Mokinių savivaldos kuratorė Ramunė Sabaliauskienė

Šauniausių skaitytojų šventė

Kiekvienais metais bibliotekoje rengiama Šauniausių skaitytojų šventė. Šiemet ji kitokia, nes vyko nuotoliniu būdu. Mokiniai, vadovaujami muzikos mokytojo Lino Vaitiekėno padovanojo dvi nuotaikingas daineles.
Geriausiais skaitytojais išrinkti 2a klasės mokinė Eisvina Pelikšaitė ir 3a klasės mokinys Jonas Neseckas. Jiems atiteko šauniausių skaitytojų karūnos.
O kokia gi šventė be dovanų! Šiemet dovana vaikams buvo ypatinga – edukacinė pamoka, kurią padovanojo knygų kūrėja Inga Dagilė.
4a klasės mokinys Kajus Eismantas raiškiai perskaitė labiausiai jam patikusį eilėraštį iš knygos „Svajonių kalnas", kurią iliustravo mūsų šventės viešnia, o parašė Rosita Makauskienė. Vaikai džiaugėsi, kad galėjo virtualiai pasisvečiuoti dailininkės dirbtuvėse, sužinoti kaip spaustuvėje gaminamos knygos, kiek žmonių reikia kad pagamintų knygą ir dar daug įdomių dalykų.
Dėkojame knygų kūrėjai už šią dovaną. Linkime kūrybinės sėkmės ir laukiame naujų susitikimų, o visiems vaikams linkime nenuobodžiauti ir skaityti knygas su malonumu.

Bibliotekininkė Danutė Slavinskienė

Tarptautinis knygų skirtukų mainų projektas

Vykdydami tarptautinį ERASMUS+ KA229 projektą „Būrelių karuselė“ (“After School Clubs to Increase Motivation and Prevent Dropot“), mūsų mokyklos bendruomenė kartu su partneriais iš Lenkijos, Bulgarijos, Graikijos ir Turkijos dalyvavo pasaulio mokyklų bibliotekų organizuojamame skirtukų mainų projekte. Labai kūrybiškai, kruopščiai ir prasmingai skirtukus dekoravo 3a klasės mokiniai su mokytoja A. Belopetravičiene ir 5-6 klasių mokiniai su dailės mokytoja E. Rameliene bei anglų kalbos mokytojomis R. Paukštiene ir R. Sabaliauskiene. Skirtukai buvo išsiųsti į Vengriją ir Kroatiją. Mūsų mokinius jau pradžiugino skirtukai iš Vengrijos ir su nekantrumu laukiame skirtukų iš Kroatijos.

Bibliotekininkė Danutė Slavinskienė

Universalus dizainas nuotoliniu būdu arba integruotos lietuvių – matematikos pamokos „Senovės graikų įsivaizduotas pasaulis“

Universalaus dizaino mokymosi būdas buvo sėkmingai išbandytas ir lietuvių kalbos bei matematikos pamokose. Lapkričio mėnesį 6a klasės mokiniai mokydamiesi nuotoliniu būdu susipažino, aptarė pasaulio sukūrimą senovės graikų mituose, domėjosi svarbiausiais antikos mitų dievais, pusdieviais, herojais, jų tarpusavio santykiais. Skaičiavo Olimpo dievus, pritaikė matematines žinias apskaičiuodami Olimpo, Lycabettus kalnų aukštį, apskaičiavo, kiek metų buvo statoma Partenono šventykla, braižė geometrines figūras, iš kurių sudarytas Trojos arklys...
Kartais gali atrodyti, kad priemonių įvairovė gali trukdyti bendradarbiavimo veiklai. Atvirkščiai, galimybė veikti skirtingais būdais, padeda siekti to paties tikslo kartu (pvz. vieni tekstą skaito, kiti klauso, treti iliustruoja, dar kiti dalinasi komentarais tarpusavyje). Mokiniai galėjo rinktis mokymosi būdus – taip buvo suteikta vienoda galimybė visiems mokiniams sėkmingai pasiekti rezultatą.


Lietuvių kalbos mokytoja Regina Bernotienė,
Matematikos mokytoja Genovaitė Šipkuvienė

Universalus mokymosi dizainas muzikos pamokose

Utenos Vyturių progimnazijoje spalio mėn. pamokose pradėtas taikyti naujas mokymosi būdas - Universalaus mokymosi dizainas.
Universalaus mokymosi dizaino pamokose vaikai mokosi patys, o mokytojas tik padeda jei vaikui prireikia pagalbos.
Pamokų metu moksleiviai pasirinktinai gauna patinkančią mokymosi medžiagą, gali rinktis kaip mokytis ir kaip atsiskaityti. UMD muzikos pamoka vyko 6a klasės moksleiviams, kurios metu vaikai galėjo mokytis pasirinktinai: žiūrėdami video pamoką (lietuvių - anglų kalbomis), žiūrėdami animaciją, mokytis iš parengtų elektroninių ar spausdintų skaidrių, vienas arba su draugu.
Mokėmės groti do mažorinę gamą pasirinktu instrumentu: pianinu, sintezatoriumi ar planšetiniu kompiuteriu.
Pirmo blyno sėkmė įkvėpė plėtoti šį metodą ir taikyti muzikos pamokose.


Muzikos mokytojas Linas Vaitiekėnas

 

Universalus mokymosi dizainas ir morfologijos taisyklės

2020 m. lapkričio mėn. 27 d. 8a klasės mokiniai dalyvavo lietuvių kalbos pamokoje, kurios metu buvo taikomos universalaus mokymosi dizaino strategijos. Kadangi morfologijos taisyklių mokymasis nėra pati džiaugsmingiausia veikla paaugliams, interesų sužadinimui pasitarnavo jau pats pamokos temos įvardijimas: „Teorija, brolau, sausa šaka, užtat gyvenimo vaisingas medis žydi“. Išsamiau paaiškinus žymaus vokiečių poeto citatą, pasidarė lengviau tinkamai siekti tikslo – morfologijos teorijos išmanymo. Mokiniams buvo pateiktos 25 taisyklės. Jie galėjo pasirinkti sau patinkančią ir atlikti vieną kūrybinį darbą: sukurti dvieilį, ketureilį, kalambūrą arba trumpą žaismingą pasakojimą, kurio herojai kalbos dalys ir jų požymiai. Po dešimties minučių vyko darbų pristatymas. Tapo aišku, kad kūrybingumas suaktyvina turimas bazines žinias. Pamokos pabaigoje mokiniai gavo mokymosi lygį atitinkančias namų darbų užduotis. Refleksija buvo atlikta panaudojus „Reflectus“ programėlę.

Lietuvių kalbos mokytoja Jolanta Snieganė